Βάλλει κατά της υπουργού Παιδείας η ΕΛΜΕ Ροδόπης

01.10.2020 22:45

«Σε κάθε παρέμβασή του το Υπουργείο Παιδείας δημιουργεί αναστάτωση και σύγχυση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς»

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

«Οι πιο καινούριες αίθουσές μας είναι από τη δεκαετία του 1980∙ επιτακτική η ανάγκη να δημιουργήσουμε νέες»

Σφοδρή επίθεση στην υπουργό Παιδείας εξαπέλυσε με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ροδόπης, θίγοντας την κατάσταση που επικρατεί στον χώρο της εκπαίδευσης κατά την πανδημική συγκυρία.

Ευθύς εξαρχής το συνδικαλιστικό όργανο των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Ροδόπης ξεκαθαρίζει πως «η έξοδος από την οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα προϋποθέτει, μεταξύ των άλλων, την βελτίωση και ενίσχυση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, η οποία, όμως, δε μπορεί να επιτευχθεί με μειώσεις των δαπανών, με οικονομικά υποβαθμισμένους και εξουθενωμένους εκπαιδευτικούς, με αναπληρωτές τρίμηνης διάρκειας, με μαθητές που συγχρωτίζονται στις τάξεις εν μέσω κορωνοϊού, με σχολεία που δε μπορούν να καταρτίσουν έγκαιρα τα προγράμματά τους λόγω έλλειψης διδακτικού προσωπικού».

Ταυτόχρονα σπεύδει να διευκρινίσει πως «θέλαμε και θέλουμε σχολεία ανοιχτά, τους  μαθητές κοντά μας. Γιατί πρέπει να βρίσκονται κοντά μας σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες. Για να τους στηρίξουμε όχι μόνον γνωστικά, αλλά και παιδαγωγικά - ψυχολογικά στην εποχή της αλλαγής της καθημερινότητάς μας» για να τονίσει ωστόσο πως «περιμέναμε  από την Πολιτεία να εξασφαλίσει τις υλικές συνθήκες, τα ελάχιστα  προαπαιτούμενα για τη διδασκαλία, την ομαλή συνέχιση της λειτουργικής σχέσης εκπαιδευτικών – μαθητών. Προσωπικό  καθαριότητας, μέτρα για την τήρηση των φυσικών αποστάσεων, διασφάλιση όρων υγιεινής και ασφάλειας, περιοδικούς ελέγχους – τεστ κ.ά.».

Περιγράφοντας την κατάσταση που θα έπρεπε να επικρατεί στον χώρο της εκπαίδευσης η ΕΛΜΕ υπογραμμίζει πως «είναι σαφές ότι το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να παρέχει στους εκπαιδευτικούς, υποστήριξη νομική, ηθική, ουσιαστική στη βία που δεχόμαστε καθημερινά από εμπλεκόμενους και μη στην εκπαιδευτική διαδικασία. Να μην  μας χρησιμοποιήσει ως  κυματοθραύστες αντιδράσεων για τις δικές της πράξεις και παραλείψεις. Να  κατευθύνει την εκπαιδευτική κοινότητα με ένα σαφές πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες».

Κι ακόμη «να υπάρχουν σαφείς  οδηγίες και στελεχωμένες δομές για την αντιμετώπιση κρουσμάτων πανδημίας, ένας αναλυτικός οδηγός για το τι θα διδάξουμε και πώς θα διαχειριστούμε την ύλη. Να αναγνωρίσει τις ιδιαίτερες συνθήκες άσκησης του έργου μας (είμαστε οι μοναδικοί λειτουργοί του Δημοσίου που καθημερινά συγχρωτιζόμαστε με 25  και παραπάνω μαθητές σε μια αίθουσα).  Να προστατεύσει τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, διευρύνοντας και όχι όπως τελικά γίνεται περιορίζοντας τις περιπτώσεις των συναδέλφων που δικαιούνται ειδικής άδειας».

Επίσης, κατά την ΕΛΜΕ, θα έπρεπε «να στηριχτούν και να  ενισχυθούν σε όλο αυτό το διάστημα, οι υποδομές για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Να διαθέσουν χρήματα για την αγορά του αναγκαίου εξοπλισμού και την ακόμη πιο αναγκαία συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών».

«Το Υπουργείο Παιδείας δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στην μοναδική -στην πραγματικότητα- υποχρέωση που ανέλαβε»

Κορυφώνοντας την κριτική της προς το υπουργείο Παιδείας η ΕΛΜΕ αναφέρει πως «περιμένουμε  να εξασφαλίσει ένα κλίμα συνεννόησης και διαλόγου με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Να ρωτήσει, να συνδιαλεχθεί, να ενημερώσει, να μην εξωθήσει σε οργισμένες αντιδράσεις».

Αντ’ αυτού όμως, επισημαίνει η ΕΛΜΕ «το Υπουργείο Παιδείας δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στην μοναδική -στην πραγματικότητα- υποχρέωση που ανέλαβε και αυτή μάλιστα μέσα από τις παλινωδίες της Υπουργού, καμία πρόνοια δεν υπήρξε για την τήρηση των φυσικών αποστάσεων και τη λειτουργία τμημάτων με μικρότερο αριθμό μαθητών, ενώ σε πολλούς Δήμους το προσωπικό καθαριότητας ακόμη δεν έχει τοποθετηθεί καν αν και υπάρχουν έτι περαιτέρω ανάγκες για μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, ενώ τα κενά σε εκπαιδευτικούς είναι ακόμη χιλιάδες, ενώ δεν γίνεται καν λόγος για προληπτικούς ελέγχους σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, είναι μία ακόμη απόδειξη  της απόστασης που χωρίζει τους ιθύνοντες του Υπουργείου από την εκπαιδευτική πραγματικότητα, της άγνοιάς τους για την καθημερινότητα του σχολείου».

«Σε κάθε παρέμβασή του το Υπουργείο Παιδείας δημιουργεί αναστάτωση και σύγχυση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς» τονίζει το συνδικαλιστικό όργανο των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού μας κλείνοντας για να υπογραμμίσει πως «θα ήταν λοιπόν καλύτερο να σιωπούν και να αναλάβουν επιτέλους πρωτοβουλίες  για την ομαλή λειτουργία των σχολείων την τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας για όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία, την κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς και μόνιμους διορισμούς».

Μιχάλης Βασιλειάδης: «Το ζήτημα της σχολικής στέγης στην περιοχή μας φαντάζει πλέον πιο επίκαιρο από ποτέ»

Λίγη ώρα αργότερα αφότου δόθηκε στη δημοσιότητα η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ροδόπης, ο πρόεδρος της κ. Μιχάλης Βασιλειάδης φιλοξενήθηκε στη συχνότητα του Ράδιο Παρατηρητής, όπου αναφέρθηκε σε ένα ακόμη μείζον θέμα για την εκπαιδευτική κοινότητα, ιδιαίτερα στην περιοχή μας, που δεν είναι άλλο από αυτό της σχολικής στέγης.

«Θα πρέπει να ξαναδούμε το ζήτημα της σχολικής στέγης στην Κομοτηνή» επεσήμανε ο κ. Βασιλειάδης μην παραλείποντας να απευθύνει συγχαρητήρια στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στον Δήμο Κομοτηνής «που λειτούργησαν φέτος το 5ο Γυμνάσιο, προκειμένου να αποσυμφορήσουν όσο είναι δυνατόν τα γυμνάσια». Όπως εξήγησε ο ίδιος, «μιλάμε για γυμνάσια που είχαν φτάσει να έχουν 400 μαθητές και το πρόβλημα ήταν πλέον εκρηκτικό». «Το ζήτημα της σχολικής στέγης στην περιοχή μας» εκτίμησε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ «φαντάζει πλέον πιο επίκαιρο από ποτέ και θα πρέπει να το δούμε» γι’ αυτό και αποκάλυψε πως το επόμενο διάστημα «σκοπεύουμε να συναντηθούμε με το δήμο Κομοτηνής και τους υπόλοιπους δήμους για να δούμε το θέμα».

Ο ίδιος προέτρεψε «η πανδημία ας γίνει η αφορμή για ένα ποιοτικότερο σχολείο σε όλα τα επίπεδα ώστε να αφήσουμε μια παρακαταθήκη στις επόμενες γενιές των μαθητών» Μάλιστα σε αυτή την κατεύθυνση πρότεινε «να μπορέσουμε ως παιδεία να πάρουμε χρήματα από το ευρωπαϊκό ταμείο του κορωνοϊού και να το αξιοποιήσουμε για τις επόμενες γενιές». «Εμείς θα συναντηθούμε με όλους τους δημάρχους» επανέλαβε ο κ. Βασιλειάδης «ώστε να τους εξηγήσουμε ότι πλέον είναι επιτακτική η ανάγκη να δημιουργήσουμε καινούργιες αίθουσες, γιατί οι αίθουσες μας είναι από τη δεκαετία του 1980 οι πιο καινούργιες ως επί το πλείστον. Το μόνο που άλλαξε από τότε στις αίθουσες μας είναι ότι πήγαμε από τους πίνακες με τις κιμωλίες, στους πίνακες με τον μαρκαδόρο και σε κάποιες με υπολογιστές».

«Θα έπρεπε οι μαθητές να πάνε σε δράσεις που θα συσπειρώνουν την εκπαιδευτική κοινότητα»

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης, ερωτηθείς σχετικά, δεν απέφυγε να τοποθετηθεί αναφορικά  με τις καταλήψεις σχολικών μονάδων σημειώνοντας αρχικά πως «η ηγεσία έχει αδιαφορήσει με προκλητικό τρόπο στα αιτήματα εκπαιδευτικών και μαθητών. Συνέπεια του ότι έξι μήνες τώρα δεν έχει κάνει τίποτα». «Να πούμε την αλήθεια» παραδέχθηκε ο ίδιος, «πολλά από τα αιτήματα των μαθητών ήταν και αιτήματα του κλάδου μας, όπως το αίτημα για 15 μαθητές ανά τάξη, οι προσλήψεις εκπαιδευτικών και στελέχωση με καθαρίστριες πλήρους ωραρίου».

«Πιστεύουμε ότι αυτά τα αιτήματα των μαθητών είναι δίκαια» ξεκαθάρισε ο ίδιος για να αντιτείνει ωστόσο πως «θα έπρεπε οι μαθητές να πάνε σε δράσεις που θα συσπειρώνουν την εκπαιδευτική κοινότητα». «Κακά τα ψέματα, αυτές οι καταλήψεις διχάζουν την εκπαιδευτική κοινότητα και γενικά αποδοκιμάζονται σε μεγάλο μέρος. Κλειστά σχολεία χωρίς να γίνεται διάλογος αμαυρώνει όλη την κίνηση αυτή και όλα τα αιτήματα» τόνισε κλείνοντας.

Φωτογραφία: Eurokinissi

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine

tzevelekidis
ehealthmonitoring