Πανω απο 1.300 οι αιτησεις για «ξεχασμενα» τετραγωνικα ακινητων στο Δημο Κομοτηνης

Οι αιτήσεις γίνονται τόσο με ηλεκτρονικό τρόπο όσο και στο Δήμο

Πάνω από 1.300 αιτήσεις για να διορθωθούν τα «ξεχασμένα» τετραγωνικά των ακινήτων έγιναν στο Δήμο Κομοτηνής, με τις περισσότερες από αυτές να γίνονται μέσα από την Ηλεκτρονική εφαρμογή της ΚΕΔΕ η οποία λειτουργεί εδώ και 13 ημέρες.

Έτσι σύμφωνα με τα στοιχεία του Δήμου, 808 αιτήσεις είχαν γίνει μέχρι την Τετάρτη ηλεκτρονικά, ενώ άλλες 513 κατατέθηκαν ως αιτήσεις στα γραφεία του Δήμου.

Να σημειωθεί πως η πλατφόρμα δημιουργήθηκε για να υποδεχθεί τόσο τις ηλεκτρονικές αιτήσεις αλλαγής τ.μ. των πολιτών, όσο και για να παρέχει στους ΟΤΑ συνολική διαχείριση των δηλώσεων που αφορούν τον κάθε Δήμο.

Οι δηλώσεις αυτές θα διαβιβάζονται από την ΑΑΔΕ στην Υπηρεσία Εσόδων του οικείου Δήμου για επεξεργασία και υπολογισμό κάθε οφειλόμενου ποσού ΤΑΠ ή δημοτικών τελών, για το αποτέλεσμα του οποίου θα ενημερώνεται ο ενδιαφερόμενος ιδιοκτήτης.

Η πλατφόρμα διασυνδέεται αυτοματοποιημένα μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΔΔ και του πιστοποιημένου Κόμβου Υπηρεσιών της ΚΕΔΕ (GovHub) τόσο με το Μητρώο του Περιουσιολογίου Ε9 όσο και με το σύστημα του ΔΕΔΔΗΕ. Δεν απαιτείται η υποβολή κανενός απολύτως δικαιολογητικού από τον πολίτη προκειμένου να γίνεται η διόρθωση. Αρκεί μόνο η  ηλεκτρονική δήλωση του πολίτη.  Η διαφορά ανάμεσα στα τετραγωνικά μέτρα που είναι δηλωμένα στο Ε9 και σε εκείνα βάσει των οποίων γίνεται η χρέωση των δημοτικών τελών προκύπτει αυτόματα.

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το Υπουργείο Εσωτερικών και η ΚΕΔΕ ανέπτυξαν την πλατφόρμα προκειμένου οι ιδιοκτήτες να επωφεληθούν από την ευεργετική διάταξη του άρθρου 51 του νόμου 4647/2019 που ορίζει ότι οι ιδιοκτήτες απαλλάσσονται από αναδρομικές χρεώσεις εφόσον υποβάλλουν τη δήλωση διόρθωσης τετραγωνικών.

Υπενθυμίζεται ότι έως τις 31/3/2020 υποβάλλεται διορθωτική δήλωση χωρίς πρόστιμα για την μη υποβολή ή την υποβολή προηγούμενης ανακριβούς δήλωσης. Για την υποβολή της διορθωτικής δήλωσης απαιτείται μόνον η ταυτοποίηση με τους κωδικούς που χρησιμοποιούνται για την είσοδο στο Taxis. Η εφαρμογή είναι mobile friendly παρέχει προσβασιμότητα σε όλους και διαθέτει ηλεκτρονικό εγχειρίδιο τόσο για τους πολίτες όσο και για τις υπηρεσίες των δήμων. Είναι κατάλληλη για τα ΑμεΑ και εναρμονισμένη πλήρως με το πρότυπο WCAG 2.0.

Μεγάλη η συμμετοχή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΚΕΔΕ, σε μόλις πέντε ημέρες λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, 739.886 πολίτες την επισκέφθηκαν προκειμένου να συγκρίνουν τα τετραγωνικά των ακινήτων τους,  που έχουν δηλώσει στο Ε9 με τα δηλωμένα τετραγωνικά που έχουν υποβάλει στον οικείο δήμο. Ενώ έχουν υποβληθεί 59.600 αιτήσεις για διορθωτικές δηλώσεις, εκ των οποίων οι 1.230  από κατοίκους του εξωτερικού.  Από τις  59.600 δηλώσεις οι 50.414 αφορούν ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα και οι 9.187 μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα.

Από αυτές τις 59.600 αιτήσεις έχουν δηλωθεί  επιπλέον 1.585.717 τ.μ. ακινήτων. Ποσοστό 36,48%  σε σχέση με τα τετραγωνικά που είχαν δηλώσει στο Ε9  και στο δήμο τους, προκειμένου να υπολογιστούν τα δημοτικά τέλη.

Ενδεικτικό της αποφυγής της ταλαιπωρίας για τους πολίτες  αποτελεί το στοιχείο πως ο μέσος χρόνος της διαδικασίας δήλωσης – διόρθωσης των τ.μ. – χωρίς κανένα δικαιολογητικό –   είναι 5 λεπτά και 14 δευτερόλεπτα.  Υπηρεσία χωρίς απολύτως καμία στάση.

Να σημειωθεί ότι σε συνεργασία της ΚΕΔΕ και του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) από τις 4 Μαρτίου, πλέον τα δεδομένα  δεν αντλούνται  από την εκκαθαριστική δήλωση  του 2019 αλλά από το αρχείο του Περιουσιολογίου  της ΑΑΔΕ, το οποίο περιλαμβάνει και όλες τις τελευταίες μεταβολές ακινήτων.

Επίσης το υπουργείο Εσωτερικών  με έγγραφό του  προς  όλους τους δήμους της χώρας υποδεικνύει στις Διευθύνσεις Εσόδων των ΟΤΑ να πιστοποιηθούν ως χρήστες στη πλατφόρμα ταυτοποίησης και αυθεντικοποίησης της ΚΕΔΕ (GovHUB) μέσω των διαχειριστών τους στο δήμο τους,  προκειμένου να υποδεχθούν και να επεξεργαστούν τις διορθωτικές δηλώσεις των δημοτών τους.

Τέλος λόγω της μεγάλης εισροής τηλεφωνημάτων στο Help Desk  η ΚΕΔΕ, ενίσχυσε με επιπλέον προσωπικό το κέντρο εξυπηρέτησης προκειμένου να υπάρξει επαρκής ανταπόκριση στις  αυξημένες ανάγκες.

Επίσης η ΚΕΔΕ διευκρινίζει πως  στο Help Desk μπορούν να απευθύνονται οι διαχειριστές και χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, υπάλληλοι των δήμων, προκειμένου να δηλώσουν δυσλειτουργία της υπηρεσίας  ή να λάβουν επιπλέον πληροφόρηση για τη λειτουργία της ηλεκτρονικής υπηρεσίας.

Οι πολίτες απευθύνονται στο Help Desk  ΜΟΝΟ για θέματα δυσλειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας κατά την είσοδο τους σε αυτή. Τόσο για τους πολίτες όσο και για τους υπαλλήλους των δήμων παρέχονται αναλυτικές οδηγίες στη πλατφόρμα σε ηλεκτρονική μορφή (wiki) καθώς και «συχνές ερωτήσεις».

Για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία ή διευκρίνιση σχετικά με τη δήλωση των ακινήτων τους,  οι πολίτες απευθύνονται αποκλειστικά στο δήμο που ανήκει το ακίνητό τους.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.