Οι «καραντΙΝιώτες» του Θανάση Τσολάκη ενισχύουν το Παιδικό Χωριό SOS Θράκης

06.05.2020 22:53

Οι κούκλες του Εβρίτη δημοσιογράφου που συνθέτουν το προσωπικό του «Ημερολόγιο Καραντίνας»

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Η Φωφώ, η Αριστέα, η Συλβή, η Μυρτώ, η Ισαβέλλα, η Τζέσικα - που το κανονικό της είναι Μανουσιά, αλλά όπως επισημαίνει και ο δημιουργός δεν ενδείκνυται ως όνομα για καριέρα- ο Αρίσταρχος, η Νένα, η Μελπομένη και πολλοί άλλοι, στο σύνολο 45, μέχρι στιγμής, είναι το αποτέλεσμα του 45νθήμερου «εγκλεισμού» του συναδέλφου δημοσιογράφου του Δημοσιογραφικού Οργανισμού «Ο Χρόνος» και του reportal.gr κ. Θανάση Τσολάκη.



Οι προαναφερθέντες χαρακτήρες είναι κυριολεκτικά προϊόν δημιουργίας του κ. Τσολάκη ο οποίος εν μέσω κορωνοϊού «εκμεταλλεύτηκε» τον ελεύθερο του χρόνο, δημιουργώντας κούκλες από νήμα και σύρμα, δίνοντας σε κάθε μία εξ αυτών τη δική της ιστορία και δημιουργώντας κατ’ επέκταση το δικό του «ημερολόγιο καραντίνας».



Κούκλες και οι ιστορίες τους οι οποίες με την άρση των περιορισμών και των σχετικών με την πανδημία «απαγορεύσεων» βρήκαν και τον τελικό τους σκοπό, ήτοι την ενίσχυση του Παιδικού Χωριού SOS Θράκης που εδρεύει στην Αλεξανδρούπολη.

Η πρωτοβουλία του κ. Τσολάκη διόλου τυχαία, τόσο λόγω της ανάγκης που διακατέχει την πλειοψηφία των δημοσιογράφων να επικοινωνούν με τον κόσμο, όσο και της προσωπικής του ενασχόλησης με τη λαϊκή τέχνη σε διάφορες εκφάνσεις της.  Έτσι η ανάγκη του για δημιουργία και η διάρκεια της καραντίνας, είχαν ως αποτέλεσμα την κατασκευή συνολικά 45 χαρακτήρων, που συνθέτουν το project «καραντΙΝΑ».



Κάθε μία από αυτές τις κούκλες αντιστοιχεί σε κάθε μία από τις μέρες που «μέναμε μέσα», αρχής γενομένης από τη Δευτέρα 23 Μαρτίου, οπότε και επιβλήθηκε για πρώτη φορά το μέτρο περιορισμού της κυκλοφορίας το οποίο έληξε τη Δευτέρα 4 Μαΐου, ενώ στην πρώτη «παρτίδα» προστέθηκαν και άλλες επτά για την πρώτη εβδομάδα της άρσης των περιοριστικών μέτρων.

Το project το οποίο έγινε αποδεκτό και από το Παιδικό Χωριό SOS Θράκης στην ουσία προωθεί την «υιοθεσία» ενός ή και περισσοτέρων εκ των 45 συνολικά χαρακτήρων έναντι τουλάχιστον του ποσού των 15 ευρώ ανά χαρακτήρα, με το σύνολο του συγκεντρωθέντος ποσού να διατίθεται για την ενίσχυση του έργου της δομής.


Πώς να «υιοθετήσετε» τους «ΚαραντΙΝΙώτες»

Όπως εξήγησε ο ίδιος ο κ. Τσολάκης μιλώντας το πρωί της Τετάρτης, στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» για να υιοθετήσει κανείς μία ή και περισσότερες κούκλες αρκούν τρία απλά και βασικά βήματα:

Αρχικά μπαίνει στην σελίδα «ΚαραντΙΝΑ» και επιλέγει όποια φιγούρα επιθυμεί, δηλώνει την προτίμησή του αυτή με προσωπικό μήνυμα στην σελίδα και έπειτα του αποστέλλεται το IBAN στο οποίο πρέπει να γίνει η κατάθεση εντός 24 ωρών, σύμφωνα και με τις υποδείξεις του Παιδικού Χωριού SOS Θράκης.



Με την κατάθεση του ποσού που ο καθένας επιθυμεί, το οποίο μπορεί να ξεπεράσει και τα 15 ευρώ που είναι το ελάχιστο ποσό, στέλνεται στην σελίδα φωτογραφία του καταθετηρίου, με αλλοιωμένα τα προσωπικά δεδομένα και η κούκλα κατοχυρώνεται στο όνομα του νέου του «κηδεμόνα».

Αξίζει να σημειωθεί πως οι κούκλες της «καραντΙΝΑς» θα εκτεθούν  εντός του Ιουνίου, στην Αλεξανδρούπολη, μία έκθεση η οποία θα σηματοδοτήσει και την έναρξη της σεζόν για τον θερινό κινηματογράφο «Φλοίσβο» που διαχειρίζεται η Κινηματογραφική Λέσχη Αλεξανδρούπολης.


«Οι πολίτες είμαστε ορισμένοι να κάνουμε άλλα πράγματα, με πρώτο εξ αυτών να νοιαζόμαστε ο ένας για τον άλλον»

Η πρωτοβουλία αυτή του κ. Τσολάκη όπως τόνισε έτυχε ήδη θερμής ανταπόκρισης από όλη την Ελλάδα, με τον ίδιο να απευθύνει ξεχωριστά «ευχαριστώ» σε όσους την έχουν αγκαλιάσει αλλά και σε όσους την έχουν «επικοινωνήσει». Άλλωστε η αλληλεγγύη που εμπράκτως αποδείξαμε ως λαός, τον καιρό της πανδημίας, είναι ο βασικός στόχος του ιδίου και για τη «δύσκολη» όπως την χαρακτήρισε περίοδο που ακολουθεί.

«Όλο αυτό που ζήσαμε και που ζούμε έχει πολύ μεγάλες διαστάσεις και “πλοκάμια” τα οποία θα αρχίσουμε να βλέπουμε σιγά σιγά. Ναι μεν αυτή τη στιγμή έχουμε βγει από το πρώτο σοκ της καραντίνας, είμαστε στις ημέρες της χαράς για την “απελευθέρωση”, αλλά νομίζω ότι τις συνέπειες θα αρχίσουμε να τις βλέπουμε από εδώ και πέρα» τόνισε υπογραμμίζοντας πως οι θεσμοί, η πολιτεία και τα όργανά της επιτελούν άλλους σκοπούς και αντίστοιχα «οι πολίτες είμαστε ορισμένοι να κάνουμε άλλα πράγματα, με πρώτο εξ αυτών να νοιαζόμαστε ο ένας για τον άλλον».



Πίσω δε από κάθε χαρακτήρα που δημιούργησε όπως επεσήμανε βρίσκεται μία σατυρική διάθεση που εξυπηρετεί και τον σκοπό του να προσφέρει χαμόγελα. «Κατά την άποψή μου από την σάτιρα μπορεί κανείς να πει πολλές αλήθειες, και η κατάσταση την οποία βιώσαμε όλοι χρειαζόταν το γέλιο. Επέλεξα λοιπόν κάθε ιστορία να έχει σατυρικό χαρακτήρα, με πολλά από τα συναισθήματα και τις απορίες που αυτές εκφράζουν να αποτελούν στην ουσία συναισθήματα και απορίες δικές μου και ανθρώπων με τους οποίους συνομιλούσα όλη αυτή την περίοδο».

«Η πανδημία μας έφερε όλους ίσως για λίγο στο ίδιο ίσο επίπεδο ως προς την προσβασιμότητα και την κυκλοφορία»

Ερωτηθείς, τέλος, για το πώς βίωσε ο ίδιος την περίοδο της καραντίνας ο κ. Τσολάκης στάθηκε στην δυσκολία της κατάστασης για το σύνολο των πολιτών, κυρίως στο συναισθηματικό κομμάτι, ως προς την αγωνία για την επόμενη ημέρα αλλά και την ανησυχία για τους συνανθρώπους μας. Ως προς το κομμάτι της δημοσιογραφίας εν καιρώ πανδημίας ο ίδιος τόνισε ότι «ανακαλύψαμε καινούργιους τρόπους και διαύλους επικοινωνίας με τους ανθρώπους και νομίζω ότι γίναμε λίγο πιο προσεχτικοί ως το προς τη σταχυολόγηση των όσων και εμείς διαβάζουμε στα social media».



«Αν κάτι έχω να θυμάμαι από την περίοδο αυτή» συνέχισε «είναι ότι έστω για λίγο ο κορωνοϊός έφερε τους ανθρώπους σε ένα επίπεδο του να είμαστε όλοι ίδιοι και ίσοι,  με τα ίδια δικαιώματα, ως προς την προσβασιμότητα και την κυκλοφορία και από εδώ και πέρα πολύ προβληματισμό για την επόμενη ημέρα».

Η ιστορία της κυρίας Βενετίας…

Η κυρία Βενετία ακούγοντας τον Χαρδαλιά να λέει ότι φέτος κόβονται οι εκδρομές του Πάσχα, αισθάνθηκε μία αγαλλίαση και έτσι κάπως αναστατώθηκε το μέσα της με την καλή έννοια.

Όλα του καλά του Αρίσταρχου, του αντρός της, αλλά αυτό που κάθε χρόνο την τρέχει στα τρία τα ξεριζωμένα, δεν το μπορεί καθόλου.

Η Βενετία είναι αριστοκρατικής καταγωγής. Της γνωστής οικογενείας που λέμε. Ο Αρίσταρχος πάλι, κατάγεται από ένα μικρό -γραφικό κατά τα άλλα χωριό- στο οποίο όμως η Βενετία δεν θέλει να πηγαίνει γιατί πρέπει να μιλάει με όλους - που χρησιμοποιούν και μία ακατάληπτη γι' αυτήν γλώσσα.



Πρώτη φορά που την είχε πάει ο Αρίσταρχος εκεί, Πάσχα ήταν και μάλιστα 9 Απριλίου - έχει πολλά χρόνια, ας μην πούμε πόσα. Το βράδι της Ανάστασης φορούσε ένα ωραιότατο ντεπιές με ασορτί τσάντα και ίδιες γόβες και όλες την κοιτούσαν σαν εξωγήινη. Αλλά, άντε πες αυτό κομμάτια να γίνει. Αυτό, που πρέπει να τη φιλάνε οι συνυφάδες, οι συμπεθέρες και οι σταυροκουνιάδες; Όχι, καθόλου δεν το θέλει αυτό η Βενετία και κάθε φορά που πάει εκεί, βασανίζεται και για παρηγοριά παίρνει μαζί της τρία βιβλία της Χρυσηίδας Δημουλίδου.

Ακόμη και τώρα, που πέθαναν οι γονείς του, ο Αρίσταρχος θέλει να περνάει το Πάσχα στο χωριό και επειδή το σπίτι είναι άδειο, η Βενετία αναγκάζεται να κάνει και τις δουλειές.

Χώρια που μετά, όταν γυρνάνε, ο Αρίσταρχος μιλάει αυτή την ακατάληπτη γλώσσα για τουλάχιστον έναν μήνα.

Οπότε. φέτος, να 'ν' καλά ο Χαρδαλιάς γλίτωσε το βάσανο η Βενετία και έτσι είπε να το γιορτάσει με ένα περιποιημένο μποτέ αφού έχει και απεριόριστο χρόνο στη διάθεσή της. Όσο για το "Χριστός Ανέστη", θα το στείλει με το Facebook - άσχετα που εκεί πάνω δεν έχουν ίντερνετ. https://bit.ly/34lJyAZ

…η ιστορία της Φλωρεντίας…

Η Φλωρεντία, είναι αδερφή της κυρίας Βενετίας που γνωρίσαμε χθες, άρα είναι και αυτή της γνωστής οικογενείας. Η Φλωρεντία όμως δεν είναι παντρεμένη, είναι ζωντοχήρα, αλλά προτιμάει να λέει ότι είχε έναν «ατυχή γάμο» που είχε τελεστεί στις 10 Απριλίου κάποιας χρονιάς στο παρελθόν (ο Θρασύβουλος την είχε παρατήσει για μία μικρούλα, αλλά δεν το λέμε αυτό).

Η Φλωρεντία ζει μόνη από επιλογή και ξέρει να χρησιμοποιεί το ίντερνετ από το οποίο παραγγέλνει πολύ ωραία ανσάμπλ όπως αυτό που φοράει στη φωτογραφία. Αυτό, το βρήκε οκαζιόν σε ένα άουτλετ του εξωτερικού και το παράγγειλε για το Πάσχα, αλλά τώρα της έμεινε αμανάτι, γιατί ως γνωστόν το Πάσχα ακυρώθηκε.



Σκέφτηκε να το βάλει μία από τις μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας, που οι εκκλησιές θα ήταν για λίγο ανοιχτές, αλλά άκουσε ότι ο Χαρδαλιάς το έκοψε και αυτό και είναι έ-ξ-α-λ-λ-η γιατί ίδιο ρούχο δεύτερη σεζόν δεν το φοράει. Μερικά τα χαρίζει εις τους μη έχοντας και άλλα τα πετάει γιατί πιστεύει ότι δεν ταιριάζουν όλα σε όλες, ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης.

Τέλοσπάντων, αφού δεν θα το βάλει, που δεν θα το βάλει το ανσάμπλ, το στολίστηκε να βγει μία σέλφι την οποία θα δoυν τελικά περισσότεροι από όσους θα το έβλεπαν στην εκκλησία το Μεγάλο Σάββατο: https://bit.ly/3caPyzj

Υ.Γ.: Το μαλλί κανονικά το βάφει κόκκινο Βουργουνδίας, αλλά στο σούπερ μάρκετ είχαν μείνει μόνο κόκκινα ακαζού, ε και βολεύτηκε μ' αυτό

…και ο Ευστράτιος

Ο Ευστράτιος είναι στέλεχος στρατιωτικός καριέρας. Δεν μπήκε στο στρατό από ανάγκη, ούτε τον διόρισε το ΠΑΣΟΚ - αυτός ήθελε να γίνει στρατιωτικός και έγινε.

Κάθε χρόνο στις 6 Απριλίου, ο Ευστράτιος ανάβει ένα κερί γιατί όταν ήταν νεούδι μια τέτοια μέρα είχε κάνει μια πατάτα και παραλίγο να τον αποτάξουν. Τέλοσπάντων, παν αυτά πέρασαν.

Τώρα κάθεται κι αυτός σπίτι όπως όλος ο κόσμος. Δεν δουλεύει όχι.Η σύζυγος βλέπεις, εργάζεται σε σούπερ μάρκετ και αυτός πήρε άδεια ειδικού σκοπού και προσέχει το παιδί.



Ποιος να του το ‘λεγε του Ευστράτιου ότι λόγω κορωνοϊού θα άλλαζε πάμπερς και θα αποστείρωνε τα μπιμπερά, αλλά να πώς τα φέρνει η ζωή.

Εντάξει, δεν έχει κόψει φυσικά επαφή με τις σειρούλες και κάθε μέρα μαθαίνει από το viber τα νέα της Μονάδας και όχι μόνο. Αυτές τις μέρες ψάχνει στο ίντερνετ τι είναι η "Κάρτα του Πολίτη" γιατί του σφύριξε ένας δικός του ότι μπορεί και να μας φύτεψαν τον κορωνοϊό για να μας αναγκάσουν να τη βγάλουμε. Γι' αυτό διαβάζει, για να ενημερωθεί.

Κατά τα άλλα, δοκιμάζει πού και πού τη στολή γιατί κάτσε-κάτσε σπίτι, δεν θέλει και πολύ η μπάκα να μεγαλώσει και όπως φαίνεται τον περιμένουν πολλές υπηρεσίες, αφού φέτο οι ψάρακες θ' αργήσουν να ‘ρθούν: https://bit.ly/2x7LjFD

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine