Το τρενο δεν θα σφυριξει ουτε μια φορα

Απαρατήρητα

Πολύ άσχημη χαρακτηρίζει την κατάσταση σε τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης Θεσσαλονίκης ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ.Φίλιππος Τσαλίδης σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα ypodomes.com, θεωρώντας πως θα πρέπει να υπάρξει άμεση συντήρηση των τμημάτων.
 
Να υπενθυμίσουμε πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διέκοψε το καλοκαίρι την κυκλοφορία των τρένων στη γραμμή, λόγω των περιορισμών που επέβαλλε ο ΟΣΕ στο είδος των μηχανών και την ταχύτητα που πρέπει να αναπτύσσουν στη γραμμή.
 
Πρόσφατα ανακοινώθηκε από την εταιρεία πως από την Τετάρτη 31/7 και έως την Δευτέρα 30/9, τα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη και αντίστροφα (90/91 & 600Α/601Α) θα τερματίζουν και θα ξεκινούν από την Δράμα, με τους επιβάτες να έχουν την επιλογή μετεπιβίβασης σε λεωφορεία.
 
Όπως ανέφερε στη συνέντευξη ο κ. Τσαλίδης, θα πρέπει να βελτιωθεί η υποδομή σε σημαντικό τμήμα της γραμμής από Θεσσαλονίκη ως Σέρρες και από τη Δράμα μέχρι την Ξάνθη. Συνέχισε αναφέροντας πως η κατάσταση σε αυτό το τμήμα είναι πολύ άσχημη με αποτέλεσμα να μην μπορούν να χρησιμοποιήσουν καλύτερο τροχαίο υλικό από αυτό που χρησιμοποιούν σήμερα, σημειώνοντας πως θα μπορούσαν να δρομολογήσουν intercity, αλλά η κατάσταση της γραμμής δεν το επιτρέπει.
 
Σημειώνει πάντως πως είναι αδιανόητο τον 21ο αιώνα στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, για 350 χιλιόμετρα, ο ΟΣΕ να τους δίνει δρομολογιακό χρόνο 8,5 ώρες, και σημειώνει πως θα πρέπει αυτό το τμήμα να συντηρηθεί άμεσα γιατί θα περάσουν αρκετά χρόνια μέχρι να μπει σε λειτουργία η νέα γραμμή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Ξάνθη, η λεγόμενη ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία.
 
Να αναφέρουμε πάντως από την πλευρά μας πως με δεδομένο ότι για τη Σιδηροδρομική Εγνατία ακούμε για πάνω από 10 χρόνια από διάφορες κυβερνήσεις, χωρίς όμως να βλέπουμε υλοποίηση, καλό θα ήταν να γίνουν οι συντηρήσεις που πρέπει στην υφιστάμενη γραμμή.
 
Γιατί δεν θα είναι η πρώτη φορά που θα δούμε μια δομή να εγκαταλείπεται, γιατί σε κάποια φάση, κάποια στιγμή, θα ξεκινήσουμε να κάνουμε αυτή που θα την αντικαταστήσει (αν και στη συγκεκριμένη περίπτωση ούτε αυτό δεν ισχύει), και έτσι περνούν τα χρόνια, χωρίς ούτε η καινούρια να προχωρά, ούτε η παλιά να λειτουργεί σωστά.
 
Βέβαια κακά τα ψέματα, σε ένα ανεπτυγμένο κράτος, το οποίο θέλει να θεωρεί πως εξυπηρετεί τους πολίτες του, θα έπρεπε εδώ και δεκαετίες να υπάρχει όχι μόνο η σιδηροδρομική Εγνατία, αλλά η γραμμή να είναι διπλή σε όλο το μήκος της, και να υπάρχουν συνδέσεις του δικτύου με όλες τις βιομηχανικές περιοχές κατά μήκος των περιοχών τις οποίες διανύει, ώστε να υπάρχουν πραγματικές εμπορευματικές μετακινήσεις.
 
Αλλά θα πείτε, εδώ έκλεισε για ένα χρόνο η γραμμή για να επισκευαστεί ώστε να πηγαίνουν οι παλιότερες δυνατόν ντιζελομηχανές με την χαμηλότερη δυνατή ταχύτητα, τι δίκτυα σιδηροδρόμων και πράσσειν άλογα…Κ.Μ.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.