Νικη Κεραμεως: «Πρωτογνωρη σχολικη χρονια… πηραμε δυσκολες αποφασεις»

Τον απολογισμό της φετινής σχολικής χρονιάς έκανε η Υπουργός Παιδείας

Η υπουργός Παιδείας μιλάει αποκλειστικά για το τέλος μιας «πρωτόγνωρης» όπως την χαρακτηρίζει σχολικής χρονιάς, για το νέο πλαίσιο λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών της χώρας που δημιουργήθηκε εντός των συνθηκών της πανδημίας, απαντώντας με αυτόν τον τρόπο στις δηλώσεις που έκαναν οι επικεφαλής Παιδείας των κομμάτων της αντιπολίτευσης μέσα από την «ΜτΚ». Η κ. Κεραμέως αναφέρεται στην υλοποίηση του νέου σχεδίου στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στην αποκατάσταση του πανεπιστημιακού ασύλου, αλλά και την αυτονομία των ΑΕΙ μέσα από την ίδρυση ξενόγλωσσων προγραμμάτων.

Κυρία Κεραμέως, τι τίτλο θα βάζατε στην εκπαιδευτική χρονιά που αφήνουμε πίσω μας; Θα ήθελα να κάνετε τον δικό σας απολογισμό. Παράλληλα, πώς θα σχολιάζατε τις δηλώσεις των επικεφαλής Παιδείας των κομμάτων της αντιπολίτευσης, οι οποίοι μέσα από την «ΜτΚ» αξιολόγησαν το υπουργείο Παιδείας ως «απροετοίμαστο», με «ψευδή επικοινωνιακή εικόνα» που «δεν τα πήγε καλά» στις έκτακτες συνθήκες που κλήθηκε να αντιμετωπίσει.

Η λέξη που κατά τη γνώμη μου χαρακτηρίζει τη σχολική χρονιά που πέρασε είναι «πρωτόγνωρη». Δημιουργήθηκε ένα πρωτοφανές πλαίσιο λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών, εντός συνθηκών πανδημίας, στις οποίες κληθήκαμε να ανταποκριθούμε τάχιστα, και – αντίθετα με τους συναδέλφους μου, των οποίων η άποψη είναι καθ’ όλα σεβαστή – η εκπαιδευτική κοινότητα έδειξε αμέριστη στήριξη στο εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, το οποίο και αγκάλιασε με θέρμη. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: συνολικά πάνω από 765.000 ήταν οι καθημερινές συμμετοχές μαθητών σε ψηφιακές τάξεις, περισσότεροι από 1.100.000 μαθητές και 193.000 εκπαιδευτικοί ενεγράφησαν στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο για την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, πάνω από 145.000 παιδιά ηλικίας 4-14 ετών παρακολούθησαν καθημερινά το πρόγραμμα εκπαιδευτικής τηλεόρασης, πάνω από 96% των μαθημάτων ΙΕΚ και προπτυχιακών μαθημάτων ΑΕΙ παραδίδονταν μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Παρά τις απροσδόκητες προκλήσεις, λάβαμε δύσκολες αποφάσεις, όμως με τη συνδρομή σύσσωμου του εκπαιδευτικού κόσμου, ανταπεξήλθαμε και καταφέραμε να κρατήσουμε στενή την επαφή των μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών μας με την εκπαιδευτική διαδικασία. Μέσω κονδυλίων ΕΣΠΑ και δωρεών ιδιωτών, εξασφαλίζουμε τεχνολογικό εξοπλισμό για τις σχολικές δομές, ενώ επενδύουμε στις ψηφιακές δεξιότητες εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων. Παράλληλα, φροντίσαμε να ενισχύσουμε το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο, επεκτείνοντάς το, με σημαντικά αποτελέσματα στη λειτουργικότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αυτή είναι η παρακαταθήκη στην Παιδεία μας από την εμπειρία του κορονοϊού.

Σχέδιο αναβάθμισης του σχολείου

Ως προς τον ευρύτερο απολογισμό της περασμένης σχολικής χρονιάς, μεταξύ άλλων: στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση επεκτείναμε την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης και υλοποιούμε ένα συνεκτικό σχέδιο για την αναβάθμιση του σχολείου, με έμφαση στην καλλιέργεια νέων δεξιοτήτων στους μαθητές μας, εισάγοντας πιλοτικά από τον Σεπτέμβριο τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, μια καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση με στόχο την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης, εξοικειώνοντας παράλληλα τους εκπαιδευτικούς μας σε πιο βιωματικές μεθόδους διδασκαλίας. Επιπλέον, δρομολογήσαμε την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου στο τρίπτυχο «Προγραμματισμός – Αυτοαξιολόγηση – Εξωτερική Αξιολόγηση» και ακολουθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Προχωρήσαμε μέσω ΑΣΕΠ για πρώτη φορά σε μόνιμους διορισμούς στην ειδική αγωγή, και μετά από 10 χρόνια στη γενική εκπαίδευση, ενισχύοντας στην πράξη τα σχολεία μας με ανθρώπινο δυναμικό. Επεκτείναμε και στηρίξαμε ουσιαστικά το θεσμό των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, με 28 Πρότυπα και 34 Πειραματικά Σχολεία να λειτουργούν ήδη από το Σεπτέμβριο του 2020 και περαιτέρω δυνατότητα επέκτασης του δικτύου των σχολείων αυτών, με σκοπό τη διάχυση των βέλτιστων πρακτικών τους σε όλες τις σχολικές μονάδες.

Αποκαταστήσαμε το πανεπιστημιακό άσυλο

Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση συντελέστηκαν επίσης αξιοσημείωτες μεταρρυθμίσεις. Αποκαταστήσαμε το πανεπιστημιακό άσυλο στην πραγματική του έννοια, με αποτέλεσμα την άμεση αναβάθμιση της ακαδημαϊκής καθημερινότητας και της εύρυθμης λειτουργίας των πανεπιστημίων μας. Απελευθερώσαμε από τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις τους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Έρευνας και τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών. Συστήσαμε την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης με ενισχυμένες αρμοδιότητες, η οποία θα αξιολογεί συστηματικά και με διαφάνεια τα Πανεπιστήμια της χώρας, και τις ερευνητικές μονάδες εντός αυτών. Ταυτόχρονα, προωθούμε την εξωστρέφεια και την αυτονομία των Ιδρυμάτων μας, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ιδρύουν ξενόγλωσσα προγράμματα, χωρίς υπογραφή Υπουργού και χωρίς την εμπλοκή του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ) και να συνάπτουν συμφωνίες συνεργασίας με Ιδρύματα του εξωτερικού. Επιπροσθέτως, εγκαινιάσαμε τη συνεργασία με το Ινστιτούτο της Διεθνούς Εκπαίδευσης (ΙΙΕ), μέσω της οποίας σχεδιάζονται συνέργειες μεταξύ ελληνικών και κορυφαίων αμερικανικών πανεπιστημίων, όπως το Harvard, το Princeton, το Columbia, το UC Berkeley, το Johns Hopkins και το NYU.

Με αισιοδοξία και σκληρή δουλειά, προχωράμε το έργο μας, μαζί με τους μαθητές, τους σπουδαστές, τους φοιτητές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς. Βάζουμε τον πήχη ολοένα και ψηλότερα, γιατί μπορούμε. Και γιατί αυτή είναι η Ελλάδα της δημιουργίας και της προόδου που θέλουμε να υπηρετήσουμε.

Πηγή: makthes.gr

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.