Τωρα θα εχουμε διοδια, η δεν θα εχουμε;

Απαρατήρητα

Μια γενικότερη σύγχυση φαίνεται να επικρατεί για το θέμα των διοδίων της Εγνατίας Οδού, και για το αν αυτά θα γίνουν από το υπουργείο Μεταφορών, αν αυτά θα γίνουν ξεχωριστά, αν θα γίνουν γενικότερα, αν θα κατασκευαστούν μετωπικά μέχρι να γίνουν τα αναλογικά, και ένα γενικότερο «αν» πλανάται στην ατμόσφαιρα.
 
Το επικαιροποιημένο μνημόνιο που έδωσε στη δημοσιότητα η Κομισιόν, όσο αφορά την Εγνατία Οδό, αναφέρει πως θα πρέπει να επικαιροποιηθεί η υπουργική απόφαση ώστε να αποσυνδεθεί/εξαιρεθεί η Εγνατία Οδός από τον τρέχον μηχανισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια, ενώ ο μελλοντικός παραχωρησιούχος της Εγνατίας Οδού θα είναι ελεύθερος να επιλέξει, σχεδιάσει, χρηματοδοτήσει και εγκαταστήσει είτε σύστημα όπως αυτό που σχεδιάζει το υπουργείο ή να συνταχθεί στο υφιστάμενο του υπουργείου, αν έχει δημιουργηθεί.
 
Η απόφαση όμως επιτρέπει να σχεδιαστεί το σύστημα ως σύστημα με μπάρες ( και όχι δορυφορικό) και θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για τη συλλογή των διοδίων.
 
Επίσης θα πρέπει να ενεργοποιήσει τις συμβάσεις προαίρεσης (δηλαδή τη δυνατότητα επέκτασης των συμβάσεων που υπέγραψε με την «Ακτωρ») για την κατασκευή όλων των μετωπικών και πλευρικών σταθμών που προβλέπει ο σχεδιασμός μέχρι τον Ιούνιο, (πλην τεσσάρων, που μετατίθενται για τον Ιούλιο).
 
Επίσης το ελευθέρας για τους κατοίκους, θα κρατήσει μέχρι τέλος του 2018, και μετά, έχει ο Θεός.
 
Η αναφορά στην Εγνατία προκάλεσε αρνητικά δημοσιεύματα στα οποία απάντησε ο Υπουργός κ. Σπίρτζης με την γνωστή του παροιμιώδη ευγένεια, θεωρώντας μάλιστα ότι δικαιώνεται, και πως δεν εξαιρείται η Εγνατία Οδός από το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα που θα έχει διαλειτουργικότητα και πλήρη τεχνολογική συμβατότητα με τα αντίστοιχα συστήματα των υπολοίπων Παραχωρήσεων, παρόλο που, για να πούμε την αλήθεια, ουσιαστικά εξαιρείται, μιας και αφήνεται στην διακριτική ευχέρεια του παραχωρησιούχου πότε θα σχεδιάσει το σύστημα.
 
Άλλωστε δεν θα υπήρχε λόγος να γίνουν τόσα μετωπικά και πλάγια διόδια, αν το ηλεκτρονικό σύστημα δεν αναμενόταν να καθυστερήσει.
 
Αυτό πάντως που μας προκάλεσε εντύπωση, και θα θέλαμε να τονίσουμε, είναι το γεγονός ότι ένας υπουργός φαίνεται πως ξέχασε να αναφέρει ότι με το επικαιροποιημένο μνημόνιο θα πρέπει ο παραχωρησιουχος να υλοποιήσει το όποιο ηλεκτρονικό σύστημα, και όχι να το παραλάβει «προίκα» με τα λεφτά των Ελλήνων φορολογούμενων όπως θα πληρώσουν και για τους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους, ακόμα και τους παραχωρημένους, όπου επίσης τα έσοδα από τα μετωπικά διόδια που υπάρχουν κατευθύνονται σε κοινοπραξίες. Κ.Μ.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.