Διορια εως το τελος Μαιου για την αντικατασταση 111.000 ταμειακων μηχανων απο την ΑΑΔΕ

Απαραίτητη η δυνατότητα online διασύνδεσής τους με την φορολογική διοίκηση

Την προσοχή στους επαγγελματίες εφιστά ο πρόεδρος του Συλλόγου Λογιστών ν. Ροδόπης Θεόδωρος Σαββάκης

Στην άμεση αντικατάσταση των ταμειακών τους μηχανών θα πρέπει να προχωρήσουν όσοι επαγγελματίες διαθέτουν μηχανές οι οποίες δεν διαθέτουν τη δυνατότητα online διασύνδεσης με το Taxisnet.

Σύμφωνα με την σχετική απόφαση περίπου 111.000 παλαιού τύπου ταμειακές μηχανές θα πρέπει να αντικατασταθούν έως και τις 31 Μαΐου του τρέχοντος έτους, ούτως ώστε μέσω διαδικτύου, τα στοιχεία που εκδίδουν οι επαγγελματίες να αποστέλλονται άμεσα στα αρχεία της φορολογικής διοίκησης.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Λογιστών ν. Ροδόπης η πρώτη φορά που θεσμοθετήθηκε η διάταξη αυτή ήταν το 2010, ωστόσο μόλις ο τελευταίος νόμος, ήτοι ο 4646/2019, καθόρισε τα χρονικά όρια εντός των οποίων θα πρέπει να υπάρξει η «συμμόρφωση» των επαγγελματιών.

Η σχετική απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, για την απόσυρση αυτών των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (ΦΗΜ) αναμένεται να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ενώ όπως υποστηρίζει πρόκειται για ακόμα ένα σημαντικό βήμα για την υλοποίηση της διαβίβασης σε πραγματικό χρόνο και για κάθε μία συναλλαγή των δεδομένων των λιανικών συναλλαγών, που διενεργούνται μέσω Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών.

Ο κ. Σαββάκης μιλώντας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» συνέστησε προσοχή στους επαγγελματίες καλώντας τους πριν από οποιαδήποτε αλλαγή, να συμβουλευτούν είτε τους λογιστές τους είτε τους τεχνικούς οι οποίοι υποστηρίζουν τις δομές των λογιστικών τους συστημάτων, ώστε να κρίνουν την συμβατότητα ή μη των μηχανών τους με το νέο σύστημα που καθιερώνει πλέον η φορολογική διοίκηση.

Ο ίδιος έκανε λόγο για 179 μοντέλα ταμειακών μηχανών που αποσύρονται, η λίστα των οποίων βρίσκεται ήδη αναρτημένη στην ηλεκτρονική σελίδα της ΑΑΔΕ.

Τα μέτρα που προωθεί το αρμόδιο Υπουργείο όπως εξήγησε δεν είναι πρωτόγνωρα, αναφέροντας τα παραδείγματα της Ιταλίας και της Γαλλίας που προηγήθηκαν κατά τουλάχιστον δύο χρόνια και οι οποίες όμως έχουν θέσει χρονικό ορίζοντα εφαρμογής των ηλεκτρονικών βιβλίων και της ηλεκτρονικής τιμολόγησης το 2023-2025.

«Σε μας βλέπουμε να γίνονται τα πράγματα με μια ταχύτητα» σημείωσε εξηγώντας πως το 2020 θα είναι έτος προσαρμογής, ενώ η πλήρης εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης για όλους θα γίνει πραγματικότητα το 2022-2023.

Βασικό αιτούμενο η δημιουργία φορολογικής συνείδησης

Ο κ. Σαββάκης επεσήμανε πως το βασικό αιτούμενο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, στο πλαίσιο της οποίας «τοποθετεί» τις αλλαγές αυτές το Υπουργείο, είναι η δημιουργία της απαραίτητης φορολογικής συνείδησης. «Το μάθημα της οικονομίας θα έπρεπε να έχει μπει στο σχολείο από το δημοτικό τουλάχιστον,  για να καταλαβαίνει και ο Έλληνας πολίτης που θα έρθει αντιμέτωπος με τη φορολογική διοίκηση, αλλά και την οικονομία γενικότερα, τις βασικές ευθύνες, ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει, και όχι μόνο να συμμορφώνεται, σε ό,τι αφορά τις υποχρεώσεις του προς το κράτος» τόνισε υπογραμμίζοντας πως απαιτείται μακροπρόθεσμή δουλειά και σχεδιασμός ώστε «να  μπορέσουμε στην επόμενη δεκαετία-δεκαπενταετία να δρέψουμε τους καρπούς μας».

Η δημιουργία της φορολογικής και οικονομικής κουλτούρας καθίσταται σύμφωνα με τον ίδιο απαραίτητη και για το επιχειρείν της χώρας, αναφέροντας μάλιστα την άγνοια που διακατέχει νέους επιχειρηματίες ή εν δυνάμει επιχειρηματίες ακόμα και σε βασικές οικονομικές έννοιες όπως το ΦΠΑ και το ΑΕΠ, για να επισημάνει την  «έλλειψη παιδείας» που αυτή αποδεικνύει τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη φορολογική διαδικασία και τις υποχρεώσεις που έχει ο καθένας.

Δυσκολότερη η φοροδιαφυγή

Ερωτηθείς σχετικά με το κατά πόσο η αυτοματοποίηση της έκδοσης αποδείξεων και των ελέγχων μπορεί να οδηγήσει σε νίκη της φορολογικής διοίκησης απέναντι στην φοροδιαφυγή ο ίδιος τόνισε πως «αν ένας επιχειρηματίας θέλει να διαφύγει προφανώς μπορεί μη εκδίδοντας αποδείξεις. Παρόλα αυτά ό,τι στοιχεία εκδίδονται πλέον, θα είναι στη διάθεση της φορολογικής διοίκησης και μαζί με τα άλλα δύο μέτρα, όπως είναι η ηλεκτρονική τιμολόγηση και τα ηλεκτρονικά βιβλία, οι οποίες αποφάσεις θα εκδοθούν μέχρι τον Απρίλη, φτιάχνουν ένα πλέγμα το οποίο θα είναι δύσκολο  για τον επιχειρηματία να φοροδιαφύγει και κυρίως η όποια φοροδιαφυγή θα φαίνεται από τα διάφορα μέτρα ανάλυσης που έχει το Υπουργείο Οικονομικών στην διάθεσή του».

Οι λογιστές του νομού Ροδόπης δηλώνουν έτοιμοι για την εφαρμογή του νέου συστήματος καθώς δια μέσου σεμιναρίων ενημερώθηκε το σύνολο των μελών του, με τον κ. Σαββάκη να τονίζει πως κυρίαρχο ρόλο θα κληθούν να παίξουν και οι εταιρείες λογισμικών, οι οποίες αυτές είναι που υποστηρίζουν τεχνικά το κομμάτι των ηλεκτρονικών βιβλίων. «Εμείς ως Ομοσπονδία είμαστε σε συνεργασία με όλους τους τεχνικούς που φτιάχνουν τα λογιστικά προγράμματα και γνωρίζουμε ότι απαιτείται ακόμα δουλειά για την αντιμετώπιση κάποιων προβλημάτων στην εφαρμογή, που οφείλονται και στις καθυστερήσεις της λειτουργίας της».

Ενδεχόμενο επιδότησης της αντικατάστασης των ταμειακών μηχανών

Τέλος κληθείς να σχολιάσει τα παράπονα που υπάρχουν από πλευράς του επαγγελματικού κόσμου για το κόστος αντικατάστασης των ταμειακών μηχανών που θα κληθούν οι ίδιοι να πληρώσουν, ο πρόεδρος του Συλλόγου Λογιστών ν. Ροδόπης υπενθύμισε την πρόταση που έχει κατατεθεί από πλευράς των Επιμελητηρίων αλλά και την Ομοσπονδία προς τον κ. Πιτσιλή, για επιδότηση του κόστους αντικατάστασης για όσους τουλάχιστον επαγγελματίες  κληθούν να αλλάξουν ταμειακές μηχανές.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.