Ευριπιδης Στυλιανιδης: «Ειναι σημαντικο πρωτα να ξερουμε εμεις την ιστορια μας, και σε δευτερο χρονο να ζητησουμε αυτη η ιστορια να αρχισει να αναδεικνυεται»

Ο βουλευτής Ροδόπης της ΝΔ και πρώην Υπουργός Παιδείας ανοίγει τον κύκλο των συζητήσεων για την ανάγκη ανάδειξης της ιστορίας της Θράκης

100 Χρόνια Ελεύθερης Θράκης

Η Θράκη λίγες ημέρες πριν, γιόρτασε την επέτειο των 100 χρόνων από την Ενσωμάτωσή της στον Εθνικό Κορμό. Ακόμα και αν η φετινή ιστορική επέτειος τιμήθηκε με τρόπο εντελώς διαφορετικό, από ότι προγραμματιζόταν, δεδομένης της πανδημίας του κορωνοϊού και των αποτελεσμάτων αυτής και για το κοινωνικό σύνολο, τα ζητήματα που μπορούν και οφείλουμε να αναδείξουμε εκ νέου με την αφορμή της επετείου, παραμένουν κραταιά.

Ζητήματα που αφορούν στην ανάδειξη της Θράκης, του τόπου, των ανθρώπων, της ιστορίας της. Ζητήματα που «άνοιξαν» στο παρελθόν και παραμένουν ανοιχτά έως και σήμερα, όπως η καταγραφή αλλά και η ανάδειξη της τοπικής ιστορίας δια μέσου των επίσημων οργάνων και «εργαλείων» της πολιτείας, στην προκειμένη τα σχολικά εγχειρίδια.

Αίτημα επί του οποίου έχουν γίνει προσπάθειες στο παρελθόν δίχως όμως μέχρι σήμερα να έχουν ευοδωθεί.

Ο κύκλος των συζητήσεων για την ανάγκη ανάδειξης της ιστορίας της Θράκης ανοίγει με τον Βουλευτή Ροδόπης κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, και θα συνεχιστεί με εκπροσώπους από του πολιτικού, πνευματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι, στην αναζήτηση του τί έχει γίνει σωστά, πού έχουν γίνει λάθη και πώς τελικά αυτή η ιστορία θα αναδειχθεί.

«Η ανάδειξη της τοπικής ιστορίας μας διευκολύνει να δούμε τι πρέπει να διεκδικούμε εμείς»

Για την ανάγκη ανάδειξης της τοπικής ιστορίας ευρύτερα της Θράκης  μίλησε στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» ο κ. Στυλιανίδης, αντλώντας και εμπειρία από τη θητεία του ως υπουργός Παιδείας, ενώ επισήμανε πως «η ανάδειξη της τοπικής ιστορίας μας διευκολύνει να δούμε τι πρέπει να διεκδικούμε εμείς».

Σε αυτό το πλαίσιο υπενθύμισε την απόφαση που είχε λάβει επί της θητείας του στο Υπουργείο Παιδείας για την ονοματοδοσία των σχολείων με τοπικούς πρωταγωνιστές, ούτως ώστε αυτά να λειτουργήσουν ως υπενθύμιση της ιστορίας και του πολιτισμού κάθε περιοχής της Ελλάδας, «κινητροδοτώντας», όπως εξήγησε, «την εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή κοινότητα, αλλά κυρίως την μαθητική νεολαία, τα μάθει την ιστορία της ίδιας της της περιοχής».

Ο βουλευτής Ροδόπης αναφέρθηκε και στην κρίση που κλήθηκε να διαχειριστεί κατά την διάρκεια της θητείας του στο Υπουργείο Παιδείας, με το βιβλίο της κ. Ρεπούση στην ιστορία της Γ’ Γυμνασίου, για να υπενθυμίσει ωστόσο πως πέραν της απόσυρσης του βιβλίου, «ζητήσαμε από τον ιστορικό κ. Κολλιόπουλο, να γράψει ξανά ένα πιο παιδαγωγικό βιβλίο, χωρίς να αλλοιώνει την ιστορική πραγματικότητα και να εμπεριέχει ειδική αναφορά στον ελληνισμό της Θράκης, της Μακεδονίας, τα Βορείου Ηπείρου, της Κύπρου κ.ο.κ.».

«Είναι σημαντικό πρώτα να ξέρουμε εμείς την ιστορία μας, και σε δεύτερο χρόνο να ζητήσουμε αυτή η ιστορία να αρχίσει να αναδεικνύεται, όχι μόνο από τα σχολικά εγχειρίδια, αλλά και γενικότερα από τις εκπομπές που γίνονται στις τηλεοράσεις, από τις εκδηλώσεις που γίνονται σε πανελλήνιο επίπεδο κ.ο.κ.» επεσήμανε ο ίδιος υπογραμμίζοντας ωστόσο τη συστηματικότητα που θα πρέπει να διατρέχει αυτές τις προσπάθειες.

«Είναι ανάγκη να υπερβούμε τη νοοτροπία του πολυτεμαχισμού που μας διακρίνει»

Η πανδημία μπορεί να έφερε αλλαγές σε προγραμματισμένες δράσεις και εκδηλώσεις που θα έριχναν τα φώτα των προβολέων στην Θράκη, όπως η συνεδρίαση της Βουλής των Ελλήνων επί θρακικού εδάφους, ωστόσο απαιτείται όπως τόνισε «συστηματικότητα, επιμονή και συνέχεια».

Συνέχεια η οποία όμως «θα πρέπει να δοθεί με την Θράκη ως μία ενιαία πολιτιστική και ιστορική κληρονομιά, που θα χρησιμοποιήσει τον φοβερό πλούτο που διαθέτει για τη διαμόρφωση, για πρώτη φορά, μιας ενιαίας τοπικής συνείδησης και ταυτότητας».

«Πρώτα διαμορφώνουμε εμείς τι θέλουμε, ποια είναι η εικόνα που θέλουμε να αναδείξουμε, ποια τα στοιχεία που θέλουμε να τονίσουμε, ποιες οι ιστορικές προσωπικότητες που θέλουμε να ταυτίσουμε με την περιοχή μας, από την αρχαία περίοδο μέχρι σήμερα, και στη συνέχεια ερχόμαστε και “ερεθίζουμε” τα ΜΜΕ, τις πολιτικές ηγεσίες, την ακαδημαϊκή κοινότητα της Ελλάδας να ασχοληθεί με αυτά, και όχι μόνο της Ελλάδας» τόνισε ο ίδιος για να αναφερθεί ωστόσο στην ανάγκη «υπέρβασης της νοοτροπίας του πολυτεμαχισμού που μας διακρίνει».

Το «αρνητικό» παράδειγμα των φετινών Ελευθερίων

«Αυτό φάνηκε ακόμα και στα σήματα των Ελευθερίων, όπου κάθε Μητρόπολη, κάθε σύλλογος, φορέας, αρχές της τοπικής αυτοδιοίκησης, έβγαλε ένα σήμα» συνέχισε για να επισημάνει πως απαιτείται «η δημιουργία μίας ενιαίας ρητορικής και στοχοθεσίας, η υπέρβαση των όποιων συγκρούσεων και ανταγωνισμών, και την ανάληψη της ευθύνης από κάθε εξ ημών για όποιο κομμάτι μπορεί να αναλάβει και για το οποίο θα κριθεί». «Να γίνει μια κατανομή έργου, για να μπορέσουμε ο καθένας, με βάση την ιδιότητά του, την ακαδημαϊκή του ετοιμότητα, την επαγγελματική του αρτιότητα, κ.ο.κ. να συνεισφέρει το καλύτερο δυνατό στην περιοχή» κατέληξε.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.