Λεωνιδας Αγγελης: «Οι ομαδες της Ροδοπης πρεπει να δωσουν βαρυτητα στις ακαδημιες και να παραγουν δικους τους αθλητες»

«Το lockdown θα αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι του στον αθλητισμό τόσο σε επίπεδο ανδρών όσο και στις ψυχές των παιδιών»

«Οι εγκαταστάσεις σε συνδυασμό με την άμεση επαφή φοιτητών-καθηγητών καθιστούν την ΣΕΦΑΑ Κομοτηνής ως μία από τις καλύτερες σχολές»

Για να έρθει η αλλαγή στον κόσμο γενικότερα και στον χώρο του αθλητισμού απαιτούνται νέα πρόσωπα, νέες ιδέες και κατάρτιση. Η παρουσία της ΣΕΦΑΑ Κομοτηνής δίνει τη δυνατότητα διαχρονικά ο αθλητισμός της Ροδόπης να διαθέτει φοιτητές «διψασμένους» για γνώση και μάθηση, χρησιμοποιώντας ως σκαλοπάτι τις ομάδες της Ροδόπης.

Ένας εξ αυτών είναι ο Λεωνίδας Αγγελής, ο οποίος κατάγεται από την Λαμία και σπουδάζει στη ΣΕΦΑΑ Κομοτηνής και μεγάλη του αγάπη είναι το ποδόσφαιρο. Για τον λόγο αυτό στελεχώνει το τεχνικό επιτελείο ομάδων της περιοχής μας και συγκεκριμένα της Δόξας Νέου Σιδηροχωρίου και των ακαδημιών «Θράκες», έχοντας ως ειδικότητα την προπόνηση τερματοφυλάκων και στα δύο. Μάλιστα έχει φτιάξει ένα μικρό γκρουπ προπόνησης τερματοφυλάκων στην ακαδημία «Θράκες» και επιπλέον συνεργάζεται με έναν ακόμα ελπιδοφόρο προπονητή, τον Παναγιώτη Παπαδόπουλο, ο οποίος βρίσκεται στο «τιμόνι» της Δόξας Σώστη.

Ο νεαρός προπονητής μίλησε στον «ΠτΘ» για το όραμα του για τον χώρο του ποδοσφαίρου, αποκαλύπτοντας τα προπονητικά και ακαδημαϊκά πρότυπα και καταθέτοντας προτάσεις για τη βελτίωση του ποδοσφαίρου της Ροδόπης από τη δική του σκοπιά. Ο λόγος στον ίδιο λοιπόν…

«Καλύπτω τον χαμένο χρόνο του lockdown με διάβασμα στο αντικείμενο που με ενδιαφέρει»

ΠτΘ: Πώς αξιοποιείς τον χρόνο σου στην περίοδο του Lockdown. Συμμετείχες στο Barca Innovation hub. Τι ήταν αυτό που σε ώθησε και τι αποκόμισες από αυτό;

Λ.Α.:  Η εποχή που βιώνουμε αυτή την στιγμή είναι δύσκολη για όλους μας. Το μόνο θετικό μέσα από όλη αυτή την ιστορία είναι ότι έχουμε χρόνο να εξερευνήσουμε τον εαυτό μας, να κάνουμε κάποιες αλλαγές  και να έρθουμε πιο κοντά με τις οικογένειες μας. Προσωπικά αυτή την στιγμή προσπαθώ να γεμίζω την ημέρα μου διαβάζοντας τόσο για το πανεπιστήμιο όσο για το αντικείμενο όπου με ενδιαφέρει. Το Barca innovation hub το παρακολουθώ τα τελευταία 2-3 χρόνια αλλά λόγω των συγκυριών (δουλειά, σχολή, ομάδα, προπονήσεις) δεν είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω κάποιο course. Σαν προπονητής τερματοφυλάκων, που θέλω να γίνω, θεωρώ πολύ σημαντικό να μπορώ να εξηγώ και να αναλύω στους αθλητές μου τα σωστά και τα λάθη, όποτε ήταν πρωταρχικός στόχος να παρακολουθήσω κάτι σχετικά με την ανάλυση παιχνιδιών, για να μπορώ να δίνω στους αθλητές μου ό,τι καλύτερο μπορώ.

«Δουλεύοντας με μικρά παιδιά θέλω να τους μεταδώσω αξίες όπως η ευγενής άμυλα και ο σεβασμός»

ΠτΘ:  Έχοντας εμπειρία στον τομέα προπονητικής τόσο σε επίπεδο ανδρών όσο και ακαδημιών τι σου αρέσει περισσότερο και τι αποτύπωμα θες να αφήσεις στο καθένα;

Λ.Α.:  Και οι δυο κατηγορίες είναι διαφορετικές και αλληλένδετες καθώς τα παιδιά στις ακαδημίες έχουν σαν πρότυπα τους άνδρες/γυναίκες αλλά αν δεν μάθουν και δεν διδαχθούν από την αρχή το ποδόσφαιρο, πηγαίνοντας από το πιο απλό στο σύνθετο, δεν θα έχουμε στο μέλλον παίχτες για τις ανδρικές / γυναικείες ομάδες. Η εμπειρία μου δεν είναι τόσο μεγάλη αλλά προσωπικός μου στόχος είναι να δουλεύω με τα παιδιά και να προσπαθήσω να τους μεταδώσω τα θετικά στοιχεία του αθλητισμού(ευγενής άμυλα, σεβασμός και συναφείς αξίες ) και να είναι πάντα αθλητές, να σκέφτονται πάντα σαν αθλητές γιατί αυτό πιστεύω θα τους βοηθήσει στο μέλλον αρκετά. Όσο για το ανδρικό/ γυναικείο επίπεδο με ενδιαφέρει μέσα από την συναναστροφή που έχω με τους τερματοφύλακες, να μπορέσω με τις γνώσεις μου αφενός να βελτιωθούν οι ίδιοι και αφετέρου να μάθω και μέσα από αυτούς. Αυτό που λέω συχνά στα παιδιά είναι πως μέσα από αυτή τη διαδικασία θα μάθουμε και θα βελτιωθούμε και οι μεν και οι δε.

ΠτΘ: Τι ήταν αυτό που σε ώθησε στην προπονητική και ποια είναι τα πρότυπα σου;

Λ.Α.: Το να ακολουθήσω τον κλάδο της προπονητικής ήταν και είναι ένα το οποίο το έχω από πολύ μικρή ηλικία (10-12). Ήταν μια διαδικασία όπου μου άρεσε είτε γιατί είχα καλούς προπονητές είτε γιατί αγαπώ το άθλημα. Ο άνθρωπος ο οποίος μου «κόλλησε» το μικρόβιο ήταν ο θείος μου, ο Δημήτρης Αγγελής, ο οποίος είναι προπονητής στην Αθήνα. Αυτός ήταν που με έβαλε στον χώρο του ποδοσφαίρου. Βεβαίως με βοήθησαν και οι γονείς μου μετέπειτα να κυνηγήσω τα όνειρα μου, μέχρι το σημείο που μπορούν. Πάντα έχω σαν εικόνα τους προπονητές που είχα στην Λαμία και πιο συγκεκριμένα τους Θανάση Νεωχορίτη, Γιώργο Καψαλιάρη, Ηλία Ρήγα και Θανάση Σέρπανο. Ήταν προπονητές όπου έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιλογή μου αυτή. Τώρα από σύγχρονους προπονητές χωρίς ενδοιασμό ο Κλοπ, ο Γκουαρντιόλα και ο Μουρίνιο είναι άνθρωποι όπου έχουν αλλάξει το σύγχρονο ποδόσφαιρο κατά πολύ. Υπάρχουν όμως και προπονητές τερματοφυλάκων, όπου έχουν επηρεάσει το ποδόσφαιρο, όπως ο Βαγγέλης Λαππας, Παναγιωτης Αγριόγιανης, ο Hans Leitert καθώς και άλλοι στον χώρο.

«Το πρόβλημα στο ποδόσφαιρο της Ροδόπης είναι πως οι ομάδες δεν έχουν ακαδημίες ώστε να βγάζουν τα δικά τους παιδιά»

ΠτΘ: Πώς βλέπεις το επίπεδο της Ροδόπης και τι πιστεύεις ότι πρέπει να αλλάξει;

Λ.Α.: Ερχόμενος από το πρωτάθλημα της Φθιώτιδας με είχαν ενημερώσει αρκετοί φίλοι μου ότι το ποδόσφαιρο εδώ είναι διαφορετικό αλλά εξίσου ανταγωνιστικό και ανατρεπτικό. Η μεγάλη διαφορά που έχει όμως το ποδόσφαιρο της Ροδόπης είναι ότι κάθε ομάδα δεν έχει τις δικές τις ακαδημίες από πίσω ώστε να μπορεί να βγάζει και δικά της παιδία. Στον τόπο μου κάθε ομάδα – χωριό έχει και μια ακαδημία από πίσω όπου έχει τα δικά της παιδιά . Αυτό δεν συμβαίνει εδώ και είναι αρκετά λυπηρό διότι υπάρχουν παιδιά αλλά πολύ λίγες ομάδες για αυτά.

«Η συνεισφορά των κ. Χατζηνικολάου, Ισπυρλίδη και Μαντζουράνη είναι τεράστια στους φοιτητές της ΣΕΦΑΑ»

ΠτΘ: Ποια είναι τα στοιχεία που ξεχωρίζουν την ΣΕΦΑΑ Κομοτηνής και ποιους καθηγητές έχεις ως πρότυπο;

Λ.Α.: Η ΣΕΦΑΑ Κομοτηνής, όπως έχει αποδειχθεί, είναι ένα από τα καλύτερα πανεπιστήμια στην Ελλάδα και όχι μόνο καθώς διαθέτει τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις. Αυτό που ξεχωρίζει πιστεύω σε σύγκριση με τα αλλά πανεπιστήμια είναι η αμεσότητα που έχουμε με τους καθηγητές μας, η επικοινωνία που μπορούμε να έχουμε, που μας βοηθά να μάθουμε ακόμα περισσότερα. Όλοι οι καθηγητές είναι εξίσου καλοί και άρτιοι επιστημονικά καταρτισμένοι και αυτό χωρίς αμφιβολία, μπορείς να το διαπιστώσεις και ο ίδιος με μια κουβέντα μαζί τους. Παρόλα αυτά όμως κάτι το ξεχωριστό κατά την δίκη μου άποψη έχει ο κ. Χατζηνικολάου ο οποίος έχει ατέλειωτες γνώσεις επάνω στο αντικείμενο της γυμναστικής εν γενεί και της προπονητικής, προσπαθώντας με κάθε τρόπο να μας μεταφέρει τις γνώσεις του. Επίσης ο κ. Μαντζουράνης, ο οποίος είναι στην ειδικότητα του ποδοσφαίρου, με τις γνώσεις που έχει αποκομίσει όλα αυτά τα χρόνια και με την πολυετή εμπειρία του σε ομάδες, προσπαθεί να μας μεταλαμπαδεύσει μαζί τις γνώσεις με το καλύτερο δυνατό τρόπο ακόμα και μέσα από αυτές τις συγκυρίες μαζί με τον κ. Ισπυρλίδη.

ΠτΘ: Ποιες επιπτώσεις πιστεύεις ότι θα αφήσει στον αθλητισμό το lockdown;

Λ.Α.:  Δυστυχώς το lockdown πιστεύω θα αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι του στον αθλητισμό τόσο σε επίπεδο ενηλίκων όσο και στα παιδιά. Όταν με το καλό ανοίξουν ξανά τα γήπεδα θα έχουμε απέναντι μας εντελώς διαφορετικούς αθλητές καθώς μετά από σχεδόν 5 μήνες απραξίας θα κληθούν να μπουν εκ νέου σε αγωνιστικούς ρυθμούς, πράγμα πολύ δύσκολο καθώς μιλάμε για ερασιτέχνες αθλητές. Όσον αφορά στα παιδιά, ευελπιστώ αυτός ο εγκλεισμός να μη επηρεάσει τη σωματική και ψυχική ακεραιότητα τους, όσο δύσκολο και αν είναι αυτό. Εμείς σαν προπονητές καλό θα ήταν να είμαστε έτοιμοι για όλα για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε όσο καλύτερα γίνεται.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.