Στο πλευρο των μαθητων του Μουσικου, Ζ. Γαβριηλιδου, Δ. Χαριτου και Γ. Γκαρανης

Στηρίζουν τα αιτήματα τους

Την  υποστήριξη των μαθητών του Μουσικού Σχολείου και των αιτημάτων τους έσπευσαν να δηλώσουν λίγο μετά τη γνωστοποίηση της πραγματοποίησης κατάληψης τρεις άνθρωποι του δημόσιου βίου της Ροδόπης. Ο λόγος για την κ. Ζωή Γαβριηλίδου, αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας, τον κ. Δημήτρη Χαρίτου μέλος της Περιφερειακής Επιτροπής ΑΜΘ, και τον κ. Γιάννη Γκαράνη, υποψήφιο δήμαρχο Κομοτηνής.
 

Ζωή Γαβριηλίδου
«Νομίζω πως θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα μαθήματα που πήραν στα μαθητικά τους χρόνια»

 
«Στηρίζω την κατάληψη των μαθητών του Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής» ξεκαθαρίζει ευθύς εξαρχής σε ανάρτησή της σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης η κ. Ζωή Γαβριηλίδου για να εξηγήσει πως «είναι σημαντικό για ένα εκπαιδευτικό σύστημα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να προσφέρει δυνατότητες εναλλακτικών τύπων σχολείων, καλλιτεχνικών, μουσικών, κλασικών, επαγγελματικών, όσο και αν στοιχίζει αυτό».
 
«Η στήριξη τέτοιων σχολείων δίνει το στίγμα ότι η Πολιτεία δεν αντιλαμβάνεται την εκπαίδευση μονοσήμαντα, αλλά νοιάζεται να δώσει ευκαιρίες στον μαθητικό πληθυσμό να καλλιεργήσουν επιμέρους δεξιότητές τους και να γίνουν εν συνεχεία χρήσιμοι πολίτες» επισημαίνει η αντιπρύτανης για να αντιτείνει πως «η υποβάθμιση τέτοιων σχολείων αντίθετα δημιουργεί μια αφόρητη ομοιομορφία».
 
Παράλληλα η ίδια τονίζει πως «η κατάληψη του Μουσικού διοργανώθηκε άψογα, έγιναν ομάδες περιφρούρησης της κατάληψης από εξωσχολικούς, ομάδες δημοσιοποίησης του γεγονότος, ομάδες διασφάλισης της ασφάλειας στο σχολείο κατά τις μέρες της κατάληψης, ενώ παράλληλα ετοιμάζονται βίντεο με τη δουλειά που γίνεται στο σχολείο καθώς και εκδηλώσεις από βδομάδα των συνόλων του μουσικού» και εξηγεί πως «αυτό αποδεικνύει τις εμπλουτιστικές εμπειρίες που αποκομίζουν τα παιδιά στο μουσικό σχολείο Κομοτηνής, όπου με κόσμιο τρόπο, επιχειρήματα και θετικές δράσεις διεκδικούν την αναβάθμιση των μουσικών σχολείων, αλλά και την γενικότερη αγωγή που παίρνουν, που δεν οδηγεί σε μια κατάληψη μπαχαλάκηδων, αλλά ώριμων και συνειδητοποιημένων πολιτών. Συγχαίρω τους καθηγητές που τους τα δίδαξαν όλα αυτά (το ήθος, την ικανότητα επιχειρηματολογίας, την κόσμια συμπεριφορά), το δεκαπενταμελές που διοργάνωσε με ώριμο τρόπο και άποψη την κατάληψη και την διαφυλάσσει με πλήρη συναίσθηση ευθύνης, αλλά και τον καθένα μαθητή χωριστά που συμμετέχει».
 
«Αν δει κανείς το ζήτημα από την εκπαιδευτική του σκοπιά, αναλογιστείτε τι έχουν μάθει οι μαθητές αυτές τις μέρες: διάβασαν ένα νομικό κείμενο που τους αφορά (το σχέδιο νόμου), το επεξεργάστηκαν, κατανόησαν τη σημασία για το σχολείο τους, αποφάσισαν στα συλλογικά τους όργανα την κατάληψη, όπου και όσοι διαφώνησαν με την κατάληψη με ώριμο τρόπο δέχτηκαν την απόφαση της πλειοψηφίας και συνεισέφεραν στον σχεδιασμό χωρίς να είναι οι ίδιοι μέσα, ετοίμασαν ψήφισμα, και δελτία τύπου, οργάνωσαν την κατάληψη ιεραρχώντας ανάγκες, χωρίζοντας ομάδες περιφρούρησης με συγκεκριμένους ρόλους, κάλεσαν τον τύπο, εκτέθηκαν στα μέσα παράγοντας προφορικό λόγο και τέλος σύσφιξαν τις σχέσεις τους μέσα από την συνύπαρξη τις μέρες αυτές (καλλιέργεια κοινωνιοσυναισθηματικών δεξιοτήτων).
 
Αυτό σημαίνει κριτικός γραμματισμός στην πράξη!
Νομίζω πως θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα μαθήματα που πήραν στα μαθητικά τους χρόνια. Είμαι περήφανη για το σχολείο αυτό!» καταλήγει η κ. Γαβριηλίδου.
 

Δημήτρης Χαρίτου
«Αν τα μουσικά σχολεία, χρειάζονται σήμερα πράγματι κάτι… αυτό είναι η ενδυνάμωση του ρόλου τους»

 
Από την πλευρά του ο κ. Δημήτρης Χαρίτου σχολίασε σε γραπτή του δήλωση πως «τα Μουσικά σχολεία είναι συνυφασμένα με το πολιτισμό και τις  παραδόσεις των τοπικών κοινωνιών. Αποτελούν ζωντανά κύτταρα καλλιτεχνικής δημιουργίας, ένα δυναμικό κομμάτι του πολιτισμού και χώρος ανάπτυξης της  πολυπολιτισμικότητας στη περιοχή» για να συμπεράνει πως «αν λοιπόν τα μουσικά σχολεία, χρειάζονται σήμερα πράγματι κάτι… αυτό είναι η ενδυνάμωση του ρόλου τους και όχι βέβαια η υποβάθμιση  και η αποδόμηση τους».
 

Γιάννης Γκαράνης
«Η Πολιτεία οφείλει να εισακούσει τα παιδιά»

 
Τέλος θέση έλαβε και ο κ. Γιάννης Γκαράνης, πρόεδρος του ΚΕΜΕΑ και υποψήφιος δήμαρχος Κομοτηνής, ο οποίος υπογράμμισε πως «με τη βεβαιότητα ότι διερμηνεύω τα συναισθήματα σύσσωμης της τοπικής μας κοινωνίας, εκφράζω την αμέριστη στήριξή μου στην κατάληψη του Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής από τους μαθητές και τις μαθήτριές του, που επιδεικνύουν ωριμότητα και σύνεση. Η Πολιτεία οφείλει να εισακούσει τα παιδιά, να αποσύρει το άρθρο 40, και να επιλύσει και όλα τα προβλήματα που διαχρονικά ταλανίζουν τα μουσικά σχολεία, τα οποία ωστόσο έστω και με προβλήματα, έχουν αποδείξει την αξία τους».
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.