Λυση στο ζητημα  με την πιστοποιηση νεων δικαιουχων ατελους Διελευσης απο την Εγνατια ζητα η Νεα Αριστερα

Στη βουλή το θέμα με πρωτοβουλία Οζγκιούρ Φερχάτ

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Αριστεράς, με πρωτοβουλία του Βουλευτή Ροδόπης κ. Οζγκιούρ Φερχάτ, κατέθεσε Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με την αδυναμία των μονίμων κατοίκων των παραμεθόριων περιοχών να επωφεληθούν από την ατελή διέλευση στα διόδια της Εγνατία Οδός Α.Ε. από την 1η Ιανουαρίου 2026 και μετά.

Όπως εξηγείται στην ερώτηση, η δωρεάν ή μειωμένη διέλευση για τους κατοίκους των παραμεθόριων περιοχών αποτελεί σημαντικό και διαχρονικό μέτρο αντιστάθμισης του γεωγραφικού αποκλεισμού και του οικονομικού βάρους που δημιουργείται από τις υποχρεωτικές καθημερινές μετακινήσεις μεταξύ γειτονικών πόλεων.

Οι μετακινήσεις για εργασία, υγειονομική περίθαλψη, εκπαίδευση και βασικές υπηρεσίες είναι αναπόφευκτες, ενώ το κόστος διαβίωσης στις αραιοκατοικημένες περιοχές παραμένει ήδη υψηλό.

Μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2025, η πιστοποίηση των δικαιούχων πραγματοποιούνταν μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου. Ωστόσο, από 1 Ιανουαρίου 2026 η πλατφόρμα καταργήθηκε και η αρμοδιότητα μεταφέρθηκε στον νέο παραχωρησιούχο, Νέα Εγνατία Οδός Α.Ε.. Παρά ταύτα, δεν έχει δημιουργηθεί λειτουργική πλατφόρμα απαλλαγών και δεν έχει τεθεί σε εφαρμογή το σύστημα κάρτας διέλευσης / συνδρομητικής κάρτας, απαραίτητο για την ατελή διέλευση των δικαιούχων.

Σύμφωνα με τη Νέα Αριστερά, αποτέλεσμα είναι οι κάτοικοι που απέκτησαν όχημα ή μονιμότητα εντός του 2026 να μην μπορούν να εκδώσουν την κάρτα διέλευσης και, παρότι πληρούν τα κριτήρια, να υποχρεώνονται στην καταβολή διοδίων. Το ετήσιο οικονομικό βάρος φτάνει εκατοντάδες ευρώ, ενώ αρκετοί πολίτες στρέφονται σε δρόμους χαμηλότερης οδικής ασφάλειας, θέτοντας σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή.

Η Νέα Εγνατία Οδός Α.Ε. δεν έχει δώσει σαφές χρονοδιάγραμμα για την επίλυση του προβλήματος και η διαδικασία φαίνεται να έχει ουσιαστικά παγώσει.

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Αριστεράς επισημαίνει ότι η ατελής διέλευση στα διόδια δεν αποτελεί προνόμιο, αλλά αναγκαίο μέτρο κοινωνικής συνοχής και εδαφικής ισότητας. Η διατήρησή της είναι κρίσιμη για την παραμονή του πληθυσμού στις παραμεθόριες περιοχές, τη βιωσιμότητα των τοπικών κοινωνιών και τη συνολική αναπτυξιακή και εθνική συνοχή της χώρας.

Με την Ερώτηση ζητούνται συγκεκριμένες απαντήσεις για:

– Τη συνέχιση της ατελούς διέλευσης για τους μόνιμους κατοίκους,

– Τους λόγους για τους οποίους η κάρτα διέλευσης δεν ήταν έτοιμη πριν την κατάργηση του προηγούμενου συστήματος,

– Το πότε θα τεθεί σε λειτουργία το σύστημα κάρτας διέλευσης από τη «Νέα Εγνατία Οδό Α.Ε.»,

– Τη δημιουργία μεταβατικής ρύθμισης για τους κατοίκους που απέκτησαν νέο όχημα, μέχρι να λειτουργήσει πλήρως το σύστημα.

Ο Βουλευτής Ροδόπης κ. Οζγκιούρ Φερχάτ σε δήλωσή του επεσήμανε πως «η καθημερινή ταλαιπωρία των πολιτών είναι απαράδεκτη» και κάλεσε τις αρμόδιες αρχές να προχωρήσουν άμεσα σε συγκεκριμένα μέτρα και να θέσουν το σύστημα κάρτας διέλευσης σε πλήρη λειτουργία το συντομότερο δυνατό.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.