Συγχαρητηρια επιστολη του Μητροπολιτη σε μαθητρια του 2ου Λυκειου

«Θεωρώ καθήκον της Αρχιερατικής μου ιδιότητας να ενισχύω με οποιονδήποτε τρόπο τέτοιες εξαιρετικές ικανότητες»

Επιστολή που απευθύνεται στον Διευθυντή, τον Σύλλογο Καθηγητών και την μαθήτρια Δήμητρα Κευσενίδου του 2ο Γενικού Λυκείου Κομοτηνής απέστειλε ο Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμων. Αφορμή στάθηκε κείμενο της μαθήτριας που δημοσιεύθηκε στον τοπικό Τύπο και είχε ως αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από την ενσωμάτωση της Θράκης στον Εθνικό Κορμό.
Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή του Μητροπολίτη:

«Αγαπητοί μου,

Χριστός Ανέστη,

Με την επιστολή μου αυτή και με αίσθημα ιδιαίτερης τιμής προς τη Διεύθυνση και το Εκπαιδευτικό Προσωπικό της σχολικής σας μονάδας επιθυμώ, ως επίσκοπος της τοπικής Εκκλησίας, να εκφράσω την ικανοποίηση και την ευαρέσκειά μου για το υψηλό λειτούργημα που διακονείτε, της εκπαίδευσης και της διάπλασης του νεανικού χαρακτήρα κατά τα πρότυπα της ελληνορθόδοξης παιδείας. Εν συνεχεία να γνωστοποιήσω τη χαρά μου για την αποκάλυψη του εξαιρετικού ταλέντου της μαθήτριάς σας Δήμητρας Κευσενίδου, η οποία με αφορμή τη συμπλήρωση εκατό ετών από το χαρμόσυνο για τον λαό μας γεγονός της απελευθερώσεως της Θράκης κοινοποίησε διά μέσου του ημερησίου Τύπου την αριστοτεχνική σύνθεση διηγήματος με περιεχόμενο σχετικό προς το εορταζόμενο γεγονός.

Χωρίς να διαθέτω το εύρος της θεωρητικής κατάρτισης και την εμπειρία του αντικειμενικού κριτή, επεσήμανα στο κείμενο της ικανότητα της άρτιας χρήσης του λόγου, τη δυνατότητα συμπλοκής του πραγματικού με το φανταστικό, της εναλλαγή της αισθητηριακής περιγραφής με τον εσωτερικό πνευματικό κόσμο. Τα παραπάνω συναποτελούν στοιχεία της δημιουργικής και συνθετικής ικανότητας της μαθήτριας και δηλώνουν την υψηλή στάθμη της πνευματικής καλλιέργειας που έλαβε από το οικογενειακό περιβάλλον και τους δασκάλους της. Τα στοιχεία αυτά λογίζονται ως δωρήματα Θεού που κοσμούν την ανθρώπινη προσωπικότητα.

Είναι χαρακτηριστικά που χρησιμοποιήθηκαν για να οικοδομήσουν την εικόνα του ένδοξου παρελθόντος της Θράκης και να περιγράψουν τις ταπεινές συνθήκες διαβίωσης του λαού της στο παρόν, ως απόρροια των πολέμων και της σκλαβιάς.
Στο κείμενο το παρελθόν και το παρόν συνδέονται με τις έννοιες της αγάπης, της περηφάνειας, της ελπιδοφόρας αναμονής που κυριαρχούν στη ζωή του τόπου και συγκλίνουν στην έκφραση της ανθρωπιάς σε όλα τα επίπεδα του κοινωνικού βίου.
Πώς μπορεί λοιπόν να μένει ασυγκίνητος εκείνος που απροσδόκητα γίνεται μέτοχος διά μέσου του Τύπου της πνευματικής δυναμικότητας που εκφράζει η νεολαία μας, δυναμικότητα που διαχέεται και δηλώνεται μέσα από τους ποικίλους τομείς των Επιστημών και των Τεχνών στους οποίους επιδίδονται με πάθος οι νέοι;
Η αδράνεια προβολής σε τέτοιες περιπτώσεις αποτελεί συνενοχή υποβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου.

Συγχαίρω λοιπόν τη δημιουργό του διηγήματος, γιατί με την παρουσία της προκαλεί την αισιόδοξη αντίληψη πως ο οραματισμός και η αναζήτηση της ελευθερίας σε οποιοδήποτε επίπεδο ζωής, η οργανωμένη σκέψη και  η ακτινοβολία της πνευματικής δημιουργίας κατακτούν σταδιακά τη συνείδηση των νέων σε ώρες θολές και δύσκολες για την παγκόσμια κοινωνία, σημαδεμένες από μια κατ’ επίφασιν ελευθερία και ακραία συμπεριφορά στη ζωή και στην τέχνη.
Θεωρώ καθήκον της Αρχιερατικής μου ιδιότητας να ενισχύω με οποιονδήποτε τρόπο τέτοιες εξαιρετικές ικανότητες που διευρύνουν την πνευματικότητα του ατόμου. Δέομαι στον πανάγαθο Θεό να χαρίζει υγεία και προκοπή τόσο στη μαθήτρια του Λυκείου σας, όσο και στους γονείς, προθύμους συμπαραστάτες στον αγώνα της για την υλοποίηση των πνευματικών της στόχων.

Προσεύχομαι στον Ύψιστο να δίνει δύναμη στους Καθηγητές για να διατηρούν ασίγαστο το πάθος για μετακένωση της γνώσης και σταθερή τη βούληση να παραμένουν ο δυναμικότερος παράγοντας διαμόρφωσης της ανθρώπινης προσωπικότητας.


Ο Μητροπολίτης
Ο Μαρωνείας και Κομοτηνής
Παντελεήμων».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.