Οι εκλογες των social media

Με διαφημίσεις πολιτικών γέμισαν τα social media

Με διαφημίσεις πολιτικών, υποψηφίων βουλευτών προς το παρόν δεδομένου ότι τα βλέμματα όλων, των υποψηφίων εννοούμε, είναι στραμμένα στις εθνικές εκλογές της 21ης Μαΐου γεμίζει καθημερινά το feed, ελληνιστή η «ροή» των social media μας.

Μια πρακτική που δείχνει αν μη τι άλλο και την «στροφή» της νέας γενιάς αλλά αναγκαστικά και των παλαιότερων, πολιτικών στις πλέον δημοφιλείς πλατφόρμες επικοινωνίας με το κοινό και δη τη νεολαία που για κάποιους τουλάχιστον αποτελεί «ομάδα στόχο». Και όχι άδικα δεδομένου ότι οι νέοι μπορεί παραδοσιακά να θεωρείται ότι απέχουν πλέον από την πολιτική, ωστόσο τα πρόσφατα γεγονότα όπως η σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, απέδειξαν περίτρανα ότι και θέση έχει και το «παρών» αναμένεται να δώσουν στις κάλπες.

Και αν στις προηγούμενες εκλογές είδαμε το φαινόμενο των διαφημίσεων και των #sponsored αναρτήσεων να χρησιμοποιείται κυρίως από πλευράς της κεντρικής πολιτικής σκηνής – με χρόνια καθυστέρησης σε σχέση με άλλες αναπτυγμένες χώρες, υπενθυμίζουμε τις καμπάνιες υποψηφίων προέδρων των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και Χίλαρι Κλίντον ήδη από το 2006 που άγγιξε τα 50 εκατομμύρια – πλέον αποτελεί διαδεδομένη, ίσως και κυρίαρχη πρακτική και σε τοπικό επίπεδο.

Σε τέτοιο σημείο που ίσως βρίσκει εφαρμογή η άποψη που είχε εκφραστεί και στο πρόσφατο παρελθόν σύμφωνα με την οποία αυτές οι εκλογές είναι οι εκλογές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Μια πρακτική ωστόσο που οι ίδιοι οι πολιτικοί αναλυτές αλλά και πρόσφατα παραδείγματα – βλέπετε το σκάνδαλο της Cambridge Analytica που πούλησε προσωπικά δεδομένα εκατομμυρίων χρηστών του facebook στις προεδρικές εκστρατείες του 2016 των Τεντ Κρουζ και Ντόναλντ Τραμπ, για το οποίο ο ιδρυτής του δεύτερου Μαρκ Ζάκερμπεργκ έφτασε έως και το αμερικανικό κογκρέσο, ενώ κατηγορήθηκε επίσης ευρέως ότι παρενέβη στο δημοψήφισμα του Brexit – κρύβει κινδύνους πρωτίστως για τους χρήστες, δεδομένου ότι τα social media αποτελούν πρόσφορο έδαφος ανάπτυξης fake news και προϊόντων παραπληροφόρησης ή «εύκολης» πολιτικής, υπό την έννοια της απλής παράθεσης ή οπτικοποίησης δεδομένων, κοινώς πολιτική «της εικόνας».

Πολιτικοί και κόμματα μπορεί να «ποντάρουν» στην στήριξη της «ψηφιακής γενιάς», το ερώτημα ωστόσο που μένει να απαντηθεί είναι αν τελικά τους πείθουν. Η κάλπη αν μη τι άλλο θα δώσει την απάντηση!

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.