Ξεκινησε η εξ αποστασεως εκπαιδευση σε Ροδοπη και ΑΜΘ

Ήδη οι καθηγητές έχουν δημιουργήσει τις «ψηφιακές» τάξεις τους αλλά και υλικά για τους μαθητές τους

Κωνσταντίνος Μπαντίκος, Περιφερειακός ​Διευθυντής Εκπαίδευσης ΑΜΘ,
«Η προσπάθεια αυτή έχει σαν κύριο στόχο να κρατήσει τη μαθητική κοινότητα σε επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία

 
Ξεκίνησε η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη Ροδόπη και στην Περιφέρεια ΑΜΘ, με τους καθηγητές να ξεκινούν να δημιουργούν τόσο τις «ψηφιακές» τάξεις τους αλλά και να αναρτούν υλικό για τους μαθητές τους, προωθώντας τόσο τη σύγχρονη όσο και την ασύγχρονη εκπαίδευση ώστε να εκμεταλλευτούν δημιουργικά αυτή την περίοδο υποχρεωτικής παύσης των μαθημάτων.
 
Ήδη την Τρίτη, μετά από την προετοιμασία που είχε γίνει σε επίπεδο Περιφέρειας, ξεκίνησαν οι τρείς Περιφερειακές ενότητες Ροδόπης, Έβρου και Δράμας, ενώ την Πέμπτη πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη για τις ΠΕ Ξάνθης και Καβάλας.
 

Μεγάλο το ενδιαφέρον από τους εκπαιδευτικούς

 
Όπως σημείωσε ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης ΑΜΘ κ. Κωνσταντίνος Μπαντίκος, ικανοποιητικός αριθμός εκπαιδευτικών παρακολούθησαν την τηλεδιάσκεψη αυτή, αφού τους είχαν αποσταλεί οι οδηγίες με τα συγκεκριμένα αρχεία, ενώ βοήθησαν και οι οδηγίες που δόθηκαν στις τηλεδιασκέψεις αυτές.
 
Στο ξεκίνημα, έχει δημιουργηθεί, σε κάθε σχολική μονάδα, ομάδα υποστήριξης της προσπάθειας, στην οποία συμμετέχουν ο διευθυντής του σχολείου, ο υποδιευθυντής, ο καθηγητής πληροφορικής και ένας με δύο καθηγητές.
 
Αυτή η ομάδα, με την υποστήριξη και των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου, που έχουν την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, οι περισσότεροι εκ των οποίων έχουν αποκτήσει τις ψηφιακές δεξιότητες, έχοντας ασχοληθεί με την απομακρυσμένη εκπαίδευση ως επιμορφωτές β΄ επιπέδου, και με την εποπτεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης προχωρούν σταδιακά σε αυτή την εκπαίδευση.
 
«Ήδη πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν δημιουργήσει τα μαθήματά τους, έχουν έρθει σε επαφή με τους μαθητές τους, και προχωρούν με βάση τα προγράμματα που έχουν βγει για αυτά τα μαθήματα» ανέφερε.
 
Βέβαια όπως σημείωσε και η Υπουργός Παιδείας, δεν προσδοκούν ότι αυτή η προσπάθεια, που είναι πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα, και γίνεται λόγω μια έκτακτης ανάγκης, θα καλύψει τη διδακτική ύλη ή θα αποκαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία.
 
«Έχει σαν κύριο στόχο να κρατήσει τη μαθητική κοινότητα σε επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία, και να προχωρούμε σε μαθήματα με βάση αυτό που εκτιμούν οι εκπαιδευτικοί της κάθε σχολικής μονάδας» ανέφερε.
 

Ξεκίνημα από την Γ΄ Λυκείου

 
Σε πρώτο επίπεδο αυτό γίνεται για την Γ΄ Λυκείου, και περιμένουν να έχει ολοκληρωθεί αυτή την εβδομάδα, ενώ θα συνεχίσουν από τη Δευτέρα και με τις άλλες τάξεις, συμπεριλαμβανομένου και του Γυμνασίου.
 
Ήδη έχει ζητηθεί η επικαιροποίηση όλων των e mail των εκπαιδευτικών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Myschool, ώστε το υπουργείο παιδείας να αποστέλλει μηνύματα, οδηγίες και τους συνδέσμους για τη χρήση των πλατφορμών.
 
«Είναι πάρα πολύ θετικό αυτό που συμβαίνει, γιατί θα αποτελέσει παρακαταθήκη και για το μέλλον» σημείωσε, μιας και η προσθήκη ενός μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεων εκπαίδευση, σημαίνει ότι αυτοί θα αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες, όπως και οι μαθητές. Έτσι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει επικουρικό μέσο και στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου, και να χρησιμοποιείται υποστηρικτικά στο έργο τους.
 
Ο κ. Μπαντίκος επισήμανε πως η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ως μέθοδος διδασκαλίας, θέλει ειδικό σχεδιασμό και βασίζεται σε παιδαγωγικές αρχές που τη διαφοροποιούν από την δια ζώσης διδασκαλία.
 
Παρόλα αυτά η ανταπόκριση των εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα, αλλά και την περιοχή μας, κρίνεται πολύ θετική. Με την πρώτη τηλεδιάσκεψη που έγινε, συμμετείχαν από την πρώτη μέρα 900 περίπου εκπαιδευτικοί, και σήμερα είναι πάνω από 1350, ακολουθώντας ανοδική πορεία όσο μπαίνουν και αποκτούν τα βασικά εργαλεία και την βασική τεχνογνωσία των ομάδων εργασίας και των εμπλεκόμενων επί της αρχής.
 
Έτσι ο κ. Μπαντίκος θεωρεί πως σταδιακά θα εμπλακεί το σύνολο των εκπαιδευτικών όλης της περιφέρειας σε αυτή τη διαδικασία.
 

Προσπάθεια να φτάσουν σε όσο το δυνατόν περισσότερους μαθητές

 
Ήδη λοιπόν πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν ξεκινήσει τις «ψηφιακές» αίθουσές τους. Οι μαθητές που έχουν πρόσβαση σε Ηλεκτρονικό Υπολογιστή και διαδίκτυο μπορούν να κάνουν χρήση των υπολογιστών.
 
Επιπλέον, για να αποφευχθούν οι ανισότητες στην παροχή των μορφωτικών αγαθών, έστω και με αυτό τον τρόπο, δίνεται η δυνατότητα να μπουν στα μαθήματα μέσω smartphone, τα οποία είναι πολύ διαδεδομένα, με χρέωση αστικής κλήσης, όση ώρα και αν διαρκεί το μάθημα.
 
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση γίνεται σε δύο μορφές, σύγχρονη και ασύγχρονη.
 
Αναφορικά με τη σύγχρονη εκπαίδευση, το Υπουργείο διαθέτει σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, ξεκινώντας από την Γ’ Λυκείου (λόγω των επερχόμενων Πανελλαδικών εξετάσεων), ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα για την πραγματοποίηση μαθημάτων μέσω τηλεδιάσκεψης από τους εκπαιδευτικούς.
 
Αυτός ο τύπος είναι διαδραστικός, ο καθηγητής οργανώνει το μάθημά του μαζί με το υλικό, και στη συνέχεια ενημερώνει τους μαθητές οι οποίοι λαμβάνουν ενημέρωση για να μπουν στην αίθουσα, και από εκεί και πέρα και οι μαθητές μπορούν να υποβάλλουν ερωτήσεις και να πάρουν το λόγο, με διαχειριστή τον εκπαιδευτικό όπως θα ήταν και στην τάξη του.
 
Η ασύγχρονη εκπαίδευση βασίζεται στις υφιστάμενες ψηφιακές δομές του Υπουργείου, δηλαδή τα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία (Ε-Books),  το Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό (Φωτόδεντρο) και τα Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια (Πλατφόρμα «Αίσωπος») που είναι ήδη οργανωμένες ανά βαθμίδα, μάθημα και ενότητες και μπορούν επομένως να χρησιμοποιηθούν από όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς και στην έκτακτη αυτή συγκυρία.
 
Οι μαθητές μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν μέσω του καθηγητή, είτε με εργασίες ή με ερωτηματολόγια.
 

Υπήρχε εμπειρία στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

 
Με αυτό τον τρόπο, δεν παύει η εκπαιδευτική διαδικασία, για όσο διαρκέσει αυτή η έκτακτη συγκυρία, και κρατήσει η αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών.
 
«Εμείς βαδίζουμε με αυτό που έχει δρομολογηθεί, το οποίο πρέπει να υποστηρίξουμε, και αυτό κάνει η μεγαλύτερη μερίδα των εκπαιδευτικών», σημείωσε ο κ. Μπαντίκος, που τόνισε πως βοηθά σε αυτό το γεγονός ότι πολλοί εξ αυτών έχουν επιμορφωθεί μέσα από το πρόγραμμα για την εκπαιδευτική χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
 
Μάλιστα ήδη έτρεχαν προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για την επιμόρφωση αυτή, οπότε έχουν και οι ίδιοι αυτή την εμπειρία, ως επιμορφούμενοι, ενώ οι επιμορφωτές που συμμετείχαν σε αυτά έχουν την τεχνογνωσία για να τα οργανώσουν αυτή τη φορά για τους μαθητές.
 
Επιπλέον ήδη, παρόλο που δεν ήταν υποχρεωτικό, όπως και σήμερα η διαδικασία αυτή δεν έχει υποχρεωτικότητα, πολλοί εκπαιδευτικοί που είχαν τις ψηφιακές δεξιότητες, είχαν προχωρήσει, επικουρικά του εκπαιδευτικού τους έργου, στη δημιουργία εικονικών τάξεων.
 
Έτσι οι μαθητές μπορούσαν να πάρουν υλικό, τεστ για το σαββατοκύριακο και άλλα, και ήδη υπήρχε μια εμπειρία στο ζήτημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
 
Φυσικά αυτή δεν ήταν η επιθυμητή, με άλλες χώρες να έχουν προχωρήσει σε συστηματική χρήση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, που δεν είχε κάνει η Ελλάδα.
 
«Τώρα όλο αυτά γίνεται “βίαια”, όμως εκτιμούμε ότι μακροπρόθεσμα θα αποβεί θετικό για την όλη διαδικασία» κατέληξε ,  ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης ΑΜΘ.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.