Erdoğan şehrimizdeydi

Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Recep Tayip Erdoğan, dün şehrimizdeydi. Kırmahalle Camii’nde Cuma namazını kılan Erdoğan daha sonra Celal Bayar Azınlık Ortaokulu-Lisesi’ni ziyaret etti ve okul bahçesinde kendisini karşılayanlara bir konuşma yaptı.
 
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın konuşması şöyle:
 
“Burada özellikle topraklarınızla, kimliğinizle, kişiliğinizle bir varlık mücadelesini verdiniz. Sizleri bundan dolayı kutluyorum, tebrik ediyorum. Dün sayın Cumhurbaşkanıyla ikili heyetler arası güzel görüşmelerimiz oldu. Ondan sonra sayın Başbakanla, ikili heyetler arası güzel görüşmelerimiz oldu. Akşam sn. Cumhurbaşkanının onuruma verdiği yemekte bir arada olduk. Temennim şudur: Bizler büyüklerimizin ifadesiyle hep komşu diye tanımlanırız. Yunanistan bize komşu, Türkiye Yunanistan’a komşu. Dolayısıyla artık Türkiye ile Yunanistan arasında bu sıkıntıların aşılması gerekiyor. 150 bine yakın soydaşımız var burada. Siz soydaşlarımız Türkiye ile Yunanistan arasında birer köprüsünüz, biz sizi böyle görüyoruz.
Şu anda Yunanistan Parlamentosu’nda sizleri temsilen bildiğim kadarı ile 4 milletvekiliniz var. Şimdi bu 4 milletvekilimizin Parlamentoda çok şeyler yapması gerekiyor. Sizlerin sorunlarını dile getirmesi lazım. Dolayısıyla da bu sorunların dile getirilmesi suretiyle bazı adımların atılması lazım. Ben dün bazı sorunları dile getirdim, belki izlemişsinizdir.
 
Temennim odur ki gerek sayın Cumhurbaşkanı gerekse de sayın Başbakan inşallah bu sorunları da bir an önce çözmek suretiyle bir Yunan vatandaşı olarak tüm bölgedeki soydaşlarımızın da ister Türk ister Pomak olsun hep birlikte bu sorunların giderilmesi bence Yunanistan’daki birliği, beraberliği, dayanışmayı çok daha güçlendirecektir. 
 
Örneğin ülkemdeki Rum vatandaşlarımla ilgili benim bir sorunum yok. Daha önce el konulmuş olan Rum vatandaşlarımıza ait vakıf gayrimenkullerine yönelik onların iadeleri istikametinde çıkardığımız bir yasa ile hepsine kâh bedelleri ödendi kâh bunların teslimi yapıldı. Bütün bunları yaparken bir şeyden çekinmedik. Niye? Tüm bu gayrimenkuller hak sahibinindi, bunlara verilmesi gerekir dedik ve verdik.
 
Şunu söylemem lazım ki inancına güvenen inanç hürriyetinden korkmaz. Düşüncesine güvenen düşünce hürriyetinden korkmaz. Türkiye demokratik, laik, sosyal bir hukuk devletidir. Aynı şekilde Yunanistan da demokratik, laik, sosyal bir hukuk devletidir. Öyleyse bu dayanışmayı sürdürmek lazım. Avrupa Birliği’nde Yunanistan’ın desteği var. Aynı şekilde NATO’dan bir ara Yunanistan çıkmıştı biz destekledik ve tekrar NATO’ya Yunanistan kabul oldu. Bu dayanışmalarımızı geliştirmemiz lazım. Geliştirmenin önünde de bir engel olduğunu görmüyorum. İşte şu anda sevgili vatandaşlarımın, şu genç yavrularımızın dayanışması buradaki görüntüsü, birliği, beraberliği çok önemli.
 
Şimdi gençler size iki tavsiyem var. Bir istiklal marşı şairimiz Mehmet Akif’ten: İhtiyar amcanı dinler misin, oğlum, Nevruz? Ne büyük söyle, ne çok söyle; yiğit işte gerek. Lafı bol, karnı geniş soyları taklid etme. Sözü sağlam, özü sağlam, adam ol, ırkına çek. Bu istiklal şairimizden.
 
Şimdi de ben kendi tavsiyemi yapayım: Oku, düşün, uygula, neticelendir.
 
Eğer okuduğumuzu düşünmüyorsak, analizini yapmıyorsak o okumanın bir anlamı yok. Analizini yaptık, düşündük ama bunu uygulamaya sokmuyorsak bir faydası var mıdır? Yine yoktur. Dördüncüsü neticelendir. Tüm bunları neticeye ulaştıracağız ki başarıyı yakalayalım. Demek ki buradaki sır oku, düşün, uygula, neticelendir. Sizlerde başarı için ben bu hasletleri görüyorum. Sizleri şahsım, heyetim adına en kalbi duygularla selamlamıyorum, inşallah başarılarla dolu bir eğitim, öğretim yılı sizlere Allah’tan diliyorum.”
 

Azınlık temsilcilerine de seslendi

 
Recep Tayyip Erdoğan, daha sonra Chris-Eve Oteli’ne geçti ve azınlık temsilcileriyle buluştu.
 
Azınlık temsilcilerine seslenen Erdoğan, konuşmasında “Yunanistan ile ikili ilişkilerimizin gelişmesi, azınlık sorunlarının çözümünü de kolaylaştıracaktır. Bu sorunların çözümü ise Türkiye ile Yunanistan’ı birbirine daha da yakınlaştıracaktır” dedi.
 
“Rum kökenli vatandaşlarımızın taleplerini, bunlarla diyalog içinde karşılamak için son yıllarda biz çok önemli adımlar attık” diyen Erdoğan, “Tüm vatandaşlarımız gibi Rum kökenli vatandaşlarımızın da hayat kalitelerini artırmak için çalışmayı sürdürüyoruz. Benzer yaklaşımları Yunanistan’dan beklemenin de hakkımız olduğuna inanıyoruz” ifadesini kullandı.
 
Azınlığa hitaben cumhurbaşkanı Erdoğan, şunları söyledi:
 
“Sizlerin, Lozan Anlaşması, Avrupa Birliği müktesabatı ve evrensel insan hakları anlayışına uygun olarak her türlü imkandan yararlanmanızı istiyoruz. Bu çerçevede, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’nin kararlarının uygulanmasını bekliyoruz”.
 
Erdoğan, “Bizim isteğimiz şudur. Yunanistan devleti, benim soydaşlarımdan asimile olmasını istememeli. Entegrasyon ayrı bir konu ama asimile olmasını istememeli. Çünkü biz, hiçbir farklı etnik unsurdan bunu bugüne kadar istemedik ve istemeyiz” dedi.
 
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Batı Trakya Türk toplumunun, çalışkanlığıyla ve basiretiyle geleceğini bu topraklarda güvence altına alacağına inandığını söyledi.
 
“Lozan Antlaşması, her iki ülkede yaşayan azınlıkları, ülkemize ve Yunanistan’a emanet etmiştir” diyen Erdoğan, “Bu emanetleri gözümüz gibi korumalıyız. Biz sorumluluklarımızın farkındayız. Yunanistan’ın da farkında olduğunu düşünüyoruz” ifadesini kullandı.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.