Ερχονται επισκευες στο οδοστρωμα της Εγνατιας οδου στη Ροδοπη

Χρηματοδότηση 60 εκ. ευρώ για συντήρηση του οδικού δικτύου, όπως το κομμάτι Ιάσμου Μέστης, αναμένει η Εγνατία Οδός

Μόλις πρόσφατα είχαμε αναφερθεί στον «ΠτΘ» στην πολύ κακή κατάσταση του οδοστρώματος στην Εγνατία οδό, που σε συνδυασμό με τα διόδια, έχει μετατρέψει την Εγνατία από δρόμο σύνδεσης με την υπόλοιπη χώρα σε δρόμο εγκατάλειψης.
 
Φαίνεται πως οι επανειλημμένες διαμαρτυρίες κατοίκων και φορέων για την κατάσταση του δρόμου έφεραν αποτέλεσμα, μιας και η Εγνατία Οδός θα χρηματοδοτηθεί με 60 εκ. ευρώ για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου, με το κομμάτι Ιάσμου-Μέστης και Αλεξανδρούπολης – Αρδανίου να συμπεριλαμβάνονται στα σημεία συντήρησης.
 
Αυτό ανέφερε ο Πρόεδρος της Εγνατία Οδός ΑΕ κ. Απόστολος Αντωνούδης κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στην Αλεξανδρούπολη, όπου βρέθηκε με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης των εργασιών αποκατάστασης του πρώην ΧΑΔΑ Αλεξανδρούπολης.
 
Ο κ. Αντωνούδης σημείωσε ότι έχουν αποστείλει αίτημα και τεχνικό δελτίο προς το Υπουργείο Ανάπτυξης, με την Εγνατία Οδό να χρηματοδοτείται με 60 εκ. ευρώ για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου, ενώ οι εργολαβίες για τα δύο κομμάτια που προαναφέρθηκαν, φαίνεται να περιμένουν την τελική έγκριση.
 
Να σημειώσουμε πάντως πως από ό,τι φαίνεται θα αυξηθεί ξανά ο αριθμός των διοδίων στην περιοχή μας, μιας και όλα δείχνουν ότι θα δημιουργηθεί τελικά, παρά τις αντιδράσεις ο σταθμός στο Αρδάνιο.
 
Επίσης φαίνεται πως παρά τον μεγάλο αριθμό των διοδίων και τις τιμές τους, ο αρχικός δεδηλωμένος σκοπός τους, η χρήση των εσόδων για την αποπληρωμή από την Εγνατία Οδό του δανείου που συνάφθηκε για την ολοκλήρωσή της, δεν έχει επιτευχθεί.
 
Μέχρι και σήμερα, όλα τα έσοδα δεσμεύονται για την αποπληρωμή του ομολογιακού δανείου, που είχε συναφθεί το 2006 και καταγγελθεί το 2010, πλην των εσόδων από τους σταθμούς Μαλγάρων και Ακτίου, που πρέπει να χρησιμοποιούνται για την συντήρηση του οδικού άξονα.
 
Και ενώ αναμενόταν το δάνειο να έχει αποπληρωθεί μέσα στο 2018, φαίνεται πως αυτή η διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, μιας και σύμφωνα με το επικαιροποιημένο επιχειρησιακό πρόγραμμα αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ, μία από τις εκκρεμότητες για την ιδιωτικοποίηση είναι η απελευθέρωση των εσόδων της Εγνατίας Οδού από το ενέχυρο της Τράπεζας πριν την ολοκλήρωση του διαγωνισμού από το ΤΑΙΠΕΔ.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.