Σημερα η διαδικτυακη παρασταση «Με τη Σιωπη» του Αλεχαντρο Κασονα

Κώστας Αρζόγλου, ηθοποιός : «Το συγκινητικότερο κομμάτι της παράστασης οι “κραδασμοί” του κόσμου •η συγκίνηση, η χαρά, ακόμα και η σιωπή του»

Την παράσταση «Με τη Σιωπή» του Αλεχάντρο Κασόνα σε διασκευή και σκηνοθεσία του Νίκου Καραγεώργου θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε διαδικτυακά σήμερα Παρασκευή, και το προσεχές Σαββατοκύριακο με πρωτοβουλία των θεατρικών επιχειρήσεων Λεμπέση.

Ο λόγος για την πολυβραβευμένη θεατρική παράσταση που παίχτηκε για δύο χρόνια στο Θέατρο Βεάκη και τη Μονή Λαζαριστών στη Θεσσαλονίκη, κερδίζοντας διθυραμβικές κριτικές και χαρίζοντας στην πρωταγωνίστρια Μίρκα Παπακωνσταντίνου το πρώτο Βραβείο γυναικείας ερμηνείας στα βραβεία Αθηνοράματος και στον Προμηθέα Αλειφερόπουλο την πρώτη του υποψηφιότητα ως καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.

Το ομώνυμο έργο του Αλεχάντρο Κασόνα χαρακτηρίζεται ως ένα μεταφυσικό παραμύθι, που πραγματεύεται έννοιες όπως αυτή της διαφορετικότητας, της σημασίας των λέξεων και των εννοιών για έναν άλλο κόσμο, που όπως επισημαίνεται κατακλύζεται από σιωπές αλλά και ήχους.

Με την αφορμή της παράστασης, ο γνωστός ηθοποιός και ένας εκ των πρωταγωνιστών κ. Κώστας Αρζόγλου μίλησε στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» για το έργο, το θέατρο μέσα από την οθόνη ενός υπολογιστή αλλά και την ευχή όλων για τη γρηγορότερη δυνατή επιστροφή στην κανονικότητα, έχοντας όμως όπως υπογράμμισε «μάθει κάτι» από την «περιπέτεια» της πανδημίας.

Ο λόγος στον ίδιο…

ΠτΘ: κ. Αρζόγλου τι θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στις οθόνες μας το ερχόμενο Παρασκευοσαββατοκύριακο;
Κ.Α.:
Όταν ακούει ο κόσμος έννοιες και αξίες, νομίζει ίσως ότι πρόκειται για κάτι κουραστικό και βαρύ. Η παράσταση όμως αυτή δεν είναι καθόλου έτσι. Είναι ένα συναρπαστικό θέαμα το οποίο κινηματογραφήθηκε κατά τη διάρκεια των παραστάσεων και επομένως όπως θα δείτε υπάρχει η παρουσία αλλά και οι «κραδασμοί» του κοινού. Είναι μία μετάδοση από παράσταση που παιζόταν με πάρα πολύ μεγάλη επιτυχία, πέρα από την οποία όμως, θα δείτε και είναι πολύ συγκινητικό τους «κραδασμούς» του κοινού. Την συγκίνηση, τη χαρά ακόμα και τη σιωπή του.  Πέρα από αυτό, αυτό που ήταν πολύ συγκινητικό ήταν οι κραδασμοί του ίδιου του κόσμου. Η συγκίνηση του, η χαρά, η σιωπή του. Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν γίνονταν οι παραστάσεις δεν έβλεπα την ώρα να πάω στο θέατρο και να συναντηθώ με όλους αυτούς τους ανθρώπους. Θυμάμαι ακόμα να έρχονται άνθρωποι στο καμαρίνι μου συγκινημένοι και να μιλούν για την παράσταση και ανθρώπους που δεν περίμενε κανείς, όπως ο Δημήτρης Μητροπάνος που ήρθε στο καμαρίνι συγκλονισμένος από την παράσταση που είδε.

ΠτΘ: Στην σχετική ανακοίνωση η παράσταση περιγράφεται ως ένα «μεταφυσικό παραμύθι». Τι ακριβώς πραγματεύεται;
Κ.Α.:
Δεν ξέρω κατά πόσο είναι παραμύθι. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα ρεαλιστικότατο έργο, στο οποίο υπάρχουν προβλήματα πρακτικά.  Υπάρχει μία θεία και ένα παιδί αυτιστικό, η επαφή μεταξύ των οποίων είναι συγκλονιστική γιατί μόνο εκείνη μπορεί να επικοινωνήσει μαζί του. Το παιδί αυτό δεν μιλάει, κινείται μόνο εκφραστικά, απωθεί διάφορα πράγματα και έλκεται από άλλα πράγματα. Αλλά όλα κινητικά, όχι με λόγο. Η μόνη επικοινωνία που μπορεί να υπάρξει είναι με τη θεία του, την Μίρκα Παπακωνσταντίνου, η οποία μπορεί και μπαίνει πια στα όνειρα του, όπου του λέει και της λέει μυστικά φοβερά. Σε όλα αυτά μέσα υπάρχει ένας παρατηρητής, γιατρός, που τον παίζω εγώ.  Αυτό που είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον στο έργο είναι το ότι παρόλα τα ερωτικά, κληρονομικά, πρακτικά προβλήματα που μπορούν να υπάρχουν μέσα στο σπιτικό, ο χαρακτήρας μου ασχολείται πάρα πολύ με το παιδί. Είναι από εκείνους τους γιατρούς που καταλαβαίνουν ότι η τέχνη και οι γνώσεις τους φτάνουν ως ένα σημείο και ότι αυτό το παιδί ξεπερνά το σημείο αυτό. Αυτό ίσως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το μεταφυσικό του πράγματος.

ΠτΘ: Έχει γραφτεί σχετικά με το πρωτότυπο έργο του Αλεχάντρο Κασόνα πως βασικό επιστέγασμά του είναι το δεν πρέπει να βλέπουμε την πραγματικότητα μόνο αγωνία, απελπισία και αρνητισμό, αλλά να κρατούμε το όνειρο κραταιό. Είναι αυτή και η δική σας κατανόηση ως προς το έργο;
Κ.Α.:
Φυσικά. Ο συγγραφέας είναι ο Αλεχάντρο Κασόνα, ωστόσο πρέπει να αναφερθώ και στην πολύ μεγάλη σημασία που έχει η διασκευή που έκανε ο σκηνοθέτης της παράστασης Νίκος Καραγεώργος που ουσιαστικά αναδεικνύει ακριβώς αυτή την πλευρά του έργου. Το έργο αυτό ίσως να μην έχει αυτή την διάσταση. Αυτή την διάσταση την έδωσε ο σκηνοθέτης.

«Να επιστρέψουμε στην κανονικότητα αλλά να έχουμε μάθει κάτι από όλο αυτό»

ΠτΘ: Ανυπομονείτε για την επιστροφή στην «κανονικότητα» και σε επίπεδο πολιτισμού που τόσο μας έχει λείψει;
Κ.Α.:
Έχω πει και δημόσια ότι ακούω συνέχεια γύρω μου  το «να επιστρέψουμε στην κανονικότητα». Για μένα αν η κανονικότητα αυτή δεν έχει «ποτιστεί», δεν είναι επηρεασμένη, δεν έχει κερδίσει κάτι από τον εγκλεισμό μας, τότε δεν έχει νόημα. Αυτό που έχει νόημα, που θα είχε νόημα είναι το να επιστρέψουμε σε μια κανονικότητα αλλά να έχουμε μάθει κάτι από όλο αυτό.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.