Η μειωση της υλης ηρθε αρκετα νωρις για τους μαθητες

Ανέστης Στρατιάδης: «Το Υπουργείο Παιδείας έπραξε πάρα πολύ σωστά∙ μείωσε την ύλη λόγω των ειδικών συνθηκών και το έκανε εγκαίρως, ώστε να ξέρουν οι μαθητές που βρίσκονται και να κάνουν τον προγραμματισμό τους»

Θετικό θεωρεί το γεγονός ότι μειώθηκε η ύλη των πανελληνίων, λόγω των περιορισμών του covid, αλλά και ότι η ανακοίνωση της μείωσης έγινε αρκετά νωρίς για να μην διαταραχθεί ο προγραμματισμός των μαθητών, ο κ. Ανέστης Στρατιάδης, ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου Πολυδύναμο και αντιπρόσωπος του Συλλόγου Φροντιστών Θράκης στην ΟΕΦΕ.

Η ύλη που ανακοινώθηκε στην αρχή της χρονιάς, τόνισε, ήταν η ίδια που θα ήταν χωρίς τον κορωνοϊό, όπως θα ήταν δηλαδή αν τα παιδιά πήγαιναν στα σχολεία τους κανονικά μέχρι το καλοκαίρι.

Όμως μετά τα έκτακτα μέτρα και το lockdown, ήταν αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας γενικότερα, αλλά και της Ομοσπονδίας τους, να μειωθεί η ύλη και να φτάσει στα περσινά επίπεδα, μιας και τα προβλήματα από τον κορωνοϊό παραμένουν.

Βέβαια η τηλεκπαίδευση, σημείωσε ο κ. Στρατιάδης, λειτουργεί σε καλύτερο επίπεδο από πέρσι, όμως και πάλι δεν λείπουν τα προβλήματα, αφενός λόγω του συστήματος και τα διάφορα προβλήματα σύνδεσης και παρακολούθησης που υπήρξαν αφετέρου με την εκ των πραγμάτων αδυναμία να υπάρξει ουσιαστική επικοινωνία με τους μαθητές στο καθεστώς της τηλεκπαίδευσης.

Το αίτημα αυτό έγινε αποδεκτό από την Υπουργό Παιδείας, ανακοινώνοντας μείωση της ύλης, στο επίπεδο της περσινής, που επίσης είχε περικοπεί λόγω κορωνοϊού. Σε κάποια μαθήματα, η ύλη έχει κάποιες μικρές διαφορές, όπως στα μαθηματικά, που έχει λίγο επιπλέον, στη βιολογία αφαιρέθηκε ένα κεφάλαιο της Γ και μπήκε ένα της Β Λυκείου, ενώ στην Χημεία και την Φυσική η ύλη είναι ίδια με την περσινή. Ο κ. Στρατιάδης τόνισε πως το ίδιο γίνεται λίγο πολύ σε όλα τα μαθήματα, με την ύλη να είναι παρόμοια με αυτή που είχαν οι μαθητές πέρυσι το καλοκαίρι κατά τις πανελλήνιες εξετάσεις.

«Το Υπουργείο Παιδείας έπραξε πάρα πολύ σωστά, πρώτον γιατί μείωσε την ύλη λόγω των ειδικών συνθηκών, και δεύτερον γιατί το έκανε εγκαίρως, ώστε να ξέρουν οι μαθητές που βρίσκονται και να κάνουν τον προγραμματισμό τους» ανέφερε για να συμπληρώσει πως έτσι οι μαθητές, υπό τις παρούσες ιδιόμορφες συνθήκες, θα έχουν τον χρόνο που απαιτείται για να καλύψουν την ύλη, να κάνουν τις επαναλήψεις τους, και να είναι όσο το δυνατόν πιο προετοιμασμένοι.

Άλλωστε πέρυσι οι μαθητές πήγαν σχετικά καλά, μπόρεσαν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση, και φέτος, αν ανοίξουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, θεωρεί πως θα γίνει το ίδιο.

Ναι στο άνοιγμα και της Δευτεροβάθμιας

Όσο για το άνοιγμα των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από τη δική του σκοπιά, ο κ. Στρατιάδης δήλωσε είναι υπέρ του ανοίγματος, με όλα τα μέτρα προστασίας, με αεριζόμενες αίθουσες, αντισηπτικά, μάσκες και τηρώντας τα προδιαγραφές κτλ. ώστε να επανέρθουν οι μαθητές σε μια κανονικότητα. «Όλο αυτό το διάστημα, οι μαθητές μάς μεταφέρουν ότι έχουν πλέον κουραστεί από την τηλεκπαίδευση» εκμυστηρεύθηκε χαρακτηριστικά εξηγώντας πως ιδίως στις μεγαλύτερες τάξεις, οι μαθητές έρχονται «αντιμέτωποι» με διπλή τηλεκπαίδευση, το πρωί στο σχολείο και το απόγευμα στο Φροντιστήριο.

Τηρώντας λοιπόν τις οδηγίες, είναι υπέρ της άποψης να ανοίξουν τόσο τα Γυμνάσια όσο και τα Λύκεια, ώστε να συνεχιστεί κανονικά η εκπαιδευτική διαδικασία. Εξάλλου οι μαθητές, τουλάχιστον από την δική τους εμπειρία στο φροντιστήριο, κρατούν στην συντριπτική τους πλειοψηφία σχολαστικά τα μέτρα, με τους μαθητές να χρησιμοποιούν πάντα μάσκα, να τηρούν τις αποστάσεις, και τις οδηγίες που τους δίνονταν.

Άλλωστε η κούραση που υπάρχει σε πολλούς μαθητές προέρχεται και από τον συνεχή περιορισμό, για αυτό και πιστεύει πως θα πρέπει με κάποιο τρόπο να έρθουμε σε ένα πιο ήπιο, αλλά πάλι ελεγχόμενο περιορισμό, ανάλογα βέβαια και με την επιδημιολογική κατάσταση, που δυστυχώς στην περιοχή μας, τόνισε, είναι ακόμα στο κόκκινο.

Προθυμία για την τηλεκπαίδευση, αλλά δεν υποκαθιστά τη δια ζώσης

Οι μαθητές τους, ανέφερε ο κ. Στρατιάδης, και θεωρεί πως είναι προς τιμήν τους αυτό, δεν χάνουν το μάθημα, και μπαίνουν για να κάνουν την τηλεκπαίδευση. «Μπαίνουν κανονικά, γράφουν τα διαγωνίσματά τους, προσπαθούμε για το καλύτερο, παρά τις τυχόν τεχνικές δυσκολίες» σημείωσε, μιας και υπάρχουν περιπτώσεις που μαθητές χάνουν την σύνδεση ή δεν μπορούν να επανασυνδεθούν.

Για αυτό και προσαρμόζονται και αυτοί με τη σειρά τους, μαγνητοσκοπώντας τα μαθήματα για όσους μπορεί να έχασαν ένα μέρος τους, όμως γενικότερα, η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία.

«Είναι μια λύση, δεδομένων των συνθηκών, που δεν συγκρίνεται όμως με το μάθημα που γίνεται δια ζώσης, όταν ερχόμαστε σε επαφή με τους μαθητές μας» ανέφερε, μιας και κοινωνικοποιούνται τα παιδιά, αλλά και οι καθηγητές αποκτούν καλύτερη επαφή με αυτούς. Αυτό θεωρεί πως επιβεβαιώθηκε με την επαναλειτουργία των Δημοτικών, όπου τα παιδιά επέστρεψαν με χαρά στα σχολεία τους.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.