KKE basmayı vuran tepe hastalığını Meclis’e taşıdı
Rodop ilinde bu yıl tütünleri vuran “tepe” hastalığının yol açtığı zararlarla ilgili KKE milletvekilleri parlamentoya soru önergesi sundu.
KKE milletvekilleri Sakis Vardalis ile Yannis Delis’in Tarım Bakanı’na hitaben sundukları soru önergesinde “mozaik virüsünün yol açtığı tepe hastalığı nedeniyle tütüncülerin zararının %60-70 düzeylerinde olduğu ve bazı durumlarda ise %100’e ulaştığı” belirtildi.
Çiftçilerin sırtındaki ENFIA vergisi, EFKA sigorta ödemesi ve düşük tütün fiyatları yüküne bir de bu zararın eklendiği ifade edilen soru önergesinde, birçok tütün üreticisinin yeniden tütün ekmek zorunda kaldığı ve böylece üretim maliyetinin daha da arttığı ifade edildi.
Rodop ilinde sadece tütün üreten 6.000 çiftçinin olduğu hatırlatılan soru önergesinde şu Tarım Bakanına şu sorular yöneltildi:
– Rodop iline bağlı köylerde tütünlerde meydana gelen zararların bir an önce ve adil şekilde belirlenmesi ve çiftçilerin uğradığı zararın %100’ünün en hızlı şekilde tazmin edilmesi,
– ELGA yönetmeliğinin üretim ve sigortalı sermayenin %100’ünü karşılayacak şekilde derhal değiştirilmesi,
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
