Στην Αττικη οδο ο κ. Σπιρτζης κοβει τα διοδια. Στην Θρακη, ΟΧΙ!

Δεν πρόκειται να τοποθετηθούν μετωπικά ή πλευρικά διόδια σε Άγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη! - Αφού θα εφαρμοστούν αναλογικά διόδια από το 2018, γιατί φτιάχνονται τα διόδια της Μέστης;

«Δεν πρόκειται να εγκατασταθεί κανένας πλευρικός σταθμός διοδίων στον Άγιο Στέφανο και την Βαρυμπόμπη, γιατί θα εφαρμοστεί ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων εντός του 2018», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου με θέμα «τα διόδια στο οδικό δίκτυο».
 
Η συζήτηση εξελίχθηκε σε κλίμα έντασης, καθώς οι παριστάμενες συλλογικότητες από κατοίκους των περιοχών και οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, αντιδρούν έντονα στο ενδεχόμενο τοποθέτησης δύο νέων σταθμών διοδίων στα σημεία αυτά. Εγκάλεσαν μάλιστα τους εκπροσώπους της περιφερειακής αρχής για σύμπλευση με την κυβέρνηση και εγκατάλειψη των πρότερων αντίθετων επί του θέματος θέσεών της.
 
Ωστόσο, η Περιφέρεια Αττικής παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην αντίθεσή της ως προς την εγκατάσταση νέων πλευρικών διοδίων στους κόμβους Μεταμόρφωσης και Αγίου Στεφάνου, καθώς και στην απομάκρυνση των ήδη εγκατεστημένων, ενώ ζητά να τεθεί σε εφαρμογή η αναλογική χιλιομετρική χρέωση, όχι μόνο για το εθνικό οδικό δίκτυο, αλλά και για την Αττική οδό – θέσεις τις οποίες είχε εκφράσει για το θέμα αυτό και σε παλαιότερη συνεδρίαση του ΠΕΣΥ, τον Δεκέμβριο του 2014.
 
Ο αντιπεριφερειάρχης Βόρειου Τομέα Αθηνών, Γιώργος Καραμέρος υπογράμμισε, ότι «η κυβέρνηση θα κριθεί για το πώς και αν θα έχει αναχαιτίσει την επιβολή νέων διοδίων και όχι για το αν αυτά θα επιβληθούν το 2019 ή το 2020».
 
Θα μπορούσαμε να είχαμε καταγγείλει τις συμβάσεις, όμως θα έπρεπε να επιστρέψουμε την χρηματοδότηση και αποζημιώσεις 8.5 δισ.
 
Ο υπουργός παρακολούθησε τη συνεδρίαση και άκουσε με προσοχή τους εισηγητές και τους εκπροσώπους της αντιπολίτευσης και των κατοίκων που πήραν το λόγο. Όπως τόνισε ο ίδιος, θα συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις για την επίλυση και του ζητήματος των διοδίων εντός του νομού κατ’ αρχήν. Αναφέρθηκε στη δυσκολία που είχαν οι διαπραγματεύσεις με τους εργολάβους και τους κατασκευαστές, επισημαίνοντας ότι «θα μπορούσαμε να είχαμε καταγγείλει τις συμβάσεις ως εύκολη λύση, πλην όμως θα έπρεπε να επιστρέψουμε την κοινοτική χρηματοδότηση και αποζημιώσεις ύψους 8.5 δισ.».
 
Συμπλήρωσε χαρακτηριστικά, ότι «αυτός ο κίνδυνος έπρεπε κατά προτεραιότητα να αποσοβηθεί, ώστε να ολοκληρωθούν οι 5 αυτοκινητόδρομοι, οπότε και θα ακολουθήσει και η διευθέτηση επιμέρους ζητημάτων.
 
Η συζήτηση εντάθηκε, ενώ ακτιβίστρια λειτούργησε προκλητικά κατηγορώντας την περιφερειακή αρχή και ειδικότερα την εισηγήτρια κ. Στεργίου, για συμφωνία θέσεων με την κυβέρνηση και «απατηλή επαναστατικότητα». Δεν δίστασε δε, να πετάξει προς το μέρος της γυναικείες κάλτσες με την ειρωνική προτροπή «προσοχή στα καλσόν». Σημειώνεται ότι η τοποθέτηση της κ Στεργίου αφορούσε τους αγώνες των κατοίκων του Ωρωπού – «ενός δήμου με 8 σταθμούς διοδίων» – στους οποίους συμμετείχε και η ίδια από το 2009.
 
Οργισμένος ο κ. Σπίρτζης, ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να τοποθετηθούν μετωπικά ή πλευρικά διόδια στα συγκεκριμένα σημεία, καθώς και ότι δεν πρόκειται να καταδικαστεί κανένας από όσους διώκονται για άρνηση πληρωμής στα διόδια. Επίσης, ο κ. Σπίρτζης πρότεινε σε όσους ανησυχούν, «να προσέξουν την ψήφο τους ώστε να μην αλλάξει η κυβέρνηση και αυτή η πολιτική», καθώς σε μια τέτοια περίπτωση, θα επαναληφθούν οι πολιτικές πρακτικές με τις οποίες δεσμεύουν σαν θηλιά τη σημερινή κυβέρνηση, οι παλαιότερες κυβερνήσεις της ΝΔ και της Δημοκρατικής Συμπαράταξης. Δ.Δ.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.