Τηλεοπτικες «φωνες» απο τα 90’s

Του Kaza G.*

«Μία εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις», μας υπενθυμίζει συνεχώς ο σοφός μας λαός. Τι γίνεται όμως όταν μία εικόνα συνδυαστεί με τον ήχο και εκπέμπεται επί 24ώρου βάσεως, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες τον χρόνο σε εκατομμύρια σπίτια; Φυσικά κάνουμε λόγο για την εφεύρεση της τηλεόρασης, η οποία υπήρξε κορυφαία στιγμή για την ανθρωπότητα, αλλά… και ιδιαίτερα σημαντική για τον νέο μας συνεργάτη, που παρά το νεαρό της ηλικίας του ‒καθώς συνεχίζει να ασκεί το μαθητικό του «καθήκον»‒ αγαπά την τηλεόραση, τη θέτει συνεχώς υπό το μικροσκόπιό του και λατρεύει να γράφει γι’ αυτήν. Η παρουσία του μια φορά την εβδομάδα, ελπίζουμε να σας συνεπάρει, όπως και εμάς.

Για την ελληνική τηλεόραση η δεκαετία του ’90 θεωρείται από πολλούς «χρυσή εποχή». «Χρυσή», όχι μόνο εξαιτίας των χρημάτων που επενδύονταν στις τηλεοπτικές παραγωγές, αλλά και λόγω των ιδεών και των σεναρίων αυτών. Στις μέρες μας, σε ό,τι αφορά το οικονομικό κομμάτι, τα πράγματα έχουν αρχίσει να βελτιώνονται, αφού γίνονται πλέον και ακριβότερες παραγωγές από ό,τι τότε. Όμως, σε ό,τι αφορά τις ιδέες και τα σενάρια, αν κάποιος που δεν ήξερε διάβαζε τα σημερινά τηλεοπτικά σενάρια και αυτά εκείνης της δεκαετίας, και έπρεπε να τα βάλει σε χρονολογική σειρά, το μόνο σίγουρο ήταν πως θα έπεφτε έξω, καθώς θα χαρακτήριζε τα σημερινά τουλάχιστον «απαρχαιωμένα». Πάμε να δούμε όμως μερικές από εκείνες τις «χρυσές» σειρές, αλλά και τα στοιχεία που τις κάνουν να ξεχωρίζουν και τις καθιστούν ακόμη και σήμερα «μοντέρνες».

«Ντόλτσε βίτα»

Το «Ντόλτσε Βίτα», με πρωταγωνίστρια την Άννα Παναγιωτοπούλου και σε σενάριο των Αλέξανδρου Ρήγα και Λευτέρη Παπαπέτρου, ήταν μία κωμωδία στο Mega που διήρκησε δύο χρόνια και προβαλλόταν από το 1995 έως και το 1997. Βασικό της θέμα ήταν η «παράνομη» σχέση μίας γυναίκας με έναν πολύ νεότερό της άνδρα, που ήταν και φίλος της κόρης της. Η σειρά αυτή ήταν πολύ μοντέρνα για την εποχή της καθώς, σε πρώτο επίπεδο, αφορά το ίδιο το ζευγάρι, τα ευτράπελα και τις κωμικές καταστάσεις στις οποίες οδηγείται για να κρύψει τη σχέση του, σε ένα δεύτερο επίπεδο όμως, είναι η ιστορία μιας γυναίκας που ζούσε για χρόνια μία καταπιεσμένη ανιαρή ζωή, ως χήρα, και τώρα η ζωή της απέκτησε άλλο νόημα, στο πλάι του νεαρού συντρόφου. Η ίδια βέβαια φοβάται τόσο την αντίδραση της οικογένειάς της όσο και της κοινωνίας, και προσπαθεί να κρύψει τη σχέση τους με τη βοήθεια πάντα της φίλης της, Σάσας ‒που υποδύθηκε εξαιρετικά η Κατιάνα Μπαλανίκα. Η σειρά επίσης θίγει, με κωμικό πάντα τρόπο, θέματα που αφορούν την υποκρισία της αστικής, και μη, τάξης, του τι είναι ανήθικο και τι όχι, την τάση των ανθρώπων να κρίνουν τους γύρω τους και πολλά άλλα.

«Δις εξαμαρτείν»

Κάπου εκεί στο ξεκίνημα της ιδιωτικής τηλεόρασης ήρθε και το «Δις Εξαμαρτείν», επίσης στο Mega. Το δίδυμο Ρέππας-Παπαθανασίου, αμέσως μετά τις «3 Χάριτες», μας χάρισε το «Δις Εξαμαρτείν», μία κωμωδία ακόμα καλύτερη, με ένα εξαιρετικά φρέσκο για την εποχή του σενάριο. Στη σειρά παρακολουθούμε τι γίνεται «πίσω από τις κάμερες» των καναλιών και ειδικότερα στα δελτία ειδήσεων. Κεντρική ηρωίδα είναι η διευθύντρια των ειδήσεων που είναι παντρεμένη με τον παρουσιαστή, ένας γάμος που πρόκειται να «ανατραπεί», όπως και οι ζωές όλων, με την πρόσληψη ενός νέου παρουσιαστή. Η ιστορία ξεκινάει με τον κρυφό δεσμό της διευθύντριας με τον άλλο παρουσιαστή, που γρήγορα όμως γίνεται φανερός και όσο εξελίσσεται η ιστορία τα πράγματα μπερδεύονται, ενώ κάποια στιγμή δημιουργούν μία σχέση και οι τρεις μαζί, πράγμα εξαιρετικά τολμηρό για εκείνη την εποχή. Δεν είναι όμως αυτό που κάνει τη σειρά φρέσκια ή πρωτότυπη. Η σειρά παρότι είχε θέμα ένα ερωτικό τρίγωνο, σατίριζε το ίδιο το είδος, ενώ έδειχνε παράλληλα τις συνθήκες που επικρατούσαν ‒και συνεχίζουν να επικρατούν‒ στα τηλεοπτικά κανάλια.

«Δύο Ξένοι»

Όπως και οι υπόλοιπες σειρές που αναφέραμε, και οι «Δύο Ξένοι» έχουν ως θέμα τον έρωτα. Η σειρά αυτή είναι εμπνευσμένη από το «Ωραία μου κυρία» του Τζορτζ Μπέρναρντ Σω, ενώ στο επίκεντρό της τίθεται η έλξη που δημιουργείται ανάμεσα στην παρουσιάστρια μίας πρωινής εκπομπής ελαφριού περιεχομένου ‒όπου και σατιρίζονται με υπέροχο τρόπο οι πρωινές εκπομπές της εποχής‒ και σε έναν σκηνοθέτη του θεάτρου και καθηγητή δραματικής σχολής. Η σειρά έκανε μεγάλη επιτυχία, ενώ μιλούν γι’ αυτήν ακόμη και σήμερα, όχι τόσο για το θέμα της, αλλά για τους χαρακτήρες, τους έξυπνους διαλόγους, το καυστικό της χιούμορ και όλα αυτά τα οποία λείπουν από τις σημερινές κωμωδίες.

«Κωνσταντίνου και Ελένης»

Το γνωστό σε όλους μας «Κωνσταντίνου και Ελένης», που παίζεται ακόμη και σήμερα σε επανάληψη και συνεχίζει να κάνει τεράστια επιτυχία, είναι μία διαχρονική κωμωδία με θέμα δύο ανθρώπους εντελώς διαφορετικούς μεταξύ τους που αναγκάζονται να συγκατοικήσουν, κληρονομώντας ένα σπίτι το οποίο και διεκδικούν. Η σειρά είναι γνωστή ακόμα και στις πολύ νέες γενιές, και οι χαρακτήρες της, βασισμένοι σε στερεότυπα, μπλέκουν συνέχεια σε ευφάνταστες και ξεκαρδιστικές καταστάσεις που έχουμε χρόνια να δούμε στην οθόνη μας (εξαιρείται η περσινή παραγωγή του Alpha, «Κρατάς Μυστικό»).

«Οι απαράδεκτοι»

Δεν γινόταν να μην αναφερθούν στο παρόν και οι «Απαράδεκτοι». Υπήρξε μία από τις καλύτερες κωμωδίες της δεκαετίας, αν όχι η καλύτερη, με την οποία μας συστήθηκαν αξιόλογοι σύγχρονοι ηθοποιοί, όπως η Ρένια Λουιζίδου κ.ά. Η σειρά αυτή εμπεριείχε ένα χιούμορ που σήμερα «ψάχνουμε με τα κιάλια», ενώ αξίζει να αναφερθεί πως ήταν η τελευταία εικόνα που έδειξε το Mega πριν τη διακοπή τού επίγειου σήματός της στην ψηφιακή πλατφόρμα της Digea, στις 02:10 τα ξημερώματα της 28ης Οκτωβρίου του 2018.

Αυτές είναι μερικές από τις καλύτερες κωμωδίες που πέρασαν από την τηλεόραση των 90’s, της λεγόμενης «χρυσής εποχής». Φωνές από τα 90’s ακούγονται και σήμερα από τις επαναλήψεις. Μήπως όμως είμαστε μόνο εμείς που την αποκαλούμε «χρυσή εποχή»; Υπάρχει περίπτωση να «επανέλθει» αυτή η εποχή ή άδικα «φωνάζουμε»;

*Ο Κaza G. είναι μαθητής Γυμνασίου και τηλεοπτικός «περιπατητής».

 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.