Αυξηση 300% στα τελη ελλιμενισμου για τα μικρα σκαφη στα λιμανια Ροδοπης και Ξανθης

Βελτίωση των παροχών ανάλογη της αύξησης ελπίζουν να δουν οι ερασιτέχνες αλιείς

Μία ακόμα επιβάρυνση μετά τις συνεχείς αυξήσεις σε καύσιμα και ενέργεια

Αύξηση σχεδόν 300% είδαν στα τέλη τους τα μικρά σκάφη που ελλιμενίζονται στα λιμάνια του Λιμενικού Ταμείου Αβδήρων, που διαχειρίζεται τα λιμάνια της Ξάνθης (Αβδήρων, Πόρτο Λάγους) και της Ροδόπης (Φαναρίου, Ιμέρου και Μαρώνειας).

Η αύξηση αυτή δεν αφορά μόνο την περιοχή μας, μιας και με απόφαση του Ιουλίου του 2020, αναπροσαρμόστηκαν τα τέλη σε όλα τα Λιμενικά Ταμεία της χώρας, με απόφαση των αρμόδιων υπουργών.

Και ενώ στα περισσότερα είδη σκαφών δεν υπήρξαν αλλαγές, για τα μικρά σκάφη, κάτω των 7 μέτρων, το τέλος αυξήθηκε από τα 11 ευρώ ανά μέτρο, στα 30 ευρώ ανά μέτρο, που σημαίνει σχεδόν τριπλασιασμό του ποσού που πρέπει να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες τους, πολλοί εξ αυτών είναι ερασιτέχνες ψαράδες.

Όπως σημειώνει ο Σύλλογος Ερασιτεχνών Αλιέων Ν. Ξάνθης, αυτό σημαίνει πως μια βάρκα 4.85 μέτρων, για ελλιμενισμό 12 μηνών, για την οποία πλήρωνε ο ιδιοκτήτης 39,69 ευρώ (εκμεταλλευόμενος την έκπτωση 40% αν έδινε όλο το ποσό στην αρχή), τώρα θα έχει κόστος ελλιμενισμού 109,37 ευρώ.

Χρειαζόταν πιο σταδιακή αύξηση

Η αύξηση αυτή είναι αφενός απότομη, αφετέρου δυσβάσταχτη σε συνάρτηση και με την αύξηση όλων των άλλων εξόδων, όπως το κόστος των καυσίμων, του ηλεκτρικού κτλ., σημείωσε ο κ. Σήφης Μεϊμαρίδης, του  Συλλόγου Ερασιτεχνών Αλιέων Ξάνθης, που τόνισε πως φαίνεται ότι η αύξηση αποτέλεσε αίτημα από πλευράς τουλάχιστον μέρους των Λιμενικών ταμείων, γιατί θεωρούταν ότι η εισφορά ήταν μικρή.

Και παρόλο που οι αλιείς μπορούν να δεχθούν μια αύξηση Λιμενικών Τελών, τα οποία είναι ανταποδοτικά οπότε θεωρητικά θα επενδυθούν στις υποδομές των λιμανιών, που τουλάχιστον στην περιοχή μας χρήζουν σημαντικών παρεμβάσεων, ωστόσο διατηρούν επιφυλάξεις.

 «Θα πρέπει να περιμένουμε ένα χρόνο, να δούμε αν αυτά τα χρήματα θα επιστρέψουν στα λιμάνια» ανέφερε χαρακτηριστικά, γιατί πάντα το κόστος πρέπει να συνοδεύεται με τις ανάλογες παροχές.

Όμως η αύξηση αυτή, όπως έγινε, είναι πολύ υψηλή, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που όλα ακριβαίνουν, για αυτό και οι αλιευτικοί σύλλογοι είχαν προτείνει η αύξηση αυτή να γίνει σταδιακά, ώστε να προσαρμοστούν και οι ερασιτέχνες αλιείς πιο εύκολα.

Ήδη άλλωστε είχαν προειδοποιήσει από το καλοκαίρι για την δυσκολία που θα προκαλέσει η αύξηση αυτή, δυστυχώς όμως ακόμα και μέλη τους δεν το είχαν κατανοήσει μέχρι να φτάσει η ώρα της πληρωμής.

Δυσκολεύονται κάποιοι ερασιτέχνες

Την ίδια ώρα αισθάνονται πως πιέζονται να πληρώνουν και τους δώδεκα μήνες, ώστε να κρατήσουν τις θέσεις τους, που μπορεί να δοθούν αλλού αν πληρώσουν μόνο για έξι.

«Εμείς διαμαρτυρόμαστε γιατί έγινε η αύξηση 300%, που δεν είναι αμελητέο ποσό για κάποια από τα μέλη μας» σημείωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι υπάρχουν κάποιοι, οι οποίοι έχουν και άλλα έξοδα και δυσκολεύονται, για να εκφράσει την αμφιβολία του για το αν, σε συνδυασμό με τις πολύ υψηλές τιμές του πετρελαίου και άλλους παράγοντες, θα μπορέσουν να συνεχίσουν να ελλιμενίζουν τα σκάφη τους.

Προς το παρόν τηρούν στάση αναμονής, ελπίζοντας πως αυτή η αύξηση θα έχει και την αντίστοιχη βελτίωση στις παροχές. «Εμείς ως σύλλογος, θέλουμε να δούμε βελτίωση και στις θέσεις και στα λιμάνια που είναι μέχρι τώρα παρατημένα» επεσήμανε κλείνοντας.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.