Η «Εξαψη»… δεν εξαπτει κανεναν

tv’s... inspector

Το Mega είναι το κανάλι με το οποίο ξεκίνησε η ιδιωτική τηλεόραση στη χώρα μας και έχει μία μακρά ιστορία στον τομέα της ελληνικής μυθοπλασίας. Είτε αυτό περιλαμβάνει κλασικές κωμωδίες σαν τους «Δυο Ξένους» και το «Ντόλτσε Βίτα», είτε καλοστημένα campy δράματα σαν τις σειρές του Παπακαλιάτη που έχουν γίνει το δικό τους είδος, είτε ξεχασμένες «βλακείες» που δεν θυμάται κανείς πια. Έχει επομένως αδιαμφισβήτητα ιστορία. Ωστόσο, είχε και πολύ καιρό να επιδείξει κάτι καινούργιο σε αυτόν τον τομέα. Όλα αυτά μέχρι πριν λίγες ημέρες όταν και άρχισε να διαφημίζει με πάθος δύο καινούργιες σειρές. Το ερωτικό θρίλερ «Έξαψη» και την κωμωδία «Σχεδόν Ενήλικες». Και μπορεί η κωμωδία της Μυρτώς Κοντοβά να ήταν συμπαθέστατη, ο προγραμματισμός του καναλιού όμως ήταν αρκετά βλακώδης και η επιλογή να την τοποθετήσει απέναντι από την επιστροφή των «Μελισσών», μετά το χριστουγεννιάτικο διάλειμμά τους, ήταν ακόμη περισσότερο ανόητη. Μπορεί η πρεμιέρα των «Ενηλίκων» να χαντακώθηκε, δεν συνέβη όμως το ίδιο και με την «Έξαψη», που σημείωσε συμπαθητικά νούμερα τηλεθέασης για την πρώτη σειρά ενός καναλιού που είχε να προσφέρει φρέσκο υλικό για περισσότερο από μία πενταετία, για πολλούς και γνωστούς λόγους. Τι είναι όμως η «Έξαψη»;

Η «Έξαψη» είναι η επιστροφή γνωστών και καταξιωμένων ηθοποιών στην τηλεόραση, όπως της Ιωάννας Παππά, της Γούλικα Σκαφιδά και του Τάσου Νούσια, το επόμενο βήμα της Αναστασίας Παντούση μετά το αριστούργημα του Μανουσάκη, «Κόκκινο Ποτάμι», η επιστροφή του καναλιού σε φόρμα και η απόφαση της σεναριογράφου Τίνας Καμπίτση να μεταπηδήσει από σαχλές κωμωδίες σαν το “Daddy Cool” σε ένα εντελώς διαφορετικό είδος. Αυτό το τελευταίο είναι και που «καίει» τη σειρά. Η υπόθεση του έργου αφορά έναν παράνομο έρωτα που γεννιέται σε ένα ειδυλλιακό μέρος, το Ναύπλιο, μεταξύ δύο παντρεμένων, της Κλαίρης (Τίνα Παντούση) και του Αλέξανδρου (Τάσος Νούσιας), οι οποίοι χωρίς να το θέλουν και χωρίς να έχουν άμεση σχέση, συνδέονται με ένα τροχαίο ατύχημα που μόνο ατύχημα δεν είναι. Μία δημοσιογράφος που τυγχάνει να είναι ερωμένη του βουλευτή-πεθερού του Αλέξανδρου είναι το θύμα και όλως τυχαίως τυγχάνει να έχει αδερφή αστυνομικό (Γούλικα Σκαφιδά) που επίσης όλως τυχαίως ερωτεύεται έναν ύποπτο. Γενικά η τύχη παίζει μεγάλο ρόλο σε αυτό το έργο. Είναι αυτό το βασικό πρόβλημά του; Όχι βέβαια.

Η πλοκή μπορεί να είναι κοινότοπη, ωστόσο θα μπορούσε πολύ εύκολα να οδηγήσει σε κάτι το ξεχωριστό. Ο πιλότος είναι γεμάτος λάθη –στη δομή αρχικά. Είναι γεμάτος με σκηνές που δείχνουν τον Αλέξανδρο να δεινοπαθεί από τη συμπεριφορά της οικογένειας της γυναίκας του, της Εβίτας (Ιωάννα Παππά), αλλά και τη διπλωματική απάθεια της ίδιας, με σκοπό φυσικά να υπάρχει αιτία πίσω από την απιστία του προς το τέλος του επεισοδίου. Εντούτοις, είναι πολύ ελαφρές και ρηχές οι συγκρούσεις του με την οικογένειά της και τίποτε δεν μοιάζει με σοβαρή αιτία απιστίας. Πέρα από αυτό όμως, όλες οι άλλες σκηνές του επεισοδίου αφορούν είτε τον βουλευτή-πατέρα της Εβίτας που τσακώνεται με την ερωμένη του και να επαναλαμβάνουν τα ίδια ξανά και ξανά είτε τον χαρακτήρα του Νίκου Πουρσανίδη να έχει σκηνές που δεν μιλάει, αλλά δεν κάνει και τίποτα το σημαντικό, ως τη στιγμή που βρίσκει τη δημοσιογράφο αιμόφυρτη μετά το «ατύχημα». Η δε Παντούση, στον ρόλο της Κλαίρης, απλώς φέρεται αμήχανα συνεχώς κατά τη διάρκεια του πιλότου, αλλά δεν μπορεί να την κατηγορήσει κανείς όταν όλες οι σκηνές της είναι γραμμένες με τέτοιον τρόπο. Οι μόνες που έχουν ενδιαφέρον είναι αυτές με τον άντρα της, που τη μειώνει και δεν τη σέβεται καθόλου, αλλά… ήμαρτον. Για την τηλεόραση το μόνο κίνητρο για απιστία είναι τα κακά πεθερικά και οι στα όρια της κακοποίησης σύζυγοι.

Όλα κυλούν γρήγορα, αλλά και αργά συγχρόνως. Αφού βαριέσαι να βλέπεις ξανά και ξανά την οικογένεια της Εβίτας να συγκρούεται ήπια, καπάκι σου έρχονται το ατύχημα και ένα one night stand που πρέπει ντε και καλά να στο περάσουν για έρωτα, σαν να ξεχνούν πως οι μόνες κουβέντες που ανταλλάσσει το παράνομο ζευγάρι πριν το «μοιραίο» είναι τα ονόματά τους και κουβέντες περί ανέμων και υδάτων, συγκεκριμένα για τη θερμοκρασία. Και να πεις πως η Καμπίτση δεν έχει προϋπηρεσία στα ερωτικά, το “Daddy Cool” είναι ένας σουρεάλ «ύμνος» στον έρωτα, που απλά στην πορεία ξέφυγε και κατέληξε σε σάχλα. Και όλα αυτά είναι απλώς μικρά προβλήματα, το μεγαλύτερο είναι οι διάλογοι. Ή καλύτερα, η απουσία τους. Οι χαρακτήρες μιλούν ελάχιστα και τις σιωπές τους καλύπτει μία συνεχής μουσική αγωνίας που όμως δεν έχει καμία θέση εκεί, αφού οι περισσότερες σκηνές τις οποίες καλύπτει δεν περιέχουν κάτι που να την απαιτεί. Το γεγονός πως οι χαρακτήρες μιλούν ελάχιστα και αυτό για να πουν πράγματα που απλώς θα προχωρήσουν λιγάκι την εξέλιξη της ιστορίας, έχει ως αποτέλεσμα αυτοί να μην έχουν βάθος και η πλοκή ουσία. Εάν η σειρά δεν ήταν τόσο κλισέ και σχεδόν όλοι οι χαρακτήρες της δεν ακολουθούσαν πιστά αρχέτυπα παλαιών σειρών, τότε ο θεατής δεν θα καταλάβαινε το παραμικρό γι’ αυτούς. Με αυτόν τον τρόπο όμως δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσει το μυαλό του παρακολουθώντας την ιστορία. Αρκεί η μνήμη.

Φυσικά δεν πρόκειται για ολοκάθαρη αποτυχία, υπάρχουν και πολλά καλά στοιχεία. Το καστ είναι δυνατό, η σκηνοθεσία κάτι παραπάνω από καλή και τα πλάνα του Ναυπλίου μαγευτικά. Η πλοκή επίσης κινεί το ενδιαφέρον σου, αλλά όλα χάνονται στην εκτέλεση. Γιατί οι καλές ιδέες χρειάζονται έναν σεναριογράφο να τις κάνει λέξεις. Και αυτή μπορεί και να τον έχει, άλλωστε είμαστε ακόμα στην αρχή. Ήδη από το δεύτερο επεισόδιο και μετά τα πράγματα έμοιαζαν καλύτερα, αλλά και πάλι προβληματικά. Περιθώρια βελτίωσης ωστόσο υπάρχουν πάντα, και η «Έξαψη» έχει ένα αρκετά καλό team για να χαντακωθεί. Αναμένουμε τη συνέχεια…

*Ο Κaza G. είναι μαθητής Γυμνασίου και τηλεοπτικός «περιπατητής».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.