Οι επιπτωσεις της πανδημιας στην εκπαιδευση των μαθητων

Ο φυσικός και συνιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου «Μεθοδικό» Ηλίας Νικολαΐδης λίγα εικοσιτετράωρα πριν την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων κάνει τον «απολογισμό» των ημερών του κορωνοϊού στον τομέα της εκπαίδευσης

Τρείς ημέρες απομένουν για την έναρξη των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων. Η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε για χιλιάδες υποψηφίους των Γενικών Λυκείων και των ΕΠΑΛ, οι οποίοι φέτος θα κληθούν να δώσουν την «μάχη» των πανελλαδικών κάτω από «ειδικές συνθήκες» ως αποτέλεσμα της πανδημίας του κορωνοϊού.
 
«Ειδικές συνθήκες» που επεβλήθησαν βέβαια στην μαθητική πραγματικότητα του συνόλου της μαθητιώσας νεολαίας της χώρας, αλλά και της παγκόσμιας εκπαιδευτικής κοινότητας λειτουργώντας σε πολλές των περιπτώσεων ως ευκαιρία «δοκιμής» εκπαιδευτικών εργαλείων και ενδεχομένως της εκπαιδευτικής πραγματικότητας ενός άμεσου ή απώτερου μέλλοντος, λειτουργώντας όμως αντίστοιχα και ως τρόπος ανάδειξης των προκλήσεων που αυτή μπορεί να «εμπεριέχει».
 
Τον «απολογισμό» της έκτακτης αυτής εκπαιδευτικής πραγματικότητας και των συνθηκών που επέβαλλε τις ημέρες της πανδημίας, τις άμεσες επιπτώσεις αυτής, αλλά κυρίως τις μελλοντικές στην εκπαίδευση των μαθητών, κάνει σήμερα στις σελίδες του «ΠτΘ» ο φυσικός και συνιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου «Μεθοδικό» Ηλίας Νικολαΐδης.
 
Ο λόγος στον ίδιο…
 
ΠτΘ: κ. Νικολαΐδη, η πανδημία του κορωνοϊού είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία μιας διαφορετικής πραγματικότητας για όλους και σε όλους τους τομείς. Ο κλάδος της εκπαίδευσης δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Πώς βιώσατε εσείς τη νέα αυτή πραγματικότητα που διαμορφώθηκε και ποιες κρίνετε ότι ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις;
Η.Ν.:
Οι επιπτώσεις της πανδημίας σε όλο τον πληθυσμό, και πολύ περισσότερο στην ευαίσθητη ηλικία των εφήβων, είναι αρνητικές και πολύπλευρες, με σημαντικότερες βέβαια εξ αυτών στην ψυχική υγεία των παιδιών, λόγω του εγκλεισμού, για τις οποίες ωστόσο δεν είμαι ειδικός και κατ’ επέκταση δεν μπορώ να αναφερθώ. Μπορώ ωστόσο να εκφέρω άποψη για τις επιπτώσεις στην εκπαίδευση των μαθητών, τόσο τις τρέχουσες όσο και τις μελλοντικές.
Το κλείσιμο των σχολείων και η μη κάλυψη της προβλεπόμενης ύλης είναι σίγουρα το πιο άμεσο και ορατό πρόβλημα. Τα παιδιά θα ξεκινήσουν την επόμενη χρονιά χωρίς τα απαιτούμενα εφόδια, γεγονός που θα επηρεάσει αρνητικά την απόδοση, καθώς και τις επιδόσεις τους. Επίσης, η μη πραγματοποίηση των ενδοσχολικών εξετάσεων είναι ένα σημαντικότατο πρόβλημα, καθώς η αξιολόγηση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το πρώτο κομμάτι φαίνεται να προβληματίζει το Υπουργείο Παιδείας, καθώς έχει ανακοινωθεί η πρόωρη έναρξη των μαθημάτων για την επόμενη σχολική χρονιά. Έτσι θα δοθεί χρόνος για την κάλυψη της ύλης που δεν  διδάχθηκε.

Το δεύτερο κομμάτι, το σχετικό με τις ενδοσχολικές εξετάσεις, μας προβλημάτισε πολύ. Έπρεπε να γίνουν. Γι’ αυτό το φροντιστήριο μας σχεδίασε και υλοποίησε ένα πρόγραμμα, στο οποίο μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής περιόδου, ακολούθησε ένα δεκαπενθήμερο- από 15 ως 31 Μαΐου- κατά το οποίο πραγματοποιήθηκαν επαναληπτικά μαθήματα στο σύνολο της ύλης. Μετά την ολοκλήρωση αυτής της φάσης και για το χρονικό διάστημα από 1 ως 12 Ιουνίου πραγματοποιήθηκαν γραπτές εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα που διδάσκονται στο φροντιστήριο μας σε καθορισμένη ημέρα και ώρα. Ήταν μια δύσκολη προσπάθεια, καθώς οι μαθητές αντιδρούσαν και πολλοί από τους γονείς, αν και συμφωνούσαν με το πρόγραμμα, αδυνατούσαν να ανταπεξέλθουν οικονομικά λόγω της γνωστής κατάστασης. Το πρόγραμμα αυτό παρασχέθηκε δωρεάν στους μαθητές μας και καταβάλαμε κάθε προσπάθεια ώστε να πείσουμε τους μαθητές να συμμετέχουν. Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε, καθώς συμμετείχαν σχεδόν όλοι οι μαθητές μας, γεγονός για το οποίο οφείλω να τους ευχαριστήσω, όπως αντίστοιχα και τους γονείς που βοήθησαν στην υλοποίηση αυτής της συνεργατικής δράσης. Μιας δράσης που πραγματοποιήθηκε με ένα και μόνο στόχο, το καλύτερο για τα παιδιά μας.

Οι προκλήσεις της τηλεκπαίδευσης

ΠτΘ: Η τηλεκπαίδευση αποτέλεσε το κύριο εργαλείο δουλειάς σας κατά την διάρκεια της πανδημίας, ωστόσο, ειδικά από πλευράς της εκπαιδευτικής κοινότητας, υπήρξαν διαφορετικές απόψεις ως προς την αποτελεσματικότητά της και μη. Κοινή διαπίστωση βέβαια όλων ήταν το ότι δεν υποκαθιστά την δια ζώσης εκπαίδευση. Πώς εργαστήκατε εσείς αυτό το διάστημα;
Η.Ν.:
Για αρχή θα ήθελα να διαχωρίσω την τηλεκπαίδευση από την τηλεργασία και την τηλεδιάσκεψη, καθώς είναι τελείως διαφορετικό να ανταλλάσσεις απόψεις με άλλους ή να εκτελείς μία διοικητική εργασία από μακριά από το να εκπαιδεύεις κάποιον από μακριά. Η τηλεκπαίδευση, λοιπόν, δεν είναι κάτι νέο, που δημιουργήθηκε τώρα. Είναι ένας τρόπος εκπαίδευσης που πραγματοποιείται, όταν η φυσική συνύπαρξη εκπαιδευτικού και εκπαιδευόμενου είναι δύσκολο ή ακόμη και αδύνατο να επιτευχθεί. Τα μέσα υπήρχαν και μάλιστα με εύκολη (on line) και ασφαλή πρόσβαση (end to end) από όλους.

Ωστόσο η τηλεκπαίδευση είναι σχεδιασμένη για εκπαίδευση ενηλίκων και όχι εφήβων. Ο μαθητής, όπως είναι φυσιολογικό, αν δεν έχει άμεση παρακολούθηση και επιτήρηση δεν θα κατακτήσει τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα, θα βρει τρόπους να αποφύγει. Θυμηθείτε τον εαυτό σας, όταν ήσασταν μαθητές. Στον τομέα αυτό η τηλεκπαίδευση υστερεί σημαντικά σε σχέση με τη δια ζώσης διδασκαλία. Είναι δύσκολο να ελέγξεις από μακριά τον μαθητή και να τον επαναφέρεις στην τάξη. Όταν όμως δεν είναι δυνατή η φυσική συνύπαρξη, αναγκαστικά καταφεύγεις σε αυτήν. Έτσι λοιπόν και εμείς καταφύγαμε στο μέσο αυτό και είναι ορατός ο κίνδυνος να χρειαστεί να το επαναλάβουμε την επόμενη σχολική χρονιά.

Εκτός από το παραπάνω, στην πορεία ανακαλύπτουμε και άλλες δυσκολίες και προσπαθούμε να βρούμε λύσεις αποτελεσματικές και αξιόπιστες. Το υπ’ αριθμόν ένα εποπτικό μέσο διδασκαλίας είναι ο πίνακας. Ως εργαλείο υπάρχει και διαδικτυακά, είτε ως ανεξάρτητο, είτε ενσωματωμένο σε κάποια εκπαιδευτική πλατφόρμα. Για να το εκμεταλλευτείς ωστόσο,  θα πρέπει να έχεις και τον κατάλληλο εξοπλισμό. Είναι αδύνατο, με μόνο εφόδιο το ποντίκι, να το χρησιμοποιήσεις για μάθημα, αν το laptop ή το desktop σου δεν έχει οθόνη αφής. Ακόμη και σε laptop ή tablet που διαθέτουν οθόνη αφής απαιτείται κατάλληλη γραφίδα ή pencil, για να μπορείς να γράψεις γρήγορα τόσο όσο οι ανάγκες ενός μαθήματος  απαιτούν. Οι περισσότεροι μαθητές, ίσως και κάποιοι καθηγητές, δεν είχαν τη δυνατότητα αυτή, με αποτέλεσμα ο μαθητής να στερείται τη δυνατότητα της πρακτικής εξάσκησης κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

Η λύση στο πρόβλημα αυτό είναι οι γραφίδες-tablet, συσκευές που αποτελούνται από μία επιφάνεια γραφής, που συνδέεται σε κάθε laptop, desktop και μία γραφίδα με τη βοήθεια της οποίας ό,τι γράφεις στην επιφάνεια γραφής αποτυπώνεται στην οθόνη σου και επομένως στον διαδραστικό πίνακα.  Οι συσκευές αυτές την περίοδο που διανύουμε είναι δυσεύρετες λόγω αυξημένης ζήτησης και για τον ίδιο λόγο σχετικά ακριβές. Εμείς ως φροντιστήριο έχοντας ως βασικό στόχο να προσεγγίσουμε όσο καλύτερα τη δια ζώσης διδασκαλία ήδη έχουμε προμηθευτεί ένα ικανό αριθμό τέτοιων συσκευών και με αυτές που αναμένουμε, τον Σεπτέμβριο θα έχουμε την δυνατότητα να εξοπλίσουμε χωρίς καμία επιβάρυνση κάθε μαθητή μας, εφόσον απαιτηθεί. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζουμε την μέγιστη αμφίδρομη διάδραση μεταξύ καθηγητή και μαθητή, αλλά και τη δυνατότητα συμμετοχής στο μάθημα όλων των μαθητών με ίσους όρους.

Το «μεγάλο στοίχημα» των πανελλαδικών

ΠτΘ: Το στοίχημα της τηλεκπαίδευσης μπορεί να κρίθηκε, τουλάχιστον ως έναν βαθμό επιτυχημένο, ωστόσο το μεγάλο στοίχημα είναι μπροστά και αφορά στη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων, που ξεκινούν την Δευτέρα.
Η.Ν.:
Αρχικά οι μαθητές θα πρέπει να γνωρίζουν πως την ανησυχία, την ανασφάλεια, τις αδικαιολόγητες φοβίες που αισθάνονται, τις αισθάνονται σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες στις πανελλήνιες εξετάσεις. Η διαχείριση του χρόνου, αλλά και ο τρόπος διαβίωσης στη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου έχουν το δικό τους ρόλο. Στο διάστημα αυτό οι μαθητές δεν πρέπει να μελετούν ατελείωτες ώρες, αλλά να φροντίσουν να ξεκουράσουν το μυαλό τους, ώστε να έχουν αυξημένη απόδοση στη διάρκεια της εξέτασης. Όπως ένας αθλητής την προηγούμενη από τον αγώνα ημέρα φροντίζει να ξεκουράσει το σώμα του και δεν το καταπονεί με σκληρή προπόνηση, έτσι και ο μαθητής πρέπει να εξασφαλίσει την απαιτούμενη διαύγεια πνεύματος, για να αντιμετωπίσει με επιτυχία τις δυσκολίες της εξέτασης. Οι εξετάσεις αυτές δεν είναι και το τέλος του κόσμου και όποιος δούλεψε σωστά κατά τη διάρκεια της χρονιάς θα πάρει αυτά που δικαιούται. Λόγω της ιδιαίτερης φετινής χρονιάς κάποιοι μπορεί να αισθάνονται ότι δεν έφτασαν στο σημείο που επιθυμούσαν, αλλά – αυτό ακόμη ισχύει για όλους τους μαθητές- ο συναγωνισμός είναι μεταξύ σας. Καλή επιτυχία σε κάθε μαθητή της πόλης μας.

Το τέλος του ενός, η «αρχή του τέλους» για άλλους

ΠτΘ: Οι πανελλαδικές εξετάσεις σηματοδοτούν το τέλος της μαθητικής ζωής για κάποιους, αλλά και «την αρχή του τέλους» αυτής για όσους ετοιμάζονται για την Γ’ Λυκείου. Και στην περίπτωση αυτών των μαθητών, η πανδημία επέφερε αλλαγές στον προγραμματισμό τους…
Η.Ν.:
Για την έναρξη της θερινής προετοιμασίας των μαθητών θα ήθελα να επισημάνω μερικά βασικά στοιχεία. Σε κάθε πόλη ή δήμο η ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων είναι και πρέπει να είναι ίδια. Αυτό γίνεται, για να δίνεται η ευκαιρία στους γονείς και τους μαθητές, αφού επισκεφθούν την ίδια χρονική περίοδο τα φροντιστήρια  και ενημερωθούν για τα προγράμματα, τα τμήματα, τους καθηγητές, τα δίδακτρα και ό,τι άλλο οι ίδιοι επιθυμούν, να επιλέξουν απρόσκοπτα. Η διαφοροποίηση στην ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων δεν βοηθά στην κατεύθυνση αυτή.

Από εκεί και πέρα σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν δύο ημερομηνίες έναρξης των μαθημάτων. Η μία ξεκινά στις 15 Ιουνίου και ολοκληρώνεται στις 31 Ιουλίου. Η δεύτερη ξεκινά την 1η Αυγούστου και ενσωματώνεται χωρίς διακοπή στην χειμερινή περίοδο, που  για όλους ξεκινά την 1η Σεπτεμβρίου. Παρατηρείστε ότι στην πρώτη περίπτωση η διάρκεια της θερινής προετοιμασίας είναι έξι εβδομάδες, ενώ στην δεύτερη περίοδο τέσσερεις. Φυσικά αυτό δεν είναι τυχαίο, στην πρώτη περίπτωση λόγω διακοπής της προετοιμασίας τον μήνα Αύγουστο μειώνεται ο ωφέλιμος χρόνος της εκπαίδευσης. Αυτό συμβαίνει καθώς σε κάθε περίπτωση εκπαιδευτικής διαδικασίας απαιτείται χρόνος προσαρμογής του μαθητή, αλλά και η αναμονή του τέλους έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της απόδοσης του. Δεν είναι τυχαίο ότι οι μαθητές στη διάρκεια της εβδομάδας έχουν μέγιστη απόδοση τις ημέρες Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη. Με απλά λόγια οι τέσσερεις εβδομάδες του Αυγούστου ισοδυναμούν με τις έξι εβδομάδες Ιουνίου – Ιουλίου.

Ο πόθος όλων μας για επιστροφή στην κανονικότητα επέβαλε σε κάθε Φροντιστήριο να μην μεταβάλλει φέτος την ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων. Σύσταση της Ομοσπονδίας μας, για ευνόητους λόγους, για όσους ανήκουν στην πρώτη κατηγορία (15 Ιουνίου – 31 Ιουλίου) είναι να καταφύγουν στην τηλεκπαίδευση. Η Ομοσπονδία δεν επιβάλει,  απλά προτείνει με γνώμονα την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία των μελών της. Κάθε φροντιστήριο, βέβαια, διατηρεί το δικαίωμα, με βάση τις ιδιαίτερες προτεραιότητες του, να επιλέξει τον τρόπο και τον χρόνο  διδασκαλίας. Στην Κομοτηνή ακολουθούσαμε το δεύτερο πλάνο, αυτό που θέλει την προετοιμασία να ξεκινά την 1η Αυγούστου. Σε συνεδρίαση του τοπικού Συλλόγου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων της πόλης μας αποφασίστηκε ως καταλληλότερη ημερομηνία έναρξης η 1η Αυγούστου και ως τρόπος η δια ζώσης διδασκαλία. Το φροντιστήριο μας πριν την συνέλευση αυτή πραγματοποίησε έρευνα επί του ζητήματος με τίτλο «θέλουμε τη γνώμη σου» και τη συμμετοχή γονέων και μαθητών του φροντιστηρίου μας. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με αποστολή ερωτηματολογίου σε ηλεκτρονική μορφή και έδινε τη δυνατότητα παρατηρήσεων και προβολής ιδιαιτεροτήτων σε όλους. Η πλειονότητα όσων μετείχαν επέλεξαν τη δια ζώσης διδασκαλία με έναρξη την 1η Αυγούστου.

Συνυπολογίζοντας όλα τα ανωτέρω, αποφασίσαμε να επανεκκινήσουμε δυναμικά τη δια ζώσης διδασκαλία την 1η Αυγούστου.

Η εμπιστοσύνη και η συνεργατικότητα «κλειδί» για την επίτευξη κάθε στόχου

Στη διάρκεια της πανδημίας το φροντιστήριο μας ανταποκρίθηκε άμεσα και στήριξε τους μαθητές μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, δημιούργησε κλίμα εμπιστοσύνης και συνεργατικότητας, ωφέλιμο για όλους. Τίποτα όμως από όλα αυτά δεν θα είχε επιτευχθεί, αν δεν υπήρχε η ομάδα των βασικών συνεργατών μας. Μια ομάδα εκπαιδευτικών έμπειρη, συνεκτική, οργανωτική και αποτελεσματική με τον κάθε εκπαιδευτικό να υπερβάλει εαυτόν στηρίζοντας κάθε μαθητή. Θα ήθελα από το  βήμα αυτό να τους ευχαριστήσω θερμά όλους και με τιμή να σας τους παρουσιάσω.

Τα «Μεθοδικά» πρόσωπα

Αναστάσιος Καδήρογλου, Μαθηματικός

Ονομάζομαι Καδήρογλου Αναστάσιος (Τάσος) και γεννήθηκα στην Κομοτηνή, όπου και διαβιώ με την οικογένειά μου, στις 4 Μάϊου του 1982. Το 2000, αποφοίτησα από το 2ο ΓΕΛ Κομοτηνής, και είχα τη χαρά να πραγματοποιήσω το στόχο που είχα θέσει από παιδί, δηλαδή να εισέλθω στο Μαθηματικό τμήμα της Σχολής Θετικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ενόσω διαρκούσαν οι σπουδές μου, παρακολούθησα μαθήματα που εμπίπτουν στο χώρο της πληροφορικής και της επιχειρησιακής έρευνας. Το 2008, αποφοίτησα και αποχαιρέτησα τη φοιτητική ζωή της όμορφης Θεσσαλονίκης και επέστρεψα στη γενέτειρά μου, όπου και εκπλήρωσα τις στρατιωτικές μου υποχρεώσεις. Κατόπιν, το 2009, αφοσιώθηκα στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, καθώς προσελήφθην στο φροντιστήριο «Μεθοδικό», στο οποίο εργάζομαι έως σήμερα, διδάσκοντας Μαθηματικά σε παιδιά γυμνασίου και λυκείου, ενίοτε ακόμη και απλουστεύοντάς τα, ώστε να καθιστώ κατανοητές τις δυσνόητες για τους μαθητές έννοιες τους. Από το 2008, είμαι μέλος της Μαθηματικής εταιρείας. Γνωρίζω αγγλικά και είμαι κάτοχος του πτυχίου ECDL. Όσες ώρες του ελεύθερου χρόνου μου δεν αφιερώνω στο γιο και στη σύζυγό μου, μου αρέσει η ενασχόληση με το διάβασμα, την καλαθοσφαίριση και το ακορντεόν.

Αλέξης Κεχαγιάς, Φιλόλογος

Ονομάζομαι Αλέξης Κεχαγιάς και ανήκω στην ομάδα των φιλολόγων του Μεθοδικού. Ολοκλήρωσα τις πτυχιακές και τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και για πάνω από δέκα χρόνια εργάζομαι στην ιδιωτική εκπαίδευση. Θεωρώ πως προτεραιότητά μου – όπως και όλων των συναδέλφων – είναι η ατομική προκοπή και επιτυχία των μαθητών. Για την επίτευξη του στόχου αυτού, χρειάζονται αφενός η σκληρή προετοιμασία από την πλευρά των μαθητών και αφετέρου η οργάνωση, ώστε να διευκολυνθούν η συστηματοποίηση και η μετάδοση της γνώσης και η καλλιέργεια δεξιοτήτων, στοιχεία που χαρακτηρίζουν – στο μέτρο του ανθρωπίνως δυνατού – τη δική μου δουλειά, όσο και των συναδέλφων μου στο Μεθοδικό Φροντιστήριο. Όσον αφορά τη δική μου «περιοχή ευθύνης», δηλαδή τα Νέα Ελληνικά, παρατηρείται τα τελευταία χρόνια σημαντική πτώση της γλωσσικής στάθμης των νέων. Θεωρώ χρέος μου να βοηθήσω όσο μπορώ από το δικό μου μετερίζι το μαθητή ή τη μαθήτρια, αν όχι να αγαπήσουν τη γλώσσα μας (έργο δυσεπίτευκτο και μεγαλεπήβολο στον καιρό των ΜΜΕ, ΜΚΔ, insta και fb…), τουλάχιστον να «στέκονται» γλωσσικά στο ύψος των σημερινών απαιτήσεων επικοινωνίας είτε προφορικής είτε γραπτής.

Κωνσταντίνος Μπόζος, Οικονομολόγος

Ονομάζομαι Κωνσταντίνος Μπόζος και γεννήθηκα στην Γερμανία. Στην πόλη της Κομοτηνής διαμένω από τα σχολικά μου χρόνια μέχρι και σήμερα. Αποφοίτησα από το 3ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής και, κατόπιν, πέτυχα την εισαγωγή μου στο Πανεπιστήμιο Πειραιά στη σχολή Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων που ήταν η πρώτη μου επιλογή. Καθ' όλη τη διάρκεια των σπουδών μου, με διακατείχε το πάθος και η αγάπη για τις Οικονομικές Επιστήμες. Έτσι, με το που αποφοίτησα, οι επαγγελματικές πόρτες δεν άργησαν να ανοίξουν. Εργάστηκα σε διάφορες εταιρίες ως οικονομολόγος και από το 2002 εντάχθηκα στην εκπαιδευτική ομάδα του φροντιστηρίου «Κορυφή» και στην συνέχεια από το 2007 στο φροντιστήριο «Μεθοδικό», όπου εργάζομαι έως και σήμερα σε ένα πολύ όμορφο περιβάλλον. Τον ελεύθερο χρόνο μου γεμίζει η κόρη και η σύζυγός μου, καθώς επίσης και η ενασχόληση με τον αθλητισμό και το διάβασμα.

Χρήστος – Χρύσανθος Νικολαΐδης, Πληροφορική

Ονομάζομαι Χρύσανθος Νικολαϊδης. Γεννήθηκα στην Κομοτηνή όπου και διαμένω. Είμαι παντρεμένος και έχω δύο παιδιά Αποφοίτησα από το 1ο Λύκειο Κομοτηνής. Ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στο τμήμα Πληροφορικής της Σχολής Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου. Μετά το πέρας των σπουδών μου συνέχισα σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, της Πολυτεχνικής Σχολής, του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Ολοκλήρωσα με «Άριστα» τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στην Κατεύθυνση «Τεχνολογίες Συστημάτων Μικροηλεκτρονικής και Πληροφορικής», Ερευνητικό Πεδίο: «Αλγόριθμοι και Εφαρμογές». Είμαι κάτοχος πτυχίου διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειας. Εργάζομαι στο φροντιστήριο «Μεθοδικό», διδάσκοντας με αγάπη και υπευθυνότητα το μάθημα της Πληροφορικής. Είμαι διευθυντής παραγωγής στην εταιρεία λιπασμάτων «ΛΑΙΦ-Τ Α.Ε». Η αγάπη μου για τον προγραμματισμό και την δημιουργία με ώθησαν στο να ασχοληθώ ενεργά με το web / Dapp development. Στον ελεύθερο μου χρόνο ασχολούμαι με την ορειβασία / αναρρίχηση όπως επίσης και με την ιστιοπλοΐα.

Νίκος Νικολαϊδης, Μαθηματικός

Ονομάζομαι Νίκος Νικολαΐδης  και είμαι μαθηματικός και συνιδιοκτήτης του φροντιστηρίου «Μεθοδικό». Τα Μαθηματικά άρχισαν να είναι το πάθος μου από τότε που προσπαθούσα να κάνω πρόσθεση χωρίς να χρησιμοποιώ τα δάκτυλά μου. Το πάθος αυτό με οδήγησε να εισαχθώ 4ος στο Τμήμα Μαθηματικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης από όπου και αποφοίτησα το 2012. Έκτοτε διδάσκω αδιάκοπα στο φροντιστήριο «προπονώντας» ζωηρά μυαλά που θέλουν να «μπλέξουν» με την επιστήμη των Μαθηματικών. Η ενασχόληση με τη μητέρα των επιστημών και τις εφαρμογές της δεν είναι ο κανόνας. Θα ήθελα να είμαι ο λόγος που ένας μαθητής εμπνέεται να παλέψει για αυτήν και όχι ο λόγος που θα την απορρίψει. Ως ενεργό μέλος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας συμμετέχω και στηρίζω κάθε μαθητική δράση συμβάλλοντας στην καλλιέργεια της Μαθηματικής Εκπαίδευσης και της κριτικής σκέψης των μαθητών. Οι εξαιρετικοί συνεργάτες και τα χαμόγελα των παιδιών μου δίνουν δύναμη να συνεχίσω απρόσκοπτα το έργο του μάχιμου εκπαιδευτικού.

Χαριτίνη Πασοπούλου, Φιλόλογος

Ονομάζομαι  Χαριτίνη Πασοπούλου. Είμαι απόφοιτος του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με ειδίκευση Κλασικής Φιλολογίας. Διαθέτω εξειδίκευση σε θέματα Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και πιστοποιημένη γνώση της γραφής Braille. Από το 2019 παρακολουθώ σεμινάριο Διόρθωσης και Επιμέλειας κειμένων, έχοντας ολοκληρώσει επιτυχώς τον α΄ κύκλο σπουδών. Εργάζομαι σταθερά από το 2003 στη φροντιστηριακή εκπαίδευση, αρχικά στο φροντιστήριο «Κορυφή» (2003 – 2007) και έπειτα στο φροντιστήριο «Μεθοδικό» (2007 – σήμερα), διδάσκοντας με συνέπεια όλα τα φιλολογικά μαθήματα.

Τερψιχόρη Πατσατζή, Φυσικός

Ονομάζομαι Πατσατζή Τερψιχόρη ( Τέρψη) και γεννήθηκα στην Κομοτηνή, όπου και ζω με την οικογένειά μου. Αποφοίτησα από το 2ο ΓΕΛ, και κατάφερα να πραγματοποιήσω το όνειρό μου, με την εισαγωγή μου στο τμήμα Φυσικής στη Σχολή Θετικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Όταν αποφοίτησα, άρχισα να εργάζομαι κατευθείαν στο χώρο της φροντιστηριακής εκπαίδευσης, τον οποίο υπηρετώ με ευσυνειδησία και έχοντας επίγνωση του λειτουργήματος του εκπαιδευτικού τα τελευταία 24 χρόνια. Από το 2002 έως το 2007, διετέλεσα μέτοχος στο φροντιστήριο «Κορυφή», ενώ από το 2007 έως σήμερα εργάζομαι στο φροντιστήριο «Μεθοδικό», διδάσκοντας Φυσική και Χημεία. Στον περιορισμένο ελεύθερο χρόνο μου (ο περισσότερος καταναλίσκεται στο ρόλο της μητέρας και της συζύγου) μου αρέσει να ταξιδεύω.

Νάνσυ Στοϊκίδου, Βιολόγος

Ονομάζομαι Νάνσυ (Αθανασία) Στοϊκίδου. Γεννήθηκα στην Κομοτηνή, όπου και διαμένω με την οικογένειά μου. Αποφοίτησα από το 1ο ΓΕΛ Κομοτηνής. Ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στο τμήμα Βιολογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών. Στο τρίτο έτος, ακολούθησα τον τομέα της Γενετικής, Κυτταρικής και Μοριακής Βιολογίας, Φυσιολογίας όπου και εξειδικεύτηκα. Είμαι μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων. Γνωρίζω αγγλικά, γερμανικά και γαλλικά. Συν τοις άλλοις, κατέχω το πτυχίο ECDL. Εργάζομαι στο φροντιστήριο ‘Μεθοδικό’, από το 2008, διδάσκοντας με υπευθυνότητα τα μαθήματα της Βιολογίας και της Χημείας.

Χαρά Τζιτζιάρη, Φιλόλογος

Ονομάζομαι Τζιτζιάρη Χαρίκλεια- Μαρία (Χαρά). Γεννήθηκα, στις 2 Σεπτεμβρίου του 1985, στην Κομοτηνή, όπου και διαμένω. Το 2003, αποφοίτησα από το 2ο ΓΕΛ, με βαθμό απολυτηρίου 19,5 (Άριστα) και εισήχθην τέταρτη, παίρνοντας υποτροφία, στην πρώτη μου επιλογή, δηλαδή στο τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, για τα τρία πρώτα έτη των σπουδών μου, εξακολούθησα να παίρνω υποτροφία από το Ι.Κ.Υ. Στο τρίτο έτος, επέλεξα την κατεύθυνση των κλασικών σπουδών, με ειδίκευση στα αρχαία ελληνικά και στα λατινικά. Το 2008, αποφοίτησα, με βαθμό πτυχίου 7,81 ( Λίαν καλώς). Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου, παρακολούθησα αρκετά σεμινάρια, συμπόσια και συνέδρια, σχετικά με το αντικείμενό μου. Γνωρίζω αγγλικά ( Proficiency), γαλλικά (DELF) και γερμανικά (GRUNDSTUFE) , είμαι κάτοχος του πτυχίου ECDL και του πτυχίου Αρμονίας. Από το 2008, εργάζομαι στο φροντιστήριο «Μεθοδικό», όπου διδάσκω αρχαία ελληνικά και ιστορία. Στον ελεύθερό μου χρόνο, ασχολούμαι ερασιτεχνικά με αθλητικές δραστηριότητες , παίζω πιάνο και ταξιδεύω εντός και εκτός Ελλάδος.

Αναστάσιος – Παναγιώτης Ψαθάς, Μαθηματικός

Ονομάζομαι Αναστάσιος – Παναγιώτης Ψαθάς. Γεννήθηκα στην Κομοτηνή, στις 18 Μαΐου 1991, όπου και διαμένω. Η κλίση μου στα Μαθηματικά φάνηκε ήδη από το Γυμνάσιο, όταν συμμετείχα στους διαγωνισμούς της Μαθηματικής Εταιρείας και ιδιαίτερα μετά την πρόκρισή μου στην τελική φάση του Πανελλήνιου Μαθηματικού Διαγωνισμού «Αρχιμήδης» στην Α΄ Λυκείου. Αποφοίτησα από το 3ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής το 2009 και την ίδια χρονιά πέτυχα την εισαγωγή μου στο Μαθηματικό Τμήμα της Σχολής Θετικών Επιστημών του Α.Π.Θ.. Μετά το πέρας των σπουδών μου το 2014, και αφού ολοκλήρωσα την στρατιωτική θητεία μου, συνέχισα σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Το 2015 έγινα δεκτός στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα “Master of Business Administration” (Μ.Β.Α.) του Οικονομικού Τμήματος του Δ.Π.Θ., το οποίο ολοκλήρωσα το 2017 πρώτος με βαθμό 9,43. Με το πέρας και των μεταπτυχιακών σπουδών, ενσωματώθηκα στην ομάδα των εκπαιδευτικών του φροντιστηρίου «Μεθοδικό», όπου με μεράκι και αγάπη διδάσκω το μάθημα των Μαθηματικών. Όντας ανήσυχο πνεύμα, το 2018 αποφάσισα να συνεχίσω τις σπουδές μου σε διδακτορικό επίπεδο στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Δ.Π.Θ. στον τομέα της Εφαρμοσμένης Πληροφορικής. Διανύοντας το δεύτερο έτος του διδακτορικού μου έχω υπάρξει μέλος οργανωτικής επιτροπής σε διεθνές συνέδριο Τεχνητής Νοημοσύνης. Επιπρόσθετα, έχω δημοσιεύσει και παρουσιάσω επιστημονικά άρθρα σε διεθνή συνέδρια. Είμαι ενεργό μέλος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, Παράρτημα Ροδόπης, από το 2015. Είμαι γνώστης της Αγγλικής (Proficiency) και κάτοχος ECDL. Επιπλέον γνωρίζω γλώσσες προγραμματισμού, όπως HTML, JAVA, Python και Matlab. Εκτός από τα μαθηματικά, μεγάλη μου αγάπη αποτελεί και η κολύμβηση με την οποία ασχολούμαι από τα τρία μου. Στο ιστορικό μου έχω πολυάριθμες συμμετοχές και διακρίσεις τόσο σε εθνικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο. Στην ενεργή ενασχόληση μου με τον αθλητισμό προστίθενται το ποδόσφαιρο, το τένις, το ping pong, to badminton και το σκι. Στον ελεύθερο μου χρόνο ασχολούμαι με ηλεκτρονικά παιχνίδια, τηλεοπτικές σειρές, ντοκιμαντέρ και ανάγνωση επιστημονικών βιβλίων και άρθρων. Μου αρέσουν τα gadget και έχω μια μεγάλη λατρεία στις σπαζοκεφαλιές, στα ταχυδακτυλουργικά, στον καφέ και στην καλή παρέα. Τέλος, αγαπάω την εκπαίδευση και την έρευνα και μελλοντικός στόχος μου είναι να μπορέσω να τα συνδυάσω.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.