Καλλιτεχνική διαμαρτυρία για την περικοπή μαθημάτων των τεχνών στην Κομοτηνή

26.06.2020 17:28

Μέσα από ένα δρώμενο που συνδύαζε θέατρο, μουσική και εικαστικά

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Καλλιτεχνική διαμαρτυρία, μέσα από ένα δρώμενο που συνδύαζε θέατρο, μουσική και εικαστικά, ενάντια στην περικοπή μαθημάτων των τεχνών από το πρόγραμμα του Λυκείου πραγματοποίησαν στην Κεντρική Πλατεία της Κομοτηνής την Πέμπτη 25 Ιουνίου εκπαιδευτικοί Αισθητικής Αγωγής (εικαστικών, μουσικής και Θεατρικής αγωγής) και συνάδερφοί τους εκπαιδευτικοί άλλων ειδικοτήτων.
 
Η διαμαρτυρία αυτή έγινε με αφορμή τον πρόσφατο εξοστρακισμό κάθε μορφής τέχνης από το ωρολόγιο  πρόγραμμα του Γενικού Ενιαίου Λυκείου, που έρχεται ως συνέχεια της παύσης της διδασκαλίας, πριν από τρία χρόνια, της θεατρικής αγωγής στις Έ και Στ΄ τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, σε μια διαχρονική υποτίμηση των διδακτικών αντικειμένων της Τέχνης. 
 
Για αυτό και θέλησαν να δώσουν το μήνυμα, από την καρδιά της Κομοτηνής, ότι οι τέχνες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του σχολείου, και σημαντικό μέρος της παιδαγωγικής διαδικασίας, ενισχύοντας την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού.
 

Ζωή Φιλίππου: «Τα παιδιά είναι απαραίτητο να μορφώνονται μέσα από διάφορους τρόπους, όχι μόνο τα κλασικά μαθήματα»

 

Με ένα διαφορετικό τρόπο επέλεξαν με το δρώμενο που πραγματοποίησαν στην Κεντρική πλατεία, να δείξουν την αντίθεσή τους στη συνεχιζόμενη υποβάθμιση της τέχνης στο σχολείο, τόνισε η κ. Ζωή Φιλίππου, αναπληρώτρια εκπαιδευτικός εικαστικών. Για αυτό και έχει διάφορα στοιχεία, από θέατρο, μουσική και εικαστικά, θέλοντας να αναδείξουν το θέμα και στους περαστικούς.
 
Όπως ανέφερε, οι εκπαιδευτικοί έχουν κάθε χρόνο το άγχος για το πότε θα μπορέσουν να δουλέψουν, μιας και οι περισσότεροι είναι αναπληρωτές, το οποίο θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο από την κατάργηση των θέσεων εργασίας με την αφαίρεση αυτών των μαθημάτων από το Λύκειο.
 
«Κυρίως όμως αφορά τα παιδιά, τα οποία όπως δείχνουν πάρα πολλές έρευνες, είναι απαραίτητο να μορφώνονται μέσα από διάφορους τρόπους, όχι μόνο τα κλασικά μαθήματα» κατέληξε.
 

Στέφανος Μακρυγιάννης: «Θεωρούμε σημαντική την Τέχνη σε όλο το φάσμα της δημόσιας εξέτασης»

 

Την κινητοποίηση στήριξαν και μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης «Οι Τρείς Ιεράρχες», με τον πρόεδρο κ. Στέφανο Μακρυγιάννη να τονίζει πως το φαινόμενο της υποτίμησης των διδακτικών αντικειμένων της Τέχνης δεν είναι καινούριο.
 
Και αυτό γιατί αφενός είχαν αφαιρεθεί πριν από τρία χρόνια ώρες της ιατρικής αγωγής από το Δημοτικό, αλλά και οι εκπαιδευτικοί των αντικειμένων αυτών διδάσκουν εξίσου και στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
 
Μεταξύ των περικοπών είναι και περικοπές σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, με μέρος των μαθητών να μην διδάσκονται μαθήματα, όπως το ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, στα οποία θα κληθούν να εξεταστούν σε ειδικά μαθήματα για την εισαγωγή τους σε Πανεπιστημιακά σχολεία.
 
«Θεωρούμε σημαντική την Τέχνη σε όλο το φάσμα της δημόσιας εξέτασης» ανέφερε.
 

Βαγγέλης Λίτσος: «Το θεωρούμε απαράδεκτο, και για αυτό προσπαθούμε με κάθε τρόπο, απέναντι σε αυτές τις ρυθμίσεις, που δεν έχουν μορφωτικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα»

 

Από την πλευρά της ΕΛΜΕ Ροδόπης ο γραμματέας της κ. Βαγγέλης Λίτσος τόνισε πως συμπαρίστανται στους συναδέρφους τους λόγω της περικοπής των μαθημάτων που διδάσκουν.
 
Ειδικότερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θεωρεί πως είναι πρωτοφανές να υπάρχουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, όπως το ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, που όμως δεν θα διδάσκονται, και γυρίζει την εκπαίδευση πολλά χρόνια πίσω.
 
«Το θεωρούμε απαράδεκτο, και για αυτό προσπαθούμε με κάθε τρόπο, απέναντι σε αυτές τις ρυθμίσεις, που δεν έχουν μορφωτικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα» ανέφερε, εξηγώντας πως τέτοιου είδους αλλαγές γίνονται για να καλύψουν το κενό χρηματοδότησης στην παιδεία.
 
Η πρότασή τους είναι το Υπουργείο να πάρει τα μαθήματα που πρέπει από την πανδημία του κορωνοϊού, μιας και θεωρεί πως η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη έδειξε πόσο καλή δουλειά μπορεί να γίνει όταν οι εκπαιδευτικοί μπορούν να κάνουν πιο εξειδικευμένες παρεμβάσεις στην τάξη τους.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine

#audi_afs