Μονο η «Αγγελικη» δεν μπορει να σωσει τον ALPHA

tv’s… inspector

Μετά από μία εμπορικά κακή, αλλά ποιοτικά επιτυχημένη σεζόν για τον Alpha, το κανάλι έκανε τις χειρότερες πιθανές κινήσεις κατά τη διαμόρφωση του φετινού προγράμματος. Πρώτα από όλα συνέχισε για 5η σεζόν το «Έλα στη Θέση μου», μία σειρά που τραβιέται από τα μαλλιά χρόνια τώρα και που, ήδη από τη δεύτερη σεζόν της, δεν έχει λόγο ύπαρξης, ενώ θα μπορούσαν κάλλιστα να αξιοποιηθούν σε άλλα προγράμματα δυνατά χαρτιά της, όπως οι Αθηνά Οικονομάκου, Γιάννης Τσιμιτσέλης, Ευαγγελία Συριοπούλου κ.ά. Έπειτα έκανε το “The Bachelor”. Ενώ όλα τα προηγούμενα χρόνια διατηρούσε το προφίλ ενός καναλιού που σνομπάρει τα reality shows, όντας το μοναδικό κανάλι που δεν έκανε αντιγραφή του “Survivor” όταν ήταν στην ακμή του, πράγμα που έκανε ο Αντ1 με το “Nomads”, αλλά και το Open (τότε Epsilon) με το “Survival secret”. Αποδεικνύοντας πως ο μόνος λόγος που δεν συνέβη αυτό, είναι το γεγονός πως οι τότε σειρές του πήγαιναν καλά. Και ενώ ο μεγάλος χαμένος εκείνης της χρονιάς ήταν ο Αντ1 με λίγες και μέτριες σειρές και νικητής ο Alpha, με πολλές και πετυχημένες, τώρα ήρθε η ώρα να αντιστραφούν οι ρόλοι. Ήδη μετρώντας δύο μεγαλειώδη λάθη, ο Alpha συνέχισε κάνοντας το μεγαλύτερο, που δεν είναι άλλο από την «Αγγελική».

Η «Αγγελική» είναι μία σειρά βασισμένη σε format που έρχεται από τη Χιλή –τι πρωτότυπο;–, έχει ένα πολύ καλό καστ που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει και τη σταθερή «αξία»  Φιλαρέτη Κομνηνού, αλλά και την εκπληκτική Μαίρη Μηνά στον ομώνυμο ρόλο, μία σεναριακή και σκηνοθετική ομάδα που πέρυσι υπέγραφε μία πολύ καλή σειρά –«Έρωτας Μετά»– και γενικότερα είχε όλα τα συστατικά για να πετύχει. Αντ’ αυτού έχει σταθεροποιηθεί στο 11% και δεν λέει να ανέβει, αλλά τουλάχιστον ούτε και να κατέβει. Η υπόθεση της «Αγγελικής» (Μαίρη Μηνά) αφορά μία γυναίκα που έχει πέσει θύμα ομαδικού βιασμού και, μετά από 17 χρόνια, αναλαμβάνει νοσοκόμα της μητέρας (Φιλαρέτη Κομνηνού) των ανθρώπων που την έβλαψαν με σκοπό να εκδικηθεί. Απλό, σίγουρα καθόλου πρωτότυπο, αλλά ενδιαφέρον… σαν ιδέα τουλάχιστον. Γιατί μετά αρχίζουν οι δευτερεύουσες πλοκές και εκεί εμφανίζεται και το πρόβλημα.

Το περσινό «Έρωτας Μετά» ήταν, σαν ιδέα, βασισμένο σε μία ξένη σειρά, αλλά όλο το σενάριο ήταν ελληνικό, εν αντιθέσει με την «Αγγελική» που τουλάχιστον το πρώτο επεισόδιο είναι από την αρχή έως το τέλος, ολόκληρο, αντιγραφή του ξένου. Οπότε δεν μιλάμε ουσιαστικά για ελληνικό σενάριο, όχι απλώς στην πλοκή, πράγμα το οποίο έχουμε συνηθίσει εδώ και χρόνια, αλλά και σε όλο το υπόλοιπο κομμάτι. Η σειρά θυμίζει έντονα καθημερινά σήριαλ του Mega. Και αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, είναι όμως τουλάχιστον ανέντιμο να σου προσφέρουν ένα σήριαλ με storylines, όπως ο μικρός άστατος αδερφός που ζηλεύει τον ατσαλάκωτο μεγάλο αδερφό, η γυναίκα που είναι ανάμεσα στα δύο αδέρφια, η επαναστατική έφηβη με την κακιά μητριά και το τεράστιο δράμα τού να είσαι υιοθετημένος, ως σοβαρή, σύγχρονη δραματική σειρά. Όχι το 2020.

Η κεντρική πλοκή του έργου είναι απίστευτα αργή αφού δέκα επεισόδια τώρα το μόνο πράγμα που έχει κάνει η πρωταγωνίστρια είναι το να χωρίσει ένα ζευγάρι και αυτό όχι με τεράστια επιτυχία, αν σκεφτείς ότι σε κάθε επεισόδιο ο Ιωάννης Παπαζήσης απολογείται στη Δήμητρα Σιγάλα ξανά και ξανά, σαν αυτή να έχει πάθει αμνησία και να έχει ξεχάσει. Που και αμνησία να είχε, θα κουτουλούσε κάθε μέρα στην πόρτα από τα κέρατα, οπότε δεν θα χρειαζόταν κάποιου είδους υπενθύμιση. Πέραν όλων αυτών όμως, η πλοκή της σειράς αναλώνεται στα επεισόδια με τους δευτερεύοντες χαρακτήρες να ζουν τα δικά τους δράματα, πράγμα που δεν θα ήταν απαραίτητα κακό, εάν δεν ήταν όλα ερωτικά και αν είχαν λίγο περισσότερη εξέλιξη. Πέρα από την εκδίκηση, που όλο ακούμε και ποτέ δεν βλέπουμε, το μόνο άλλο ενδιαφέρον πράγμα που παρουσιάζει η πλοκή του έργου είναι η σχέση της Αθηνάς (Φιλαρέτη Κομνηνού) με τον γιο της, Δημήτρη (Πάνος Βλάχος). Μία σχέση που θυμίζει “Norman Bates”, αλλά σε κανένα από τα δύο αυτά storylines το σενάριο δεν τολμάει να πάει λίγο παραπέρα από τα προφανή και να εμβαθύνει στον πόνο και το μίσος που κουβαλά η πρωταγωνίστρια ή στη βαθιά δυσλειτουργική σχέση και προσωπικότητα που έχει ο Δημήτρης. Ο Alpha συνέχισε τις σταθερές επιτυχίες του: «Μουρμούρα» και «Έλα στη θέση μου», αλλά ουσιαστικά στήριξε στην «Αγγελική» ολόκληρο τον τομέα της μυθοπλασίας του και τώρα βλέπει το καράβι να βουλιάζει και δεν μου κάνει εντύπωση. Μια ξεχειλωμένη σαπουνόπερα μεταμφιεσμένη σε κωμωδία, μια δραματική σειρά που κοροϊδεύει και τον εαυτό της, μια καλή κωμωδία και το πιο σεξιστικό ριάλιτι παγκοσμίως διαμορφώνουν την prime time ζώνη του καναλιού. Η αποτυχία ήταν αναμενόμενη και η σεζόν έχει μόλις ξεκινήσει.

*Ο Κaza G. είναι μαθητής Γυμνασίου και τηλεοπτικός «περιπατητής».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.