Θα χωρίσουν τα τσανάκια τους, ενημερωτικά μέσα και social media;

18.02.2021 18:34

Της Έκδοσης

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Για την σύγκρουση της Αυστραλίας με τις πλατφόρμες της google και του Facebook, όσο αφορά την απόδοση ποσών από τις διαφημίσεις που συγκεντρώνουν στα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, έχουμε γράψει και παλιότερα, και παρόλο που γίνεται κυριολεκτικά στους αντίποδες της γης, είναι ένα θέμα η έκβαση του οποίου θα επηρεάσει όλο τον κόσμο.
 
Αφορμή για την σύγκρουση είναι το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση της Αυστραλίας, που έχει στόχο να υποχρεώνει τις πλατφόρμες να αμείβουν τα μέσα ενημέρωσης, με την σύγκρουση να παίρνει μια νέα τροπή, μιας και από το πρωί της Πέμπτης οι Αυστραλοί χρήστες του Facebook δεν μπορούσαν πλέον να επισκεφθούν συνδέσμους πληροφόρησης τοπικών ή διεθνών μέσων ενημέρωσης και οι άνθρωποι που ζουν στο εξωτερικό δεν είχαν πλέον πρόσβαση σε αυστραλιανές πληροφορίες.
 
Η μπάλα πήρε μαζί και υπηρεσίες προειδοποίησης του πληθυσμού σε περίπτωση πυρκαγιάς, κυκλώνα κ.α., παρόλο που η πλατφόρμα δεσμεύτηκε ότι θα επαναφέρει ότι «κόπηκε» κατά λάθος.
 
Η αντίδραση του Facebook είναι εντελώς αντίθετη από αυτή της Google, η οποία αποδέχθηκε την Τετάρτη να καταβάλλει «σημαντικά ποσά», όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, σε αντάλλαγμα για περιεχόμενο του ειδησεογραφικού ομίλου News Corp. του Ρούπερτ Μέρντοχ, που ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας, έχει παίξει σημαντικό ρόλο για την υιοθέτηση αυτής της νομοθεσίας, κατέχοντας σύμφωνα με τους επικριτές του το 70% των ημερήσιων εφημερίδων στην Αυστραλία, και σε μερικές πολιτείες της όλες τις ημερήσιες εφημερίδες.
 
Επιστρέφοντας όμως στο Facebook, η αντίδρασή του δείχνει πως είναι αποφασισμένο να μην κάνει πίσω, επιθυμώντας να επικρατήσει σε αυτή τη μάχη για την οποία προετοιμάζεται εδώ και καιρό. Όμως φαίνεται ότι τώρα, η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο, και πολλά θα κριθούν από το ποιος θα υποχωρήσει πρώτος. Άλλωστε ουσιαστικά μπορεί να μπλοκάρονται ειδησεογραφικές ιστοσελίδες, όμως γνωρίζουμε πολύ καλά ότι τα fake news, που υποτίθεται ότι η πλατφόρμα προσπαθεί να περιορίσει, ανθούν σε κάτι τέτοιες καταστάσεις.
 
Να σημειώσουμε εδώ πως από το Facebook μετρήθηκαν 5.1 δισεκατομμύρια κλικ σε Αυστραλιανές ειδησεογραφικές ιστοσελίδες το 2020. Ποιος θα χάσει, και ποιος θα κερδίσει;

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine