Λιγότερα τα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση της Πρωτοβάθμιας στην ΑΜΘ αυτή την εβδομάδα

25.11.2020 21:38

Κώστας Μαρκενδούδης

Βελτίωση βλέπει ο Διευθυντής Εκπαίδευσης ΑΜΘ Κώστας Μπαντίκος, ενώ η δευτεροβάθμια λειτουργεί σχεδόν πλήρως

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Προσπάθειες να καλυφθούν όλες οι ανάγκες μέσω της διαθεσιμότητας σε ηλ. συσκευές άλλων σχολείων αλλά και της τοπικής αυτοδιοίκησης

Περιορίστηκαν τα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην Περιφέρεια ΑΜΘ την δεύτερη εβδομάδα, παρόλο που γίνεται συνεχής αγώνας, μιας και η κατάσταση είναι δυναμική, σύμφωνα με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Κώστα Μπαντίκο.

Τις πρώτες δύο ημέρες, και ιδιαίτερα την Τετάρτη, για την τηλεκπαίδευση της Πρωτοβάθμιας, υπήρχαν αρκετά προβλήματα, τόσο στις συνδέσεις, όσο και σε άλλους τομείς, προβλήματα που παρατηρήθηκαν σε όλη τη χώρα.

Όμως η κατάσταση άρχισε να εξομαλύνεται προς το τέλος της εβδομάδας, και πλέον η συμμετοχή στην τηλεκπαίδευση ξεπερνά το 90% στην Πρωτοβάθμια, ενώ όπου προκύπτουν προβλήματα, βρίσκονται συνεχώς σε επαφή τόσο με τις διευθύνσεις εκπαίδευσης, όσο και με την Τοπική Αυτοδιοίκηση όπου χρειάζεται, μιας και συνεχώς προκύπτουν ζητήματα και θέματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Όσο για την δευτεροβάθμια, η οποία ξεκίνησε νωρίτερα τα μαθήματα, τα πράγματα βρίσκονται σε πολύ καλύτερη κατάσταση, με τη συμμετοχή τόσο καθηγητών όσο και μαθητών να φτάνει σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης σημείωσε πάντως πως κάθε σχολική μονάδα καταγράφει την ύλη που διδάσκεται, ώστε για όποιους μαθητές δεν την παρακολούθησαν, να επέμβει, όταν επιστρέψουν τα δια ζώσης μαθήματα, διορθωτικά.

Συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες

Ένα θέμα που αναδείχτηκε, με την έναρξη της τηλεκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αφορούσε τις ηλεκτρονικές συσκευές, και την διάθεσή τους σε μαθητές που το είχαν ανάγκη. Όπως σημείωσε ο κ. Μπαντίκος, οι συσκευές αυτές έχουν δοθεί στο παρελθόν στις διευθύνσεις και τις σχολικές μονάδες, τμηματικά, ανάλογα με τις ανάγκες που υπήρχαν στην πρώτη περίοδο της καραντίνας. Την ίδια ώρα οι όποιες δωρεές έγιναν, έγιναν κατευθείαν στις μονάδες, κάτι που σημαίνει πως δεν υπήρχε συνολική εικόνα, και η οποία, με την δεύτερη έλευση της τηλεκπαίδευσης, ξεκίνησε να μεταβάλλεται συνεχώς.

Για αυτό και τόσο η Περιφερειακή Διεύθυνση, όσο και οι κατά τόπους διευθύνσεις, μέσω στοιχείων που συνέλεγαν από τις σχολικές μονάδες, εντόπιζαν τυχόν προβλήματα. Οι δε Διευθυντές Εκπαίδευσης, είχαν την εντολή όπου ήταν δυνατόν, να διαθέσουν τυχόν υπεράριθμες ηλεκτρονικές συσκευές που είχαν κάποιες μονάδες, λόγω δωρεών, όπου υπήρχε ανάγκη, με προσωρινή παραχώρηση. Την ίδια ώρα μπορούσαν να συνεργαστούν με τους Δήμους, ώστε να καλυφθούν οι όποιες ανάγκες.

Καλύτερη η κατάσταση στη Δευτεροβάθμια

Γενικότερα ο κ. Μπαντίκος σημείωσε πως το ποσοστό των παιδιών που δεν συμμετέχει λόγω δυσκολιών σύνδεσης ή λόγω έλλειψης υλικού, δεν είναι πολύ μεγάλο.

Ειδικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι περισσότερες σχολικές μονάδες έχουν συμμετοχή πάνω από 95%, προσεγγίζοντας και την πληρότητα σε πολλές περιπτώσεις. Παρόλα αυτά έχουν δοθεί οδηγίες για όσους μαθητές δεν έχουν τάμπλετ ή Η/Υ, να γίνουν ενέργειες μέσω των σχολικών μονάδων για παρακολούθηση μαθημάτων, που μπορεί να γίνει και μόνο ακουστικά, μέσω κινητού ή μέσω σταθερού, ενώ όπου χρειάζεται επαφή, θα ενημερώνονται για την εξέλιξη της ύλης.

Προσπάθειες να λυθούν όπως είναι δυνατό τα προβλήματα στην πρωτοβάθμια

Τα προβλήματα που είχαν παρατηρηθεί στη δευτεροβάθμια είχαν λυθεί στο μεγαλύτερο βαθμό, αλλά βέβαια αυτή λειτουργεί και για μεγαλύτερο διάστημα. Η Πρωτοβάθμια, που έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες, αντιμετωπίζει περισσότερα προβλήματα τόσο στην έναρξή της, όσο και στη συνέχεια, και για αυτά προσπαθούν να βρουν λύσεις. «Είναι ένας καθημερινός αγώνας, και δεν υπάρχει σταθερότητα, ενώ τη μία μέρα οι παρουσίες μπορεί να φτάνουν το 100%, την επόμενη μπορεί να πέφτουμε στο 95%» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μπαντίκος.

Ο μέσος όρος παρακολούθησης των εξ αποστάσεων μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ξεπερνά το 90%, παρόλο που και εκεί υπάρχουν διακυμάνσεις ανάλογα με τη μονάδα, με τις παρουσίες πολλές φορές να επηρεάζονται από απροσδόκητα φαινόμενα, όπως να υπάρξει πρόβλημα σύνδεσης σε συγκεκριμένους μαθητές, να υπάρξουν κρούσματα σε εκπαιδευτικούς κ.α.

«Η τηλεκπαίδευση έχει πάρει το δρόμο της. Απομένει αυτή η εβδομάδα, αλλά επειδή αναμένεται να υπάρξει και επέκταση των περιοριστικών μέτρων, προσπαθούμε να εξομαλύνουμε όποια ζητήματα υπάρχουν» ανέφερε ο Περιφερειακός Διευθυντής. Για αυτό και επικαιροποιούν συνέχεια τα στοιχεία για τα σχολεία, γιατί υπόκεινται σε αλλαγές και λόγω εξωγενών παραγόντων. Και παρόλο που πλέον δεν έχουν τα προβλήματα συνδεσιμότητας στην έκταση που υπήρξαν στην αρχή, προσπαθούν να κάνουν αναπληρώσεις όπου υπήρξε κάποιο ζήτημα.

Όσο για τις απουσίες των παιδιών, υπενθύμισε πως γίνεται καταγραφή ποιος παρακολουθεί, όμως δεν καταχωρούνται απουσίες, όταν ο μαθητής δεν είναι στην τηλεκπαίδευση χωρίς υπευθυνότητα του ίδιου.

Καταγραφή της ύλης από τις σχολικές μονάδες

Βέβαια η τηλεκπαίδευση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι πολύ διαφορετική από το κλείσιμο των σχολείων την άνοιξη, όταν γινόταν προσπάθειες να κρατήσουν την επαφή των μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία, με επαναλήψεις και κάποιες ασκήσεις μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης διδασκαλίας. Αυτή τη φορά γίνεται σύγχρονη διδασκαλία στα παιδιά, παρόλο που υπάρχει επικουρικά και η ασύγχρονη, με τα μαθήματα να γίνονται κανονικά.

Μάλιστα κάθε σχολική μονάδα καταγράφει την ύλη που διδάσκεται, ώστε, για όποιους μαθητές δεν μπόρεσαν να την παρακολουθήσουν, να επέμβουν οι εκπαιδευτικοί, όταν επιστρέψουν τα παιδιά στα δια ζώσης μαθήματα, διορθωτικά.

Ένα από τα θετικά ήταν το γεγονός ότι υπήρξε ο χρόνος για την προετοιμασία των εκπαιδευτικών, με αρκετές ημέρες για να γίνει μια πρώτη οργάνωση της διαδικασίας από το Σάββατο μέχρι την Τετάρτη, ενώ υπήρχε η τεχνογνωσία για να ετοιμάσουν το υλικό τους.

«Αν δεν υπήρχαν τα προβλήματα της πρώτης μέρας κυρίως, πολλά από τα οποία πέρασαν και στη δεύτερη, η όλη διαδικασία θα μπορούσαμε να πούμε ότι πήγε καλά» εκτίμησε συνολικά ο κ. Μπαντίκος, παραδεχόμενος ωστόσο ότι «δυστυχώς δεν τα ελέγχουμε όλα, θα μπορούσαμε να είμαστε καλύτερα».

Βέβαια μεγάλη βοήθεια θα ήταν η διάθεση ηλεκτρονικών συσκευών διά του προγράμματος που προώθησε το Υπουργείο Παιδείας μέσω ΕΣΠΑ, η προμήθεια των οποίων όμως, σύμφωνα με τον κ. Μπαντίκο, έχει καθυστερήσει, λόγω των γραφειοκρατικών διαδικασιών και ενστάσεων των αναδόχων. Για αυτό και η εκτίμηση είναι ότι αν όλα πάνε καλά, το επιπλέον ηλεκτρονικό υλικό θα έρθει στις αρχές Φεβρουαρίου.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine