Επιτέλους πράσινο φως για την ασφαλτόστρωση του δρόμου του αρχαίου Θεάτρου Μαρώνειας

12.02.2020 04:28

Την δημοπράτηση της κατασκευής του δρόμου αναμένεται να εγκρίνει η Οικονομική Επιτροπή της ΠΑΜΘ

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Το πράσινο φως στην διακήρυξη που αφορά την ασφαλτόστρωση του δρόμου που διέρχεται από το αρχαίο θέατρο της Μαρώνειας, έως τον αρχαιολογικό χώρο βρύση Μουσά που βρίσκεται στα όρια Ροδόπης-Έβρου, προϋπολογισμού 12.450.000 ευρώ με Φ.Π.Α., αναμένεται να δώσει την Πέμπτη η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας ΑΜΘ.

Ο δρόμος αυτός, ο οποίος αποτελεί διαχρονικό αίτημα, θα συνδέει την Μαρώνεια με τον Έβρο διασχίζοντας την μαγευτική, αλλά ελάχιστα γνωστή παραλιακή ζώνη της Ανατολικής Ροδόπης.

Ο δρόμος αυτή τη στιγμή υφίσταται, αν και ως χωματόδρομος, και η υλοποίησή του έργου αναμένεται να βοηθήσει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και την αύξηση των επισκεπτών σε αυτή, ενώ σε πρώτη φάση θα βελτιώσει σημαντικά τη δυνατότητα πρόσβασης στο Αρχαίο Θέατρο.

Να σημειωθεί πως στην συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής θα εισαχθεί το πρώτο υποέργο: «Περιοχή Μαρώνειας Χ.Θ. 0+00 έως αρχαιολογικό χώρο βρύση Μουσά στη Χ.Θ. 13+960» προϋπολογισμού 12.450.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α» το οποίο αποτελεί και το κυριότερο κομμάτι του συνολικού έργου της Βελτίωσης του δρόμου, το οποίο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

Στο σύνολό του το έργο, που έχει προϋπολογισμό 13.500.000 ευρώ, προβλέπει νέα οριζοντιογραφική χάραξη της οδού μήκους 14.658,58 μέτρων. Η οδός με έναρξη τον ισόπεδο κόμβο νοτίως της Μαρώνειας θα διέρχεται από το αρχαίο θέατρο Μαρώνειας, διασχίζει την περιοχή της Μαρμαρίτσας, τα τείχη της Αρχαίας Ισμάρας, διέρχεται πάνω από την παραλία Πετρωτών και τον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Μεσημβρίας και καταλήγει προ της υφιστάμενης ασφαλτοστρωμένης οδού προς Δίκελλα - Μάκρη.

Η διατομή που θα εφαρμοστεί κατά κανόνα στην οδό Μαρώνεια - Πετρωτά (στις περιοχές που δεν υφίστανται αρχαιολογικοί περιορισμοί), είναι η ελάχιστη δυνατή που προτείνουν οι Ελληνικοί Κανονισμοί που θα έχει συνολικό κυκλοφορούμενο πλάτος 6,5 μέτρα. Το έρεισμα θα έχει πλάτος 0,5 μέτρα και στις περιοχές όπου απαιτείται τοποθέτηση στηθαίου ασφαλείας θα διαπλατύνεται κατά 0,5 μέτρα.
Σε περιοχές που υπάρχει περιορισμός από την ύπαρξη αρχαιολογικών ευρημάτων και σχηματισμών, αλλά και από έντονο εδαφικό ανάγλυφο όπου θα απαιτούνταν εκτεταμένες εκσκαφές, η εφαρμοστέα διατομή θα προσαρμόζεται στο διαθέσιμο χώρο. Στις περιοχές i) έναρξης του έργου, ii) Δυτικού τμήματος των Μακρών Τειχών iii) Σύναξης και iv) προ της διασταύρωσης προς Άγιο Ευγένιο προβλέπονται συνολικά τέσσερις χώροι στάθμευσης.

Στις διασταυρώσεις της εν λόγω οδού με την οδό Μαρώνεια - Άγιο Χαράλαμπο και την οδό Πετρωτών - Παραλίας πετρωτών (έναρξη και στο 12ο χλμ του έργου) προβλέπεται η κατασκευή δύο τετρασκελών ισόπεδων κόμβων.

Από την έξοδο του πρώτου χώρου στάθμευσης έως και το αρχαίο θέατρο και σε μήκος 1.410 μέτρων προβλέπεται κατασκευή λιθόστρωτης λωρίδας (πεζόδρομου) πλάτους 2,05 μέτρων ενώ αποκαθίστανται και δύο πλατώματα θέασης με τις προσβάσεις τους στην περιοχή του αρχαίου θεάτρου.

Επίσης θα κατασκευαστούν 80 τεχνικά για την απορροή των υδάτων, ενώ θα κατασκευαστεί και μία γέφυρα ανοίγματος 28,50 μέτρων. Προβλέπεται επίσης ο οδοφωτισμός στους κόμβους και στον 1ο χώρο στάθμευσης. Στην περιοχή των Μακρών τειχών και εξαιτίας του μικρού διαθέσιμου πλάτους οδοστρώματος, θα τοποθετηθεί σύστημα αυτόνομων φωτεινών σηματοδοτών ώστε η κυκλοφορία να πραγματοποιείται εκ περιτροπής.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine