2ο Colloquium της Ειδικευσης Γλωσσολογιας του ΤΕΦ ΔΠΘ
Το εργαστήριο Γλωσσολογίας +ΜόρΦωΣη του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Δ.Π.Θ. διοργανώνει το 2ο Colloquium Μεταπτυχιακών Φοιτητών, Υποψηφίων Διδακτόρων και Μεταδιδακτορικών Ερευνητών της Ειδίκευσης Γλωσσολογίας του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας στις 27-29 Μαΐου 2022.
Στο πλαίσιο του Colloquium, την Παρασκευή 27 Μαΐου και ώρα 20.00, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, θα λάβει χώρα και η τελετή παρουσίασης του Τιμητικού Τόμου που είναι αφιερωμένος στην Ομότιμη Καθηγήτρια του Τ.Ε.Φ. κ. Πηνελόπη Καμπάκη-Βουγιουκλή επ’ ευκαιρία της συνταξιοδότησής της.
Το πρόγραμμα
Το πρόγραμμα της διοργάνωσης αναλυτικά περιλαμβάνει:
Παρασκευή, 27 Μαΐου 2022, Δημοτική Βιβλιοθήκη Κομοτηνής
Παρουσίαση του Τόμου προς τιμήν της Ομότιμης Καθηγήτριας Πηνελόπης Καμπάκη-Βουγιουκλή
20:00-20:15 Έναρξη- Χαιρετισμοί
20:15-20:20 Ζωή Γαβριηλίδου
20:20-20:25 Μαρία Μητσιάκη
20:25-20:30 Ασημάκης Φλιάτουρας
20:30-20:35 Νικόλαος Μαθιουδάκης
20:35-20:50 Ομιλία της τιμώμενης Ομότιμης Καθηγήτριας, Πηνελόπης Καμπάκη-Βουγιουκλή
20:50-21:15 Απονομή Βραβείων Αριστείας της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών από τον Κοσμήτορα της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών, Καθηγητή Εμμανουήλ Βαρβουνη και την τ. Κοσμητόρισσα Ομ. Καθηγήτρια Πηνελόπη Καμπάκη-Βουγιουκλή
Σάββατο, 28 Μαΐου 2022 Αίθουσα Ε’, Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας
Συντονισμός: Λύδια Μίτιτς
10:00-11:00 Προσκεκλημένη ομιλήτρια Πηνελόπη Καμπάκη-Βουγιουκλή, Εκφάνσεις νεοελληνικών διαλεκτικών ποικιλιών στη Θράκη και η διδασκαλία τους. Σκοπός και περιγραφή, Πηνελόπη Καμπάκη-Βουγιουκλή
Το παράδειγμα της Ξυλαγανής, Κάρεν Χαναγκιάν
Το γλωσσάρι της Εβρίτικης μαγειρικής, Χρυσούλα Μαμούγκα
11:00-11:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση
Α’ Συνεδρία, Υπ. Διδάκτορες & Μεταδιδάκτορες
Συντονισμός: Κυριακή Σαλβερίδου
11:30-11:40 Δημιουργική γραφή και πολυγραμματισμοί: μια σχέση αμφίδρομη, Κωνσταντίνος Καβανόζης
11:40-11:50 Ψηφιακός γραμματισμός στην εκπαίδευση, Λεμονιά- Αναστασία Κιοσσέ
11:50-12:00 Διερευνώντας τα όρια του κριτικού ψηφιακού γραμματισμού στην Ιλιάδα, Βάγια Ζήκα
12:00-12:10 Ερωτήσεις- Συζήτηση
12:10-12:20 Διαμόρφωση μαθητικού σώματος γραπτών επιχειρηματολογικών κειμένων και διδακτική του αξιοποίηση, Ευρώπη Πουρσανίδου
12:20-12:30 Σώμα Κειμένων Μαθητών/Μαθητριών της Ελληνικής ως Γ2 στο Κυπριακό Δημοτικό Σχολείο, Δέσπω Κυπριανού
12:30-12:40 Ερωτήσεις- Συζήτηση
12:40-13:00 Διάλειμμα
Β’ Συνεδρία, Υπ. Διδάκτορες & Μεταδιδάκτορες
Συντονισμός: Αθανάσιος Τσοχατζής
13:00-13:10 Αρχαιοελληνικός – Νεοελληνικός Θησαυρός (AMGthes) για διδακτικές εφαρμογές: Πιλοτική υλοποίηση, Κυριακή Σαλβερίδου
13:10-13:20 Προσβάσιμη λεξικογραφία: Εκπόνηση ψηφιακού online λεξικού για άτομα με οπτική αναπηρία, Απόστολος Γαρουφος
13:20-13:30 Μελέτη της επίδρασης ενός ρητού και ενσωματωμένου προγράμματος εξοικείωσης με το λεξικό στις στρατηγικές χρήσης λεξικού (ΣΧΛ) μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, Ευανθία Κωνσταντινίδου
13:30-13:40 Ερωτήσεις- Συζήτηση
Γ’ Συνεδρία, Υπ. Διδάκτορες & Μεταδιδάκτορες
Συντονισμός: Γρηγορία Ζιώγα
13:40-13:50 Η Γραμματική της Ιστορίας, Ζωή Ιωαννίδου
13:50-14:00 Μετασχηματίζουσα μάθηση και Εκπαιδευτική βιογραφία: Ένα παράδειγμα μετασχηματισμού στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, Αθανάσιος Τσοχατζής
14:00-14:10 Ανάπτυξη δεξιοτήτων γραπτού λόγου μέσω της ηλεκτρονικά υποστηριζόμενης εργοκεντρικής και κοινωνικής μάθησης: Πρώτα ευρήματα, Μαρία Μίσχου
14:10-14:20 Ερωτήσεις- Συζήτηση
14:20-16:00 Διάλειμμα
Στρογγυλή Τράπεζα Παρουσίαση του ερευνητικού έργου των μελών της Ειδίκευσης Γλωσσολογίας, Αίθουσα Μεταπτυχιακού, Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας
Συντονισμός: Βάγια Ζήκα
16:00-16:20 Η ανάπτυξη της ικανότητας ορισμού των λέξεων σε παιδιά με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή: αργοπορημένη ή αποκλίνουσα; Ιφιγένεια Δόση & Ζωή Γαβριηλίδου
16:20-16:40 Ανάπτυξη ακαδημαϊκού γλωσσικού και επιστημονικού γραμματισμού στη βασική εκπαίδευση, Μαρία Μητσιάκη
16:40-17:00 Το λόγιο επίπεδο στη σύγχρονη νέα ελληνική: περιγραφή και προοπτικές, Ασημάκης Φλιάτουρας
17:00-17:15 Διάλειμμα
17:15-17:35 Δημιουργική γραφή και λογοτεχνική εκπαίδευση, Σπυρίδων Κιοσσές
17:35-17:55 The Covid-19 pandemic within a global linguistic landscape: a comparative case study, Λύδια Μίτιτς
18:15 Λήξη πρώτης ημέρας εργασιών 2ου Colloquium Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών Φοιτητών, Υποψήφιων Διδακτόρων & Μεταδιδακτόρων
Κυριακή, 29 Μαΐου 2022, Αίθουσα Ε’, Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας
Α’ Συνεδρία, Μεταπτυχιακοί Φοιτητές
Συντονισμός: Κάρεν Χαναγκιάν
10:00-10:10 Εννοιολογικές μεταφορές για τον αυτισμό, Ισιδώρα Δημητριάδου
10:10-10:20 Οι εννοιολογικές μεταφορές για τη σωματική αναπηρία, Ελένη Μπέσσα
10:30-10:40 Ο ρόλος των κινήτρων σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες, Κυριακή Σίσκου
10:40-10:50 Ερωτήσεις- Συζήτηση
10:50-11:00 Διερεύνηση του φαινομένου της εξουθένωσης σε γονείς παιδιών με αναπηρία, Βασιλική Κρόκου
11:00-11:10 Απόψεις εκπαιδευτικών για τον θεσμό της Παράλληλης Στήριξης στο γενικό Νηπιαγωγείο, Αθηνά Κοσσόβα
11:10-11:20 Απόψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τη συμβολή τους την περίοδο τηλεκπαίδευσης λόγω οονίά-19, Ιωάννης Γεραλέξης
11:20-11:30 Ερωτήσεις- Συζήτηση
11:30-12:00 Διάλειμμα
Β’ Συνεδρία, Μεταπτυχιακοί Φοιτητές
Συντονισμός: Ισιδώρα Δημητριάδου
12:00-12:10 Προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης μιας ποιητικής ανθολογίας για την αναπηρία με στόχο την καλλιέργεια ενσυναίσθησης των μαθητών, Μαρία Πασχάλη
12:10-12:20 Η χρήση του κινηματογράφου για την καλλιέργεια ενσυναίσθησης για το ΔΑΦ σε μαθητές δημοτικού, Ελίνα Εφραιμίδου
12:20-12:30 Κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος μέσω της θεατρικής αγωγής, Φωτεινή Βασιλοπούλου
12:30-12:40 Ερωτήσεις- Συζήτηση
12:40-12:50 Πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης για παιδί με Σύνδρομο Down την εποχή του εονίά-19, Δέσποινα Μπακαλούδη
12:50-13:00 Η διδασκαλία στρατηγικών εκμάθησης σε Μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες: Το θεωρητικό πλαίσιο, Δανάη Θεοχαρίδου
13:00-13:10 Απόψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την χρήση των ΤΠΕ στις στρατηγικές αποκατάστασης προβλημάτων γραπτού λόγου των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, Άννα Ρήγα
13:10-13:20 Η επίδραση της εικαστικής θεραπείας σε παιδιά προσχολικής και σχολικής, ηλικίας με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (αυτισμός), Μαρία Μπίσια
13:20-13:30 Ερωτήσεις- Συζήτηση
Προπτυχιακοί Φοιτητές
13:30-13:40 Επιλογή λεξιλογίου για την ελληνική ως Γ2: αρχικοί προβληματισμοί, Κάρεν Χαναγκιάν
13:40 Λήξη του 2ου Colloquium Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών Φοιτητών/Υποψήφιων Διδακτόρων & Μεταδιδακτόρων
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.