Kocias: Erdoğan, konuşmamız gereken bir komşu
Dışişleri Bakanı Nikos Kocias Brüksel’den yaptığı açıklamalarla Türk Cumhurbaşkanı Recep Tayip Erdoğan’ın Yunanistan ziyaretini değerlendirdi.
“Erdoğan’ın ziyaret sebebi neydi?” şeklindeki soruya “Bu ziyaret yapıldı çünkü her zaman görüşme kanallarını açık tutmalıyız” yanıtını veren Kocias, azınlıkça’daki habere göre, sözlerini “Bundan bir hafta önce Güney Kore’ye gittiğimde kendilerine en önemli sorunlarının ne olduğunu sordum. Bana ‘balistik füzeler’ demediler, bunun yerine ‘Kuzey Kore ile hiçbir iletişim kanalımız yok. Eğer bir kaza veya yanlış olursa sonuçlarını düzeltemeyeceğiz’ yanıtını verdiler” şeklinde sürdürdü.
İki komşu ülkenin iletişiminin önemine vurgu yapan Dışişleri Bakanı “Bu ziyaret ortak büyük ekonomik ve ulaştırma projelerine ivme kazandırılması, üniversitelerimiz ve araştırma merkezlerimiz arasındaki işbirliği için yapıldı. İki hükümet üç ay sonra yeniden Thessaloniki’de (Selanik) buluşacak. Türkiye, konuşmamız gereken bir komşumuz” ifadelerini kullandı.
Muhalefetin, Erdoğan ziyaretiyle ilgili doğru hazırlık yapılmadığı şeklindeki eleştirilerine de cevap veren Nikos Kocias “Muhalefet, daha ziyaret başlamadan bunun başarısız olacağına karar vermişti. Muhalefetin, benim neo-yalnızlaştırma ve atalet olarak tanımladığım bir mantalitesi var. Yani evimizde oturalım, bir şey yapmayalım. Bu anlayış, apartmanda konuşmak istemediğin bir komşun varsa o zaman uygun bir anlayıştır. Ancak devletlerarası ilişkilerde geçerli değildir” şeklinde konuştu.
Kudüs açıklaması
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
