Με σαφήνεια στην διατύπωση και επίκαιρη θεματολογία τα θέματα στην Πληροφορική

25.06.2020 05:02

Χρύσανθος Νικολαΐδης, Καθηγητής Πληροφορικής του Φροντιστηρίου «Μεθοδικό»

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

«Δυσκολότερα από τα περσινά αλλά χωρίς ερωτήσεις – παγίδες τα θέματα • Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές διεκδικούν το άριστα»

Προτελευταία ημέρα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων η χθεσινή, με τους υποψήφιους μαθητές να εξετάζονται στα μαθήματα της Ιστορίας και της Πληροφορικής.

Ένα βήμα πριν το τέλος και της φετινής, διαφορετικής αν μη τι άλλο, διαδικασίας των πανελλαδικών εξετάσεων οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ τάξης των Ενιαίων Λυκείων όλης της χώρας έκατσαν εκ νέου στα θρανία των σχολικών τους αιθουσών, «αντιμετωπίζοντας» μεν  συνθήκες διαφορετικές – λόγω κορωνοϊού αλλά όχι και θέματα, μιας και κοινή συνισταμένη του σχολιασμού των θεμάτων τόσο στο μάθημα της Πληροφορικής όσο και της Ιστορίας, είναι ότι η πανδημία και οι αλλαγές που αυτή επέφερε στην εκπαιδευτική πραγματικότητα όλων, δεν επηρέασαν την δυσκολία ή μη των θεμάτων.

Για το μάθημα της Πληροφορικής, «αν μπορούμε να σχολιάσουμε τα θέματα με μια πρόταση, θα λέγαμε ότι τα θέματα ήταν στο σύνολό τους διατυπωμένα με σαφήνεια, δεν είχαμε κάποια προβλήματα στις ερωτήσεις και κάλυπταν ένα μεγάλο  μέρος της ύλης». Αυτό ήταν το πρώτο σχόλιο του Καθηγητή Πληροφορικής στο Φροντιστήριο «Μεθοδικό» κ. Χρύσανθου Νικολαΐδη για τα φετινά θέματα στο μάθημα προσανατολισμού για τους υποψηφίους της  Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής. Ο ίδιος ωστόσο έσπευσε να διευκρινίσει πως «ήταν σίγουρα λίγο πιο δύσκολα σε σχέση  με τα περσινά θέματα, αλλά θεωρώ ότι οι μαθητές που ήταν καλά προετοιμασμένοι θα μπορούσαν να γράψουν αν όχι έναν άριστο βαθμό, έναν πολύ καλό βαθμό».

«Δεν θεωρώ ότι υπήρχαν θέματα-παγίδες» συμπλήρωσε ο ίδιος, εξειδικεύοντας την απάντησή του. Τα θέματα Α1 και Α2 ήταν «κλασικά» ερωτήματα πάνω στην θεωρία του μαθήματος και επομένως εύκολα προς απάντηση για τους μαθητές που είχαν διαβάσει,  ενώ αντίστοιχης δυσκολίας ήταν και τα θέματα Α2, Α3 και Α4 με την προσθήκη ωστόσο ερωτημάτων και από τη νέα ύλη που προστέθηκε φέτος στο μάθημα.

Αντίστοιχα θέματα από την καινούργια ύλη, ήταν αυτά του Β ερωτήματος στο 2 σκέλος του οποίου απαιτούνταν προσοχή. Σύμφωνα με τον ίδιο «το θέμα Γ και θέμα Δ είναι αυτά που γράφουμε τα προγράμματα, οπότε στο θέμα Γ είχαμε ένα κλασικό πρόγραμμα χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες, οι μεθοδολογίες που έπρεπε να γράψουν οι μαθητές ήταν γνωστές, θεωρώ ότι δεν θα υπήρχε θέμα σε αυτό, και το θέμα Δ είναι επίσης ένα κλασικό θέμα με πίνακες». Μάλιστα στο Δ θέμα όπως τόνισε η επιτροπή επέλεξε την θεματική του με βάση την επικαιρότητα ζητώντας από τους υποψήφιους να κάνουν διαχείριση δειγμάτων βιολογικού υλικού. 

Απαιτητικότερο ήταν το θέμα Δ2 που ενδεχομένως δυσκόλεψε κάποιους υποψηφίους εν αντιθέσει με τα θέματα Δ3, Δ4  που ως «κλασικά» όπως τα χαρακτήρισε δεν εμφάνιζαν ιδιαίτερη δυσκολία για τους μαθητές.

Κλιμακούμενης δυσκολίας και δίχως «ερωτήσεις – παγίδες» τα φετινά θέματα

Απολογιστικά ο κ. Νικολαΐδης έκανε λόγο για θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας, αλλά στην «κλασική» βάση των ερωτήσεων που τίθενται παραδοσιακά στις πανελλαδικές εξετάσεις, θέματα που κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης, τόσο σε επίπεδο θεωρίας όσο και μεθοδολογίας και θέματα που εκτός από λίγα σημεία που απαιτούσαν «λεπτό χειρισμό» ήταν θέματα που θα μπορούσε ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής να απαντήσει άρτια.

Εν αναμονή υψηλών βαθμολογιών

Αντίστοιχης λογικής ήταν και τα θέματα όσων εξετάστηκαν με το παλαιό σύστημα, ενώ ο ίδιος δήλωσε αισιόδοξος ακόμα και για άριστες βαθμολογίες.

Κλείνοντας ο καθηγητής του Φροντιστηρίου «Μεθοδικό» κάλεσε τους μαθητές και τις μαθήτριες να επικεντρώσουν την προσοχή τους στο τελευταίο μάθημα της προσεχούς Παρασκευής, συνεχίζοντας ανεπηρέαστοι της όποιας απόδοσης την προσπάθειά τους και στο τέλος «αφού αθροίσουν τους αριθμούς τους να πάνε όλα καλά».
 

 

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine