Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών για τον εξοβελισμό των καλλιτεχνικών από Γυμνάσιο και Λύκειο

22.06.2020 19:40

«Η Τέχνη πρέπει να κατέχει σημαντική θέση σε όλα τα χρόνια του σχολείου»

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Διαμαρτυρία για τον εξοβελισμό των καλλιτεχνικών μαθημάτων από τα προγράμματα σπουδών γυμνασίου και λυκείου που προωθεί το υπουργείο θα πραγματοποιήσουν το απόγευμα της Πέμπτης στην Κεντρική Πλατεία εκπαιδευτικοί.

 

Σε σχετική ανακοίνωσή τους οι Εκπαιδευτικοί μαθημάτων Αισθητικής Αγωγής εξηγούν πως «με βάση το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γενικού Ενιαίου Λυκείου που ανακοινώθηκε κάθε μορφή τέχνης εξοστρακίζεται. Πιο αναλυτικά, ΟΥΤΕ ΤΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, ΟΥΤΕ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ, ΟΥΤΕ Η ΜΟΥΣΙΚΗ, ΟΥΤΕ ΚΑΝ τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα επιλογής Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου έχουν μέχρι τώρα θέση στο νέο πρόγραμμα».

 

Ταυτόχρονα υπογραμμίζουν πως «μέχρι τώρα, η Τέχνη στο σχολείο κατείχε ήδη στο ωρολόγιο πρόγραμμα ελάχιστες ώρες παρόλο που επιστημονικά και ερευνητικά δεδομένα θεωρούν ζωτική τη διδασκαλία τους και αποφαίνονται πως αυτές πρέπει να αυξηθούν» ενώ συμπληρώνουν πως «τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλη ανησυχία στους κλάδου της Αισθητικής Αγωγής σχετικά με τη μείωση των ωρών τους στο σχολείο, αν και βασικά πληττόμενοι δεν είναι άλλοι από τους μαθητές».

 

Γι’ αυτό, όπως εξηγούν οι εκπαιδευτικοί, «προχωράμε σε καλλιτεχνική διαμαρτυρία στην Κεντρική Πλατεία της Κομοτηνής την Πέμπτη 25 Ιουνίου, ώρα 19.00 και ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ πρόσβαση ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ στην Τέχνη και τον Πολιτισμό».

 

Στήριξη από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

 

Σημειώνεται ότι με απόφασή που έλαβε το Διοικητικό του Συμβούλιου, στην εν λόγω διαμαρτυρία θα συμμετέχει και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ροδόπης «Οι τρεις Ιεράρχες». Εξηγώντας τους λόγους που οδηγήθηκε σε αυτήν την απόφαση ο Σύλλογος αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή του πως «η απόφαση αυτή έρχεται σε συνέχεια προηγούμενης (προ τριετίας) με την οποία σταμάτησε η διδασκαλία της θεατρικής αγωγής στις Έ και Στ΄ τάξεις του Δημοτικού Σχολείου. Παρατηρούμε δηλαδή με ανησυχία ένα σταδιακό εξοβελισμό της τέχνης από όλες τις βαθμίδες του δημόσιου σχολείου σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών αλλά και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών».

 

Επίσης σημειώνει πως «όσο οι διαχρονικές κυβερνητικές πολιτικές συνεχίζουν να εισάγουν τη γενικότερη φιλοσοφία του σχολείου της αγοράς στο δημόσιο σχολείο παρατηρείται σταδιακή υποτίμηση των διδακτικών αντικειμένων της Τέχνης. Οι αναγκαίες οργανικές θέσεις για την απρόσκοπτη διδασκαλία τους με μόνιμο προσωπικό δεν έχουν συσταθεί ενώ ουσιαστικά ποτέ δεν καλύπτονται έστω και με αναπληρωτές όλες οι κενές θέσεις. Με τη νέα ρύθμιση ένα τμήμα αναπληρωτών ουσιαστικά οδηγείται στην ανεργία».

 

«Αντίθετα με τα παραπάνω» διευκρινίζεται «θέση του Συλλόγου μας είναι πως η Τέχνη πρέπει να κατέχει σημαντική θέση σε όλα τα χρόνια του σχολείου καθώς τα επιστημονικά και ερευνητικά δεδομένα θεωρούν ζωτική τη διδασκαλία των σχετικών αντικειμένων για την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού μέχρι την ενηλικίωσή του». 

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine