Περι της ελλιπους οδηγικης παιδειας των Ελληνων

Απαρατήρητα

Λίγο η ζέστη, λίγο η μαζεμένη κούραση που εντείνεται ακόμα παραπάνω πλησιάζοντας στον Αύγουστο και κατ’ επέκταση στην ημερομηνία των «παραδοσιακών» διακοπών της πλειοψηφίας των Ελλήνων, λίγο το άγχος της καθημερινότητας, λίγο το κυκλοφοριακό και η οδηγική συμπεριφορά μέσα σε δύο 24ώρα μετράμε όχι ένα όχι δύο αλλά τρία τροχαία ατυχήματα μόνο εντός της Κομοτηνής.
 
Χαρακτηριστικά τα περιστατικά που κατεγράφησαν στην διασταύρωση των οδών Θάσου και Κουρτίδη το βράδυ της Κυριακής, εκ νέου μιας και το σημείο είναι σήμα κατατεθέν ατυχημάτων λόγω ελλιπούς ορατότητας και  αυξημένων ταχυτήτων, αλλά και το «νεότερο» που έλαβε χώρα το απόγευμα της Δευτέρας στην διασταύρωση των οδών Εγνατίας και  Κωστή Μοσκώφ μεταξύ δύο επαγγελματικών ΙΧ οχημάτων.
 
Και στην συγκεκριμένη περίπτωση από την σύγκρουση των δύο οχημάτων, τα αίτια για την οποία διερευνώνται από τις αρμόδιες αρχές, πέραν των υλικών ζημιών στα οχήματα, υπήρχαν και ελαφριοί ευτυχώς τραυματισμοί των επιβαινόντων, επί των οποίων παρενέβησαν στο σημείο νοσηλευτές του ΕΚΑΒ.
 
Τα δύο αυτά περιστατικά είναι μόνο αυτά που σημειώθηκαν τα τελευταία εικοσιτετράωρα εντός των ορίων της Κομοτηνής, καθότι αντίστοιχα περιστατικά έλαβαν χώρα τόσο εντός της Εγνατίας Οδού όσο και στο επαρχιακό δίκτυο της Ροδόπης.
 
Έρευνες έχουν διαπιστώσει πως οι Καλοκαιρινοί μήνες προϊδεάζουν για μία πιο «χαλαρή» οδηγική συμπεριφορά, όπως επίσης έχουν καταδείξει πως σε μεγάλο αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων εμπλέκονται νεαρότεροι σε ηλικία οδηγοί, μιας και το καλοκαίρι για τους ίδιους αποτελεί ευκαιρία ξεγνοιασιάς, χαλάρωσης αλλά και απόδρασης σε κοντινές στις περιοχές κατοικίας τους παραλίες και προορισμούς.  
 
Εμμένοντας όμως στην οδηγική συμπεριφορά είναι χαρακτηριστική η συνέντευξη που έδωσε πρόσφατα γνωστός οδηγός αγώνων Τάσος Μαρκουίζος, γνωστός ως Ιαβέρης, ο οποίος έκανε λόγο για «γενοκτονία» επί της ασφάλτου, γνωστοποιώντας μάλιστα στοιχεία σοκαριστικά που επιβεβαιώνουν το μέγεθος του προβλήματος που ανακύπτει από την έλλειψη οδηγικής συμπεριφοράς.
 
Όπως παρέθεσε ο ίδιος, τα τελευταία 50 χρόνια στην Ελλάδα, έχουμε περισσότερους από 120.000 νεκρούς από τροχαία δυστυχήματα, 350.000 αναπήρους και 2 εκατομμύρια τραυματίες. Τα αίτια; Σύμφωνα με τον ίδιο η έλλειψη οδηγικής παιδείας που διαφαίνεται όπως εξήγησε από την συμπεριφορά του Έλληνα οδηγού στο πορτοκαλί φανάρι, σε συνδυασμό με την κακή κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι δρόμοι.
 
«Η συνέπεια, η υπομονή και η σύνεση στην οδήγηση είναι καθοριστικά στοιχεία ενός οδηγού» ανέφερε ο ίδιος κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου προς την πολιτεία η οποία θα πρέπει να ενσκήψει σοβαρά πάνω στο ζήτημα «Παιδεία στην οδήγηση».
 
Πέραν όμως της πολιτείας, η παιδεία είναι πρωτίστως θέμα προσωπικό. Ας πράξουμε τα δέοντα επομένως! Ν.Β.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.