Έπαινοι σε 5 σχολεία της Ροδόπης για υλοποίηση δράσεων για τους πρόσφυγες

12.05.2016 11:34

Θωμάς Σταμούλης

Συμβολική πράξη αναγνώρισης από το Υπουργείο Παιδείας της ευαισθητοποίησης της σχολικής κοινότητας

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Χάρτινες βάρκες ταξιδεύουν πάνω σε ένα προτεταμένο χέρι, με την παλάμη του έτοιμη ν’ ανταποκριθεί σε χειραψία. Αυτό το απλό σχέδιο, αλλά ξέχειλο από νοήματα, δημιουργία των μαθητών του Β΄ Δημοτικού Σχολείου Βουτών Ηρακλείου, ήταν το έμβλημα της προχθεσινής εκδήλωσης απονομής επαίνων σε μαθητές για καλές πρακτικές στο προσφυγικό ζήτημα, που πραγματοποιήθηκε στην κεντρική αίθουσα Ζακλίν Ντε Ρομιγί του Υπουργείου Παιδείας, παρουσία του Υπουργού κ. Νίκου Φίλη και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου.
 
Το Υπουργείο Παιδείας, αναγνωρίζοντας ότι η ανταπόκριση της εκπαιδευτικής κοινότητας στο προσφυγικό ζήτημα ήταν σχεδόν καθολική, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων υλοποίησε ποικίλες σχετικές δράσεις, θέλησε να τιμήσει όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές τους για την ευαισθητοποίηση που επέδειξαν. Ως συμβολική πράξη ανάδειξης και αναγνώρισης της ευαισθητοποίησης της σχολικής κοινότητας στο προσφυγικό ζήτημα, απένειμε τιμητικό έπαινο σε κάθε σχολείο, που προτάθηκε από τους Υπευθύνους Σχολικών Δραστηριοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας.
 
Έτσι, 600 παιδιά, μαθητές και μαθήτριες από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού έως και τις τελευταίες του λυκείου και εκπαιδευτικοί – από όλη την ελληνική περιφέρεια- έδωσαν το «παρών» στην εκδήλωση που αφορούσε την απονομή των επαίνων. Η συντριπτική πλειονότητα των σχολείων παρουσίασε ποικίλες σχετικές δράσεις που είχαν ως κύριο γνώμονα την αλληλεγγύη προς τους συνανθρώπους μας, τους οποίους ο πόλεμος εξανάγκασε να αναζητήσουν με κάθε τρόπο μία πιο ασφαλή ειρηνική ζωή. 

Νίκος Φίλης «Μόρφωση δεν είναι μόνο τα γράμματα, αλλά και το να ξέρουμε να ζούμε ένα κόσμο που χωράει όλους τους κόσμους μέσα»


«Μόρφωση δεν είναι μόνο τα γράμματα, μόρφωση είναι και ο τρόπος της συνεργασίας, η αλληλεγγύη αλλά και το να ξέρουμε να ζούμε ένα κόσμο που χωράει όλους τους κόσμους μέσα», υπογράμμισε στο μήνυμά του ο Υπουργός Παιδείας, κ. Φίλης. Πριν ολοκληρώσει τον χαιρετισμό του, ο κ. Φίλης σημείωσε πως το Υπουργείο Παιδείας έχει πάρει πρωτοβουλίες ούτως ώστε «να υπάρχουν δομές εκπαίδευσης έτσι ώστε τα παιδιά να μην ξεχάσουν τη γλώσσα τους, να μάθουν ελληνικά αλλά και τις γλώσσες των χώρων που θέλουν οι οικογένειες τους να πάνε. Και όσα παιδιά μείνουν, γιατί θα μείνουν κάποια από αυτά στη χώρα μας, βάσει των διεθνών συνθηκών, πρέπει να πάνε στα σχολειά, να υπάρχουν τάξεις υποδοχής. Τα Ελληνάκια και τα προσφυγόπουλα, όπως συνέβη και πριν από χρόνια, να μπούνε μαζί στη τάξη και μαζί να κερδίζουν καθημερινά τη γνώση και τη καλύτερη ζωή». Τέλος, δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τους εκπαιδευτικούς, χαρακτηρίζοντάς τους πρωταγωνιστές σε αυτόν τον αγώνα και τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι «ξέρουμε τι κάνανε τη τελευταία εικοσαετία για να διδάξουν χιλιάδες προσφυγόπουλα στην κοινωνία μας, πέρα από το σχολείο. Τους ευχαριστούμε και τώρα που χωρίς να εισπράττουν παραπάνω χρήματα κάνουν ό,τι μπορούν περισσότερο, προσφέρουν παραπάνω από το καθήκον τους το υπηρεσιακό, για να δείξουν ότι στη χώρα μας, την Ελλάδα, η ανθρωπιά υπάρχει και βάζουνε πάνω από τις άλλες αντιλήψεις την αλληλεγγύη των ανθρώπων». 

Τα 5 διακριθέντα σχολεία του νομού Ροδόπης

Από τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης του νομού Ροδόπης βραβεύτηκαν για τις καλές πρακτικές τους στο προσφυγικό ζήτημα συνολικά 5 σχολεία, 3 της δευτεροβάθμιας και 2 της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ο λόγος για το Γενικό Λύκειο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Σαπών, για το Μουσικό Γυμνάσιο- Λύκειο Κομοτηνής, για το 3ο Γυμνάσιο, για το 10 Δημοτικό Σχολείο της πόλης και για το Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο του οικισμού Λύκειο. 

Συγκινητική η εργασία ΓΕΛΔΕ Σαπών για τους πρόσφυγες


Οι μαθητές του ΓΕΛΔΕ Σαπών, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Μ.Αθανασίου, Δ.Θεοχαρίδου, Μ.Μηλιώνη, δημιούργησαν ένα εκτενές και πολυσύνθετο πρότζεκτ, με πολλά ιστορικά στοιχεία, το οποίο φέρει τον τίτλο «Των Ελλήνων οι Κοινότητες». Στη δουλειά των μαθητών και των εκπαιδευτικών του συγκεκριμένου σχολείου έκανε ειδική μνεία, μιλώντας με θερμά λόγια, η Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης, κ. Κατερίνα Σχοινά. «Συγκινεί το γεγονός ότι ένα από τα τρία σχολεία που επελέγησαν είναι περιφερειακό και διαπολιτισμικό», σημείωσε. «Πρόκειται για το Γενικό Διαπολιτισμικό Λύκειο Σαπών», προσέθεσε, «του οποίου οι μαθητές γνωρίζουν και βιωματικά τι σημαίνει προσφυγιά και μετανάστευση».
 
Αντίστοιχα, οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου διακρίθηκαν με μια παράσταση που αναδείκνυε τις «Όψεις του προσφυγικού και μεταναστευτικού προβλήματος στην Τέχνη της Μουσικής και του Κινηματογράφου». Τη δουλειά των μαθητών συνέδραμα οι εκπαιδευτικοί κ.κ. Χρ. Ηλιάδη, Γ. Μακρίνας, Στ. Τάικος. Οι μαθητές του τρίτου διακριθέντος από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σχολείου, το 3ου Γυμνασίου Κομοτηνής, είχαν ετοιμάσει ένα χορόδραμα με τίτλο «Αναζητώντας μια ασφαλέστερη πατρίδα», με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών του κ.κ. Στ. Καζάκα και Αικ. Σαλαμβά. Αμφότερα τα έργα των παραπάνω μαθητών είχαν παρουσιαστεί πριν από ενάμιση μήνα στην εκδήλωση με τίτλο «Μετανάστευση και Προσφυγιά», που είχε φιλοξενηθεί στο αμφιθέατρο του Μουσικού Σχολείου της πόλης μας. 

Κατερίνα Σχοινά «Η ποιοτική και ποσοτική συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών στα προγράμματα είναι εντυπωσιακή και αναδεικνύει μια πολύ ενδιαφέρουσα και λιγότερο γνωστή πλευρά του ελληνικού σχολείου»

Η Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων εξέφρασε τη βαθιά της ικανοποίηση για την ανταπόκριση της εκπαιδευτικής και της μαθητικής κοινότητας του νομού στην προτροπή του Υπουργείου Παιδείας να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν προγράμματα σχετικά με το προσφυγικό ζήτημα. Τα προγράμματα αυτά «υπήρξαν εξαιρετικά αξιόλογα ποσοτικώς και ποιοτικώς», παρατήρησε η κ. Σχοινά. Διευκρίνισε δε ότι πέρα από τα 3, που επελέγησαν για να εκπροσωπήσουν τα σχολεία της περιοχής μας στον διαγωνισμό του ΥΠ.Π.Ε.Θ,. εκπονήθηκαν ακόνη πολλά και αξιόλογα προγράμματα σε άλλες σχολικές μονάδες, τα οποία έτυχε να μην έχουν ολοκληρωθεί και κατατεθεί μέχρι την ημερομηνία προκήρυξης του εν λόγω διαγωνισμού. «Παρόλο που εξ ορισμού τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων υλοποιούνται σε χρόνο εκτός σχολικού ωραρίου», υπογράμμισε κλείνοντας η κ. Σχοινά, «η ποιοτική και ποσοτική συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών σε αυτά είναι εντυπωσιακή και αναδεικνύει μια πολύ ενδιαφέρουσα και λιγότερο γνωστή πλευρά του ελληνικού σχολείου».
 
Από τα δύο διακριθέντα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης νομού Ροδόπης, οι μεν μαθητές του Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου του Λυκείου με τον εκπαιδευτικό κ. Μάρκο Αγαπίδη δημιούργησαν μια ταινία με τίτλο «Μια θάλασσα ψυχές», οι δε μαθητές του τμήματος ένταξης του 10ου δημοτικού σχολείου Κομοτηνής, με τη δασκάλα του, κ. Ινώ Παπαδοπούλου, ασχολήθηκαν με μια σύνθετη ερευνητική εργασία, που φέρει τον τίτλο «Πρόσφυγες με αποσκευή την ελπίδα». 

Ιωάννης Σιγούρος «Οφείλω να δηλώσω ότι η διαδικασία της επιλογής για μένα προσωπικά ήταν πάρα πολύ δύσκολη»

Ο Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Ροδόπης, κ. Ιωάννης Σιγούρος, απέδωσε τα εύσημα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για το υψηλό επίπεδο, που είχαν όλες οι δράσεις και οι εργασίες του για το προσφυγικό ζήτημα, τόσο με στενά παιδαγωγικά κριτήρια, όσο και από την οπτική του σκοπού για τον οποίο εκπονήθηκαν. Δεν παρέλειψε μάλιστα να παραδεχτεί ότι δυσκολεύτηκε πολύ, όταν κλήθηκε να επιλέξει ανάμεσα στα 7 πρότζεκτ, που του είχαν κατατεθεί ολοκληρωμένα. «Οφείλω να δηλώσω ότι η διαδικασία της επιλογής για μένα προσωπικά ήταν πάρα πολύ δύσκολη», τόνισε.
 

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine

tzevelekidis
ehealthmonitoring