Δεν ξεκινα το Σεπτεμβριο η Διχρονη προσχολικη αγωγη στο Δημο Κομοτηνης

Παράταση για ένα έτος πήρε η εφαρμογή της στο Δήμο Κομοτηνής, που είναι ένας από τους 13 Δήμους που πήρε παράταση

Για το διδακτικό έτος 2020-2021 μεταφέρθηκε η εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης στο Δήμο Κομοτηνής, με ΚΥΑ που εκδόθηκε από τα Υπουργεία Παιδείας και Οικονομικών.
 
Να υπενθυμίσουμε πως ο Δήμος Κομοτηνής ήταν ένας από τους Δήμους στους οποίους με απόφαση της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας θα ξεκινούσε την εφαρμογή της Δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, παρά την αντίδραση της Δημοτικής αρχής για το ζήτημα λόγω της έλλειψης σχολικών αιθουσών.
 
Μάλιστα για να καλυφθούν οι θέσεις είχαν ζητηθεί τουλάχιστον 10 λυόμενες αίθουσες, σε διάφορα νηπιαγωγεία του Δήμου.
 
Με την αλλαγή της κυβέρνησης το Υπουργείο Παιδείας αναζήτησε ποιοι από τους 116 Δήμους εφαρμογής το 2019 είχαν προβλήματα με τις σχολικές αίθουσες, με 52 από αυτούς αν εκφράζουν αδυναμία, όμως με διάφορες παρεμβάσεις αυτός ο αριθμός μειώθηκε στους 13, ανάμεσα στους οποίους ο Δήμος Κομοτηνής, ο μοναδικός στην ΑΜΘ.
 
Έτσι ο Δήμος Κομοτηνής θα ξεκινήσει την εφαρμογή της προσχολικής εκπαίδευσης από το 2020-21, ενώ στο μεσοδιάστημα θα πρέπει να βρεθούν λύσεις ώστε να καλυφθούν οι ελλείψεις που είχαν ως αποτέλεσμα την αναβολή.
 
Το Υπουργείο Παιδείας τονίζει πως έχει ήδη ληφθεί μέριμνα, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Εσωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων προκειμένου παιδιά που διαμένουν στους 13 Δήμους να ενταχθούν το φετινό διδακτικό έτος, κατά το δυνατόν, σε δομές προσχολικής αγωγής με την έναρξη της σχολικής χρονιάς
 

Η θέση του Υπουργείου Παιδείας

 
Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως και η Υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη, σχετικά με τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, έκαναν την ακόλουθη δήλωση:
 
«Εξ’αρχής ταχθήκαμε υπέρ της καθιέρωσης δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, από την ηλικία των 4 ετών. Στηλιτεύσαμε, ωστόσο, ως υπεύθυνη Αντιπολίτευση τότε, το γεγονός ότι δεν είχε ληφθεί μέριμνα για την επίλυση πρακτικών ζητημάτων, όπως ζητήματα υποδομών, τα οποία θα έκριναν και την επιτυχία του εγχειρήματος. Η απελθούσα Κυβέρνηση δεν έδινε απαντήσεις και, όπως αποδείχθηκε, δεν είχε προβλέψει τρόπους επίλυσης των πρακτικών προβλημάτων που θα ανέκυπταν από την εφαρμογή της ρύθμισης. Συνήθιζε, άλλωστε, πρώτα να νομοθετεί και κατόπιν εορτής να αναζητεί τρόπους εφαρμογής της νομοθετημένης ρύθμισής της.
 
Στόχος μας από τη στιγμή που αναλάβαμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ήταν να επιλύσουμε σημαντικές πρακτικές δυσκολίες σχετικά με την υλοποίηση του μέτρου και την κατά το δυνατόν συντομότερη καθολική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης σε όλη την Επικράτεια.
 
Με την ανάληψη της ηγεσίας του Υπουργείου, η αρμόδια Υπηρεσία μας ενημέρωσε ότι 52 από τους 116 δήμους, οι οποίοι θα εφάρμοζαν το πρόγραμμα της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης για πρώτη φορά κατά το σχολικό έτος 2019-20, εξέφραζαν αδυναμία εφαρμογής του μέτρου λόγω έλλειψης υποδομών. Στη συνέχεια, με την έντονη προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και την πολύτιμη συνδρομή των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Ενώσεων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κατορθώσαμε να μειώσουμε σταδιακά τις ελλείψεις που καθιστούσαν ανεφάρμοστο το συγκεκριμένο εγχείρημα.
 
Από τους 52 δήμους που αρχικά εκδήλωσαν αδυναμία εφαρμογής του μέτρου, σήμερα είμαστε στην πολύ ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι μόνο 13 δήμοι εκφράζουν πλέον, μερικώς ή ολικώς, την αδυναμία αυτή. Και για τους Δήμους αυτούς, δεδομένου ότι πλέον η ένταξή τους στην υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση μετατέθηκε το διδακτικό έτος 2020-2021, έχει ήδη ληφθεί μέριμνα, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Εσωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων προκειμένου παιδιά που διαμένουν σε αυτούς να ενταχθούν το φετινό διδακτικό έτος, κατά το δυνατόν, σε δομές προσχολικής αγωγής με την έναρξη της σχολικής χρονιάς ».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.