Οι γευσεις της Περιφερειας ΑΜΘ κατεκτησαν το Ευρωπαικο Κοινοβουλιο

Σουτζούκ λουκούμ, μους ελληνικού καφέ Κομοτηνής με μέλι Θάσου και άλλες εκλεκτές δημιουργίες κέρδισαν τις Βρυξέλλες

Τα προϊόντα, οι γεύσεις και ο πολιτισμός της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης αναδείχθηκαν την Τετάρτη 6 Μαρτίου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στην εκδήλωση που διοργάνωσε ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Στέλιος Κούλογλου, σε συνεργασία με κορυφαίους Έλληνες σεφ.
 
Μέλη του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου αλλά και επισκέπτες γνώρισαν από κοντά συνταγές με προϊόντα από την περιοχή, οι οποίες έγιναν με την φροντίδα των σεφ, σε μια δράση που γίνεται για 5η φορά στο Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, αλλά για πρώτη φορά αποκλειστικά για την ΑΜΘ.
 
Έτσι παρατέθηκαν σαρμαδάκια με λουκάνικο Καρβάλης και ξινό τραχανά, κασέρι Ξάνθης με πάστα ντομάτας, μάντζα μακεδονική με καβουρμά Ξάνθης, τραχανώτο με φέτα Θράκης και χοιρινό καπνιστό, θρακιώτικες χυλοπίτες με πέταλα Ξάνθης, σουτζούκ λουκούμ Κομοτηνής, κουραμπιέδες Καβάλας, πλατό με διάφορα αλλαντικά Θράκης, μους ελληνικού καφέ Κομοτηνής με μέλι Θάσου αλλά και πρασοπιτάκια με γίδινο τυρί Έβρου. Επίσης πέρα από τη μαγειρική, υπήρχα πολλά τοπικά προϊόντα, όπως ούζο, καφές, αλλά και μεγάλη ποικιλία τοπικών κρασιών.
 
Πριν από την εκδήλωση πραγματοποιήθηκε συνέντευξη τύπου, στην οποία παρέστησαν ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου κ. Δημήτρης Παπαδημούλης, ο κ. Στέλιο Κούλογλου, οι σεφ κ. Μάνος Μακρυγιαννάκης και κ. Νίκος Φωτιάδης καθώς και από την Περιφέρεια ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών, Διοίκησης και Διαφάνειας Μουλταζά Ταρκάν Μουλταζά και ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Γιάννης Μπούτος. 

Προβάλλουν το πρόσωπο της πραγματικής Ελλάδας 

Η πρωτοβουλία ανήκει στον κ. Κούλογλου, όμως για να αναδείξουν την απόκριση εκδηλώσεων σαν και αυτή, τέθηκε υπό την αιγίδα και του ίδιου ως αντιπροέδρου, σημείωσε ο κ. Παπαδημουλης, ο οποίος εξήγησε πως στόχος τους είναι να προβάλλουν το πρόσωπο της πραγματικής Ελλάδας, που περιλαμβάνει και τον πολιτισμό, με την κουζίνα να είναι πολιτισμός, και μάλιστα πολιτισμός της σύγχρονης Ελλάδας.
 
Τα τελευταία χρόνια η εικόνα της Ελλάδας βελτιώνεται τόσο στην οικονομία όσο και στην καθημερινότητα, σημείωσε, αναστρέφοντας τα αρνητικά στερεότυπα που διαμόρφωσαν ευρωπαϊκά πρωτοσέλιδα. 

Κάτι μαγειρεύεται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο 

«Σήμερα κάτι μαγειρεύεται μέσα στο Ευρωπαϊκόκοινοβούλιο» σημείωσε ο κ. Κούλογλου, όπως συνταγές από τοπικά προϊόντα, από την Περιφέρεια ΑΜΘ, μια από τις πιο κρυφές και ανεξερεύνητες περιοχές της χώρας.
 
«Μέσα από αυτή την εκδήλωση, οι Ευρωπαίοι θα ανακαλύψουν την πλούσια και πολυποίκιλη περιφέρεια με νησιά, ορεινούς όγκους και προστατευόμενες περιοχές» τόνισε ο κ. Κούλογλου, ο οποίος εξήγησε πως αυτή είναι η 5η εκδήλωση με ελληνικά προϊόντα που διοργανώνουν, σε μια προσπάθεια να ανατρέψουν την αρνητική εικόνα των πρώτων χρόνων των μνημονίων, που δέχτηκε αρνητικές και στερεοτυπικές κριτικές, και να αναδείξουν το πραγματικό πρόσωπο της χώρας.
 
Σε αυτό το σήριαλ των παρουσιάσεων ελληνικής κουλτούρας, πολιτισμού και κουζίνας, είχαν πάντα την ενεργή συμπαράσταση του Μάνου Μαρκρυγιαννάκη, βραβευμένου σεφ στις Βρυξέλλες, που έχει βραβευτεί επανειλημμένως για το εστιατόριο και το έργο του.
 
«Έχουμε προχωρήσει πάρα πολύ με αυτές τις εκδηλώσεις για να αλλάξουμε την εικόνα της Ελλάδας, και έχει αναβαθμιστεί η εικόνα της χώρας, και με την οικονομική αναβάθμιση, καθώς και με την συμφωνία των Πρεσπών» κατέληξε. 

Επενδύει στην εξωστρέφεια η Περιφέρεια 

«Επενδύοντας στην εξωστρέφεια κάνουμε αυτό το βήμα, και έχουμε συζητήσει για να προχωρήσουμε σε άλλα βήματα»  ανέφερε ο κ. Γιάννης Μπούτος, που σημείωσε πως σε προηγούμενο ταξίδι τους, είχαν ενημερωθεί για τα event που πραγματοποιούνται στο Ευρωκοινοβούλιο με σκοπό να στηριχθούν τοπικά ελληνικά προϊόντα, για αυτό και η Περιφέρεια, μαζί με τον Ευρωβουλευτή πραγματοποιεί αυτή τη δράση.
 
Εξέφρασε δε την ικανοποίησή του που ο κ.Μακρυγιαννάκης ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του κ. Κούλογλου, με τη συμμετοχή του κ. Φωτιάδη, και ένα νεότερο σεφ, τον κ. Παπαμιχαήλ, με όρεξη και διάθεση. Ανέφερε δε πως θα γίνουν σε δεύτερη φάση συμφωνίες για συναντήσεις σε πιο κλειστό κύκλο, με συγκεκριμένους εμπόρους εισαγωγής, ώστε τα προϊόντα της ΑΜΘ να βρουν δίκτυα προώθησης. 

Βοηθώντας τους παραγωγούς 

«Ξεκινώντας αυτές τις δράσεις θέλαμε να βοηθήσουμε τους παραγωγούς να εξάγουν. Ο ξένος πρέπει να μάθει τι σημαίνει καβουρμάς, τι σημαίνει κουραμπιές και τσίπουρο» σημείωσε ο κ. Μακρυγιαννάκης, ο οποίος αποτελεί μέλος, μαζί με τον κ. Φωτιάδη, της Brigade, μιας ομάδας Ελλήνων σεφ που έχει μεταξύ άλλων, στόχο να γίνουν γνωστά τα προϊόντα της Ελλάδας στο εξωτερικό.
 
Άλλωστε θεωρεί πως υπάρχει ελληνική γαστρονομία, αλλά οι κουζίνες στην Ελλάδα δεν είναι εθνικές αλλά τοπικές. «Πέρυσι παρουσιάσαμε την ελληνική γαστρονομία, σήμερα παρουσιάζουμε την τοπική κουζίνα» τόνισε ο κ. Μακρυγιαννάκης για να σημειώσει πως «όταν δημιουργηθεί η ζήτηση, υπάρχει και η εξαγωγή», φέροντας ως παράδειγμα τον τραχανά, που είχε βάλει στο εστιατόριό του, όμως μόνο όταν τον κέρασε, άρχισε να κινείται και έτσι τον γνώρισαν και άρεσε στους Βέλγους καταναλωτές. 

Μια επαναστατική ταξιαρχία για τα ελληνικά προϊόντα 

Τους στόχους της Brigade, που έχει πολλούς μάχιμους και είναι μια «επαναστατική» ταξιαρχία, για μια άλλου είδους επανάσταση στη γαστρονομία της χώρας μας ανέλυσε ο κ. Νίκος Φωτιάδης. Η μαγειρική, τόνισε, σημαίνει οργανωμένη ομάδα που έχει ιεραρχία, και επειδή έχουν πολλή δουλειά, γίνεται ένας πόλεμος στις κουζίνες, για αυτό και την ονόμασαν έτσι. Αποτελείται από 23 άτομα, στην πλειοψηφία τους σεφ, οι επιφανέστεροι των οποίων ασχολούνται εδώ και δεκαετίες με τα τοπικά προϊόντα και προβάλλουν ο καθένας με τον τρόπο του.
 
«Αυτό που προσπαθούμε είναι να στηρίξουμε τα τοπικά προϊόντα, για αυτό έχουμε εκπονήσει ένα μανιφέστο για τη χώρα μας, που σκοπό έχει να μάθουν οι επισκέπτες της χώρας μας την τοπική κουζίνα, ώστε να είναι οι πρεσβευτές της όταν επιστρέφουν πίσω στις πόλεις των χωρών τους» ανέφερε.
 
Εναρμονισμένοι στα πρότυπα που υπάρχουν σε όλο τον ανεπτυγμένο κόσμο και ειδικότερα στην Ευρώπη, επιθυμούν ο τόπος να συνεχίσει να ευημερεί, μέσα από τα προϊόντα, που είναι εκλεκτά και υπερέχουν, κάτι που θα πρέπει να γίνει συνείδηση σε όλους.
 
Οι ίδιοι στηρίζουν τους παραγωγούς μέσα από οργανωμένους φορείς, για αυτό και συμμετέχουν στην διεπαγγελματική κρέατος, στηρίζοντας μέσω αυτής αειφόρα προγράμματα για την αιγοπροβατοτροφία, ώστε να συνεχίσουν να υπάρχουν αυτά τα υψηλής ποιότητα προϊόντα.
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.