Στον χώρο της παιδείας η πρόσφατη δραστηριοποίηση του βουλευτή Ε. Στυλιανίδη

03.06.2020 01:44

Νατάσσα Βαφειάδου

«Γίνεται προσπάθεια σε συνεργασία με την πρυτανική αρχή, να διεκδικήσουμε και ένα νέο τμήμα στην Κομοτηνή»

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

«Με την εισαγωγή κριτηρίων στις μετεγγραφές ωφελείται το ΔΠΘ και η Κομοτηνή»

«Πολλά πράγματα ήδη στη δημόσια διαβούλευση έχουν διορθωθεί»

Το κοινοβουλευτικό ενδιαφέρον αυτή την εβδομάδα εστιάζεται στη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής του νέου νομοσχεδίου για την παιδεία. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που ρυθμίζει θέματα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και ήδη από τη διαδικασία της διαβούλευσης έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον καθώς πολλά είναι τα σχόλια και οι επισημάνσεις που έχουν κατατεθεί, όπως πολλές είναι και οι αντιδράσεις από τους συνδικαλιστικούς φορείς των εκπαιδευτικών που αντιδρούν στην εφαρμογή του νομοσχεδίου.

Ως μέλος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων τη συζήτηση του νομοσχεδίου παρακολουθεί στενά και ο βουλευτής Ροδόπης κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης. Ο ίδιος άλλωστε κατά το παρελθόν κατείχε το εν λόγω χαρτοφυλάκιο οπότε και η δική του κατάθεση επί των εκπαιδευτικών πραγμάτων έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον. Αυτός ήταν και ο λόγος που φιλοξενήθηκε στη συχνότητα του Ράδιο Παρατηρητής, όπου είχε την ευκαιρία να καταθέσει τις απόψεις του επί του νομοσχεδίου. Η συζήτηση με τον βουλευτή δεν περιορίστηκε όμως μόνο στο ζήτημα του νέου νομοσχεδίου για την παιδεία αλλά επεκτάθηκε και σε ένα ακόμα εκπαιδευτικό θέμα που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους γονείς των νηπίων στον δήμο μας και έχει να κάνει με τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση και τις επαφές που είχε για το θέμα με την υφυπουργό Παιδείας κ. Σοφία Ζαχαράκη.

Ευριπίδης Στυλιανίδης όμως αναλυτικά…

ΠτΘ: κ. Στυλιανίδη, τα τελευταία νέα της δράσης σας σχετίζονται με την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης στην περιοχή μας, για την οποία είχατε συνάντηση με την υφυπουργό Παιδείας.
Ε.Σ.:
Για το θέμα της Σοφίας Ζαχαράκη, είχαμε εχθές μια συνάντηση επ’ αυτού. Όλο αυτό το διάστημα είχα μια συνεργασία με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, τον Μαρίνο Κωνσταντινίδη, ο οποίος έχει κάνει καταπληκτική δουλειά προετοιμασίας για το ζήτημα των 11 νηπιαγωγείων που απαιτούνται στον νομό Ροδόπης. Το θέμα εκκρεμεί από το παρελθόν, η προηγούμενη κυβέρνηση όταν άρχισε να λειτουργεί τα υποχρεωτικά δεν έκανε αυτά που έπρεπε εγκαίρως για να μπορέσουμε να καλύψουμε από άποψη υποδομών τις ανάγκες του νομού, παρά τις προσπάθειες που είχε κάνει ο τότε δήμαρχος, ο Γιώργος Πετρίδης, σε συνεργασία μαζί μου. Οπότε πέρυσι αναγκαστικά, για να μην ταλαιπωρηθούν οι γονείς, η Ροδόπη ήταν μέσα στις εξαιρέσεις. Δηλαδή δεν εφαρμόστηκε με απόλυτο τρόπο το υποχρεωτικό. Φέτος είμαστε οριακά. Έχουν γίνει προετοιμασίες, ο Μαρίνος Κωνσταντινίδης έχει κάνει όλους τους φακέλους πρώτος στην Ελλάδα, είμαι σε συνεχή διαβούλευση και με τους εκπαιδευτικούς, και με αρκετούς γονείς για το τι πρέπει να κάνουν. Έκανα αυτή τη συνάντηση με την αρμόδια υπουργό και την παρακάλεσα να πιέσει και αυτή τον Φορέα Υλοποίησης, ώστε να τελειώσουν γρήγορα οι διαγωνιστικές διαδικασίες, να έχουμε συνομιλητή, και μέσα στο καλοκαίρι να στηθούν τα νηπιαγωγεία.

«Δεν μπορούμε να πηγαίνουμε από αναβολή σε αναβολή»

ΠτΘ: Θεωρείτε ότι κάτι τέτοιο όντως μπορεί να συμβεί;
Ε.Σ.:
Νομίζω ότι αν δουλέψουν όλα τα συστήματα σωστά, μπορούν να προλάβουν. Δεν μπορούμε να πηγαίνουμε από αναβολή σε αναβολή. Πρέπει να κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Αν αυτή τη στιγμή οι φάκελοι είναι από την πλευρά της περιοχής μας έτοιμοι, θα πρέπει οι διαδικασίες να κλείσουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα, να έχουμε δηλαδή ανάδοχο, για να μπορούμε να τον πιέζουμε να τρέχει μέσα στο καλοκαίρι. Είναι δέκα νηπιαγωγεία τα οποία πρέπει να γίνουν μέσα στον δήμο και ένα στην υπόλοιπη επαρχία. Ελπίζω να πάνε καλά τα πράγματα. Εμείς το παρακολουθούμε όσο μπορούμε και πιέζουμε. Η υφυπουργός δεσμεύτηκε να είμαστε σε επικοινωνία, να πιέζει και η ίδια τον Οργανισμό των Κτιριακών Υποδομών για να έχουμε ένα γρήγορο αποτέλεσμα.
Συνεργαζόμαστε απόλυτα και με την αυτοδιοίκηση και με την εκπαίδευση, και με το υπουργείο, αλλά δεν είναι ακριβώς θέμα του υπουργείου. Είναι θέμα του Οργανισμού. Αυτές οι διαγωνιστικές διαδικασίες καμιά φορά αν δεν τις παρακολουθείς μπορεί να σε οδηγήσουν σε αδιέξοδο.

«Το νομοσχέδιο στην ουσία του έχει αρκετές καινοτομίες, έχει και κάποιες αδυναμίες τις οποίες υπάρχει διάθεση να τις επιλύσουμε»

ΠτΘ: Είστε μέλος της επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων της βουλής, όπου αυτές της ημέρες συζητείται το νομοσχέδιο για την παιδεία. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο για το οποίο υπάρχουν και αντιδράσεις. Κάποιοι το χαρακτηρίζουν μάλιστα και αντιεκπαιδευτικό. Εισακούονται οι απόψεις αυτές ή οι αντιδράσεις που υπάρχουν από πλευράς των εκπαιδευτικών;
Ε.Σ.:
Εγώ και σαν νοοτροπία και ως αντίληψη, απ’ όταν έζησα το υπουργείο Παιδείας, με διάφορους ρόλους, έχω μάθει να ακούω, κι αυτό νομίζω ότι είναι το πολυτιμότερο που μπορεί να αποδείξει ή να αναδείξει ως προσόν ένας πολιτικός. Από πλευράς μου άκουγα, και γι’ αυτό θεωρώ ότι τα πήγαμε και καλά. Η σχέση μου με τους εκπαιδευτικούς παραμένει ζωντανή. Συνήθως οι διατελέσαντες υπουργοί παιδείας, η συντριπτική πλειοψηφία τους, μετά το υπουργείο αυτό έχασαν και την εκλογική τους έδρα. Εγώ είχα την τύχη  να αυξήσω την εκλογική μου δύναμη, μετά το 2009 μετά τη θητεία μου, χάρη και στους εκπαιδευτικούς. Αυτό ήταν μια ηθική αναγνώριση. Άλλωστε το βίωσα το υπουργείο όχι μόνο ως υπουργός. Αυτό ήταν στο τέλος. Το βιώνω χρόνια διότι και οι δυο γονείς μου ήταν δάσκαλοι και μάλιστα της παλιάς καλής γενιάς. Εγώ το έζησα και ως ακαδημαϊκός, το έζησα και ως συνδικαλιστής, ως πρόεδρος των φοιτητών του Συλλόγου της Νομικής Κομοτηνής. Όλες τις πτυχές τις έχω γνωρίζει και αυτό με ικανοποιεί διότι το υπουργείο Παιδείας είναι ένα τεράστιο υπουργείο, το οποίο αφορά στο 1/3 της ελληνικής δημόσιας διοίκησης, καθώς αριθμεί γύρω στους 230.000 υπαλλήλους, είτε εκπαιδευτικούς, είτε διοικητικούς. Επιπλέον μπαίνει σε 1.600.000 σπίτια και μάλιστα με τον πιο αγαπημένο τρόπο, καθώς κάθε οικογένεια την εκπαίδευση των παιδιών της την έχει πολύ ψηλά. Λύνοντας επομένως προβλήματα σε αυτό το υπουργείο, μιλούμε προβλήματα για 5,5-6 εκατομμύρια Έλληνες και μάλιστα Έλληνες του μέλλοντος.

Το νομοσχέδιο στην ουσία του έχει αρκετές καινοτομίες, έχει και κάποιες αδυναμίες τις οποίες υπάρχει διάθεση να τις επιλύσουμε. Πολλά πράγματα ήδη στη δημόσια διαβούλευση έχουν διορθωθεί. Υπάρχουν και θετικά στοιχεία, για παράδειγμα το γεγονός ότι δημιουργούνται ξανά πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Σε αυτή τη φάση δεν παίρνουμε ακόμα, αλλά διεκδικούμε για την Κομοτηνή αργότερα ένα πρότυπο σχολείο, μόλις δημιουργήσουμε τις απαιτούμενες υποδομές. Προς το παρόν η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη παίρνει ένα πειραματικό στην Αλεξανδρούπολη, το οποίο θα υποστηριχθεί από την Παιδαγωγική Ακαδημία. Επιπλέον, έχουμε μια θετική εξέλιξη όσον αφορά την αντιμετώπιση των λειτουργικών κενών,  καθώς επανέρχονται τα κίνητρα σε αυτούς που επιλέγουν να ζήσουν σε παραμεθόριες περιοχές. Οπότε εκ των πραγμάτων οι εκπαιδευτικοί έχουν λόγο να ζητούν να πάνε σε παραμεθόριες και δεν δημιουργούνται κενά στα χωριά των ορεινών περιοχών, των νησιωτικών περιοχών κλπ. Με την εν λόγω ρύθμιση ευνοείται και η Ροδόπη.

Προσπάθεια για δημιουργία νέου τμήματος στην Κομοτηνή

ΠτΘ: Και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχουμε όμως αλλαγές.
Ε.Σ.: 
Ταυτόχρονα στην τριτοβάθμια εκπαίδευσης μπαίνουν κάποιοι περιορισμοί στις μετεγγραφές φοιτητών και αυτό ενισχύει την Κομοτηνή. Η κρίση μας στέρησε έναν μεγάλο αριθμό φοιτητών. Η απελευθέρωση των μετεγγραφών επίσης έδιωξε έναν μεγάλο αριθμό. Περίπου το 50% των εγγεγραμμένων φοιτητών έφευγαν επειδή δεν υπήρχαν κριτήρια στις μετεγγραφές. Τώρα μπαίνουν τα ακαδημαϊκά μαζί με τα κοινωνικά κριτήρια. Οπότε εάν όπως έχουμε διασφαλίσει φέτος στην Κομοτηνή θα εγγραφούν 2.100 νέοι φοιτητές, με το παλιό σύστημα θα χάναμε τους μισούς, τώρα θα χάσουμε ένα 20%. Έτσι σε απόλυτους αριθμούς ο αριθμός των φοιτητών της Κομοτηνής αυξάνεται. Όχι επειδή αυξάνεται το νούμερο πλέον των εισακτέων, αλλά επειδή μειώνεται ο αριθμός αυτών οι οποίοι μετεγγράφονται απ’ ευθείας σε άλλη πόλη και  δεν χρειάζεται να μείνουν στην πόλη μας.

Παράλληλα γίνεται μια προσπάθεια, που τη λέω πρώτη φορά δημόσια, σε συνεργασία με την πρυτανική αρχή, να διεκδικήσουμε και ένα νέο τμήμα στην Κομοτηνή. Δεν ξέρω αν θα ευοδωθεί η προσπάθεια, γιατί πρέπει να περάσει από την αξιολόγηση και της Εθνικής Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας και Ανώτατης  Εκπαίδευσης. Δηλαδή η νέα αρχή θα πρέπει  να κάνει τη σχετική μελέτη, αλλά έχει παρουσιάσει η πρυτανική μας αρχή μια απολύτως τεκμηριωμένη πρόταση. Είναι στη ΣΕΦΑΑ και αφορά την εργονομία-εργοθεραπεία. Είναι ένα αντικείμενο απολύτως σύγχρονο, απολύτως αναγκαίο στον χώρο της βόρειας Ελλάδας, που αξιοποιεί ούτως ή άλλως ειδικούς επιστήμονες που διαθέτουμε, αλλά και το σύνολο των υποδομών της ΣΕΦΑΑ και βεβαίως μας διευκολύνει να αρχίσουμε να αξιοποιούμε την υποδομή του πανεπιστημίου και τα καλοκαίρια, φιλοξενώντας ομάδες για προετοιμασία, κλπ. Προτείνουμε μάλιστα να έχει 80 εισακτέους ανά έτος. Είναι τμήμα με επαγγελματικά δικαιώματα αναγνωρισμένα, και υψηλή απορροφητικότητα στην αγορά εργασίας.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine