«e-λιανικό»: Όλα όσα θα πρέπει να γνωρίζετε για το πρόγραμμα επιδότησης κατασκευής e-shop

16.01.2021 06:24

Νατάσσα Βαφειάδου

Φελίνα Καζάκου, Σύμβουλος Επιχειρήσεων “Ad Strategy”: «Οι αγορές αλλάζουν και οι συνθήκες μας δείχνουν ότι θα πρέπει να αλλάξουμε τις προτεραιότητές μας στο επιχειρείν»

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Είναι γεγονός ότι η έλευση της πανδημίας και τα μέτρα προστασίας που βρίσκονται ακόμα σε εφαρμογή έφεραν τεράστιες αναδιατάξεις και στην οικονομική ζωή της χώρας. Μία, και ενδεχομένως εκ των σημαντικότερων αλλαγών, η δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου που αναδείχθηκε μαζί όμως και με το γεγονός ότι ως χώρα αλλά και ως περιοχή βρισκόμαστε ακόμα αρκετά πίσω σε αυτό το κομμάτι.

Δεν είναι τυχαίο ότι σύμφωνα και με επίσημες μετρήσεις του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής όλο το προηγούμενο διάστημα, που η τοπική αγορά βρίσκεται υπό καθεστώς lockdown, ποσοστό μικρότερο του 10% των καταστημάτων της πόλης μας έχουν οργανωμένο Ηλεκτρονικό Εμπόριο.

Αυτό ακριβώς το κενό επιδιώκει να καλύψει το πρόγραμμα επιχορήγησης «e-λιανικό» που ανακοινώθηκε προ ολίγων ημερών από πλευράς της ελληνικής πολιτείας στο πλαίσιο των μέτρων στήριξης του λιανικού εμπορίου υπό το καθεστώς της πανδημίας του κορωνοϊού, που αφορά στην χρηματοδότηση συνολικού ποσού 80 εκατ. ευρώ για όλη την επικράτεια, ΜμΕ επιχειρήσεων για την δημιουργία ή την αναβάθμιση ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop).

Σύμφωνα και με την προδημοσίευση της δράσης που εκδόθηκε λίγα εικοσιτετράωρα πριν στόχος του προγράμματος είναι η στήριξη λειτουργίας του λιανικού εμπορίου υπό το καθεστώς της πανδημίας, η ενίσχυση του βαθμού ενσωμάτωσης της ψηφιακής τεχνολογίας, καθώς και του ψηφιακού μετασχηματισμού αυτών και η διασφάλιση της συνέχειας της οικονομικής δραστηριότητας κατά τη διάρκεια της έξαρσης της νόσου COVID-19, καθώς και στο επόμενο χρονικό διάστημα.

100% επιδότηση

Μιλώντας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» η σύμβουλος επιχειρήσεων της εταιρείας “Ad Strategy” κ. Φελίνα Καζάκου παρουσίασε τις βασικές αρχές της δράσης όπως αυτές γνωστοποιήθηκαν δια μέσου της προδημοσίευσης που εκδόθηκε, κάνοντας λόγο για μία μεγάλη ευκαιρία για όσους επαγγελματίες θέλουν να δημιουργήσουν ηλεκτρονικό κατάστημα, δίχως να ξοδέψουν στην ουσία χρήματα από την τσέπη τους, καθώς η επιδότηση αγγίζει το 100%.

Όπως εξήγησε η ίδια η δράση αυτή αφορά σε μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του Λιανεμπορίου, διατηρούν φυσικό κατάστημα, η λειτουργία τους έχει ανασταλεί για τουλάχιστον μία ημέρα από τον Μάρτιο του 2020 και εφεξής σύμφωνα με τις σχετικές ΚΥΑ, ενώ ως βασικό κριτήριο αξιολόγησης ορίζεται και  η μείωση του κύκλου εργασιών του 4ου τριμήνου 2020 σε σχέση με τον αντίστοιχο Κύκλο Εργασιών του
τρίμηνου έτους 2019, η οποία θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη ή ίση του 20%.

Τι επιχορηγείται

Κάθε επιλέξιμη επιχείρηση θα μπορεί να επιχορηγηθεί με το ποσό των 5.000 ευρώ το οποίο θα αφορά τόσο στον σχεδιασμό και την υλοποίηση του ηλεκτρονικού καταστήματος, αλλά και παράλληλες υποστηρικτικές «δράσεις» όπως ο εξοπλισμός της με ηλεκτρονικούς υπολογιστές και λοιπό τεχνολογικό εξοπλισμό, ενώ όπως επεσήμανε η ίδια στην δράση μπορούν να ενταχθούν και επιχειρήσεις που έχουν ήδη δημιουργήσει και θέσει σε λειτουργία το ηλεκτρονικό τους κατάστημα, από τις 18 Μαρτίου του 2020 έως και πριν την υποβολή της σχετικής αίτησης, όταν τεθεί σε λειτουργία η σχετική πλατφόρμα από πλευράς της πολιτείας.

Άλλωστε όπως έκανε σαφές οι οδηγίες της δράσης ορίζουν πως  για να μπορεί να επιδοτηθεί μία επιχείρηση θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του ηλεκτρονικού τους καταστήματος, να έχει εξοφληθεί και να μπορούν οι κινήσεις αυτές να αποδεικνύονται με βάση και τα σχετικά παραστατικά. Κληθείσα να σχολιάσει την επιλογή αυτή η κ. Καζάκου εξήγησε πως ενδεχομένως «ξενίζει» τους επαγγελματίες που ενδιαφέρονται να κάνουν χρήση της δυνατότητας αυτής ωστόσο είναι αποτέλεσμα της πρακτικής του παρελθόντος που αφορά στην εκταμίευση χρημάτων πριν την ολοκλήρωση των έργων που όπως τόνισε «λειτούργησε ενδεχομένως αποτρεπτικά».

«Απαραίτητη πλέον για κάθε επιχείρηση η αξιοποίηση των ανταγωνιστικών χαρακτηριστικών ενός ηλεκτρονικού καταστήματος»

Η κ. Καζάκου κάλεσε τους ενδιαφερόμενους επαγγελματίες να αξιοποιήσουν την ευκαιρία αυτή που δίνεται για πρώτη φορά, συνιστώντας ωστόσο προσοχή ως προς τα κριτήρια που έχουν ήδη δημοσιευτεί για την επιλεξιμότητα ή μη των επιχειρήσεων. «Το ηλεκτρονικό εμπόριο όπως αποδείχθηκε και κατά τη διάρκεια της κρίσης αυτής λόγω του κορωνοϊού αποτελεί τη νέα τάση στον εμπορικό κόσμο. Κρίνεται λοιπόν απαραίτητο η κάθε επιχείρηση να αξιοποιήσει τα ανταγωνιστικά αυτά χαρακτηριστικά που της προσφέρει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, κυριότερα εκ των οποίων είναι η δυνατότητα λειτουργίας του καθ’ ολη τη διάρκεια του 24ωρου αλλά και το ότι η αγορά, το ενδιαφερόμενο κοινό δεν περιορίζεται στα στενά όρια της Ροδόπης».

Η ίδια μάλιστα εξήγησε πως οι σχετικές αιτήσεις που θα υποβληθούν με την έναρξη της λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος θα αξιολογούνται κατά προτεραιότητα, καλώντας τους επιχειρηματίες να ξεκινήσουν άμεσα τις διαδικασίες δημιουργίας του καταστήματός τους, παράλληλα με την διαδικασία που απαιτείται για την κατάθεση της αίτησης ώστε «να κερδίσουν πολύτιμο χρόνο».

Ερωτηθείσα σε σχέση με το αν το διαθέσιμο ποσό επαρκεί για την κάλυψη του συνόλου των αιτήσεων που θα κατατεθούν και αξιολογηθούν θετικά η ίδια έκρινε ότι ένα ικανοποιητικό ποσοστό αυτών θα καλυφθεί, μη απορρίπτοντας το ενδεχόμενο αύξησης της χρηματοδότησης για την ικανοποίηση όλων των εγκεκριμένων αιτήσεων εφόσον αυτές ξεπεράσουν το ήδη διαθέσιμο ποσό των 80 εκατ.

«Να κάνουμε τα πλάνα και τον σχεδιασμό μας, με βάση δείκτες και μελέτες βιωσιμότητας που θα μας οδηγήσουν στο μέλλον»

«Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί μία ευκαιρία μέσα στην κρίση που δείχνει ότι ευκαιρίες υπάρχουν και θα υπάρξουν και στο άμεσο μέλλον» δήλωσε η ίδια εξηγώντας πως «πέραν όλων των υπολοίπων η κρίση αυτή ανέδειξε και την ανάγκη μετασχηματισμού των επιχειρήσεών μας, με δεδομένα που στην Ευρώπη ακολουθούνται εδώ και χρόνια». «Οι αγορές αλλάζουν και οι συνθήκες μας δείχνουν ότι θα πρέπει να αλλάξουμε τις προτεραιότητές μας ως επιχειρήσεις» συνέχισε, εξηγώντας πως οι χρηματοδοτήσεις που θα υπάρξουν και τα επόμενα χρόνια θα αποτελέσουν «ευκαιρία να κάνουμε τα πλάνα, τον σχεδιασμό μας, ώστε να επενδύσουμε με βάση δείκτες και μελέτες βιωσιμότητας που θα μας οδηγήσουν στο μέλλον και να μην ακολουθούμε το ίδιο μοντέλο επιχειρηματικότητας των τελευταίων χρόνων».

Νεότερα για Leader και Αναπτυξιακό

Η κ. Καζάκου έκανε έναν σύντομο απολογισμό και των προγραμμάτων που βρίσκονται εν εξελίξει, αρχής γενομένης από το πρόγραμμα Leader, όπου όπως τόνισε «βρισκόμαστε στη φάση αναμονής των υπογραφών από πλευράς της Περιφέρειας ΑΜ-Θ για την εκκίνηση της υλοποίησης των εγκεκριμένων προγραμμάτων» αλλά και στη νέα πρόσκληση του αναπτυξιακού νόμου, που αποτελεί άλλωστε και το μεγαλύτερο χρηματοδοτικό εργαλείο. Σε ό,τι αφορά τον αναπτυξιακό η ίδια υπενθύμισε ότι σε αυτόν μπορούν να ενταχθούν και αγρότες, οι οποίοι μπορούν να επιδοτηθούν σε ποσοστό 50% γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός για μία περιοχή όπως η Θράκη.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine