Μωμογεροι, παραδοσιακο εθιμο
Ο Πολιτιστικός Όμιλος Ποντίων Θρυλορίου «Η Κερασούντα και το Γαρς» παρουσιάζει το έθιμο των «Μωμόγερων», ξεκινώντας από το Δημαρχείο, διασχίζοντας την Πλατεία Ειρήνης και καταλήγοντας στο Πάρκο Αγίας Παρασκευής. Η παραλλαγή «Κιτί Γοτσά» είναι ευετηριακό δρώμενο του Δωδεκαημέρου, συνδεδεμένο με την αναγέννηση της φύσης και την αλλαγή του χρόνου. Το έφεραν στο Θρυλόριο το 1923 Πόντιοι πρόσφυγες από την επαρχία Γουρούχ της Κερασούντας. Από το 1999 μέχρι και σήμερα το έθιμο αναβιώνεται από τον ΠΟΠ Θρυλορίου. Το σατιρικό και θεατρικό αυτό δρώμενο περιλαμβάνει τον «Κιτί Γοτσά» (παλιός χρόνος) με τη «Χερκελέ» του (12 παλικάρια – οι μήνες), τον «Αράπη» (νέος χρόνος) και τη «Νύφη» (αναγέννηση της φύσης). Ο θίασος περιδιαβαίνει τα σπίτια με λύρα ή αγγείο (είδος γκάιντας) και νταούλι, καταλήγοντας σε χορό, τραγούδι και γλέντι.
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
