Τωρα αδειαζουν και θεατρα…

Απαρατήρητα

Παρακολουθούμε τα τελευταία 24ωρο τις αντιδράσεις που εκδηλώνονται σε σχέση με την εκκένωση του αυτοδιαχειριζόμενου θεάτρου «ΕΜΠΡΟΣ» στην περιοχή του Ψυρρή, χτίζοντας μάλιστα με τσιμεντόλιθους την πόρτα και τα παράθυρα του κτιρίου(!).

Δεν χρειάζεται να ζει κανείς στην Αθήνα για να γνωρίζει την ιστορία του χώρου, πολύ δε περισσότερο τους συμβολισμούς που το «συνοδεύουν» τα τελευταία χρόνια, από την έναρξη της δεκαετούς οικονομικής κρίσης κυρίως και έπειτα.

Ένα ελεύθερο αυτοδιαχειριζόμενο στέκι πολιτισμού, το οποίο πέραν φυσικά της ιστορικής του αξίας, ως διατηρητέο μνημείο, αποτέλεσε έναν εκ των πιο «ανθηρών» χώρων πολιτισμού με εκατοντάδες επώνυμους και μη καλλιτέχνες να περνούν από την σκηνή του και χιλιάδες θεατές να γίνονται κοινωνοί των όσων διαδραματίζονταν σε αυτή.

Συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, διαλέξεις, εκθέσεις, φεστιβάλ, εργαστήρια και πολλά πολλά άλλα, που παραθέτει το σχετικό ρεπορτάζ της efsyn.gr μαζί με τις αντιδράσεις, ευτυχώς και από τον πολιτικό χώρο, για την ξαφνική εκκένωσή του προ ολίγων ημερών, επί της ευκαιρίας της μη λειτουργίας του λόγω κορωνοϊού.

Για την ιστορία του κτιρίου γράφει η efsyn.gr:

Κατασκευασμένο τη δεκαετία του 1930, το ιστορικό (κηρυγμένο διατηρητέο μνημείο από το 1989) κτίριο λειτούργησε αρχικά ως τυπογραφείο της ομώνυμης εφημερίδας και από το 1988 ώς το 2007 ως στέγη του Θεατρικού Οργανισμού «Μορφές» και στη συνέχεια της Εταιρείας Θεάτρου «Εμπρός».

Εγκαταλελειμμένο και κλειστό επί πέντε σχεδόν χρόνια, επανενεργοποιήθηκε ως κατάληψη τον Νοέμβρη του 2011 με πρωτοβουλία της ομάδας καλλιτεχνών «Κίνηση Μαβίλη» και με τη συμμετοχή και στήριξη της Κίνησης Κατοίκων Ψυρρή καθώς και άλλων καλλιτεχνών και θεωρητικών από τον χώρο των παραστατικών τεχνών, της μουσικής και των εικαστικών.

Μετά από έναν περίπου χρόνο πολύπλευρων καλλιτεχνικών και κοινωνικών δράσεων, και αφού μεσολάβησαν δύο απόπειρες της αστυνομίας να σφραγίσει και να κλείσει το Θέατρο, την ευθύνη της λειτουργίας και διαχείρισής του ανέλαβε η εβδομαδιαία ανοιχτή του συνέλευση.

Από το 2011, εκατοντάδες καλλιτέχνες παρουσίασαν αφιλοκερδώς & με ελεύθερη είσοδο 400 διαφορετικά θεατρικά έργα σε περισσότερες από 2000 παραστάσεις. Έγιναν συναυλίες 450 συγκροτημάτων, εκδηλώσεις ενίσχυσης αυτοοργανωμένων εγχειρημάτων, κινηματικών πρωτοβουλιών και καλλιτεχνικών ομάδων, πάνω από 300 ομιλίες και διαλέξεις για όλα τα ζητήματα της καθημερινότητας. Εκατοντάδες συνελεύσεις, εκθέσεις, φεστιβάλ ποίησης, λογοτεχνίας, εργαστήρια, μια θάλασσα συναντήσεων και δημιουργίας, μια ανάσα ελευθερίας και έκφρασης στο κέντρο της πόλης.

Μια ιστορία 81 ετών πλήρους «άνθισης» ακόμα περισσότερο υπό το καθεστώς της αυτοδιαχείρισης στην οποία μπαίνει «τέλος» ούτως ώστε να αντικατασταθεί από ποιος ξέρει τι. Στο όνομα της καταπολέμησης του οργανωμένου εγκλήματος, που προφανέστατα και λογικά (sic) επιλέγει να αναπτύσσεται σε χώρους ελεύθερους και δη πολιτιστικής έκφρασης.

Και εμείς οι πολίτες, οι κοινωνοί των όσων έλαβαν χώρα τόσα χρόνια στην σκηνή του Εμπρός, και κάθε αντίστοιχου χώρου, τα μέλη του οργανωμένου εγκλήματος, εγκληματίες κοινώς.

Σε μία χρονική περίοδος που όλοι και δη οι άνθρωποι του πολιτισμού ασφυκτιούν, αν μη τι άλλο από την έλλειψη χώρου για αναπνοές και ελεύθερη έκφραση, το ΥΠΠΟΑ δείχνει τον δρόμο για την απροκάλυπτη πλήρη ασφυξία.

Προσυπογράφουμε την κατακλείδα της ανακοίνωσης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος «Δεν είμαστε με τα χτισμένα παράθυρα και το σκοτάδι. Είμαστε χωρίς προϋποθέσεις και αστερίσκους με τη δημιουργία και το φως».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.