Συλλογος Εκπαιδευτικων ΠΕ Ροδοπης: Τα σχολεια ανοιγουν χωρις να ειναι ασφαλη για μαθητες και εκπαιδευτικους

Ζητά πρόσθετα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και διοργανώνει κινητοποίηση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ροδόπης

Για τρίτη φορά τους τελευταίους μήνες εν μέσω πανδημίας, η κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας ανακοινώνουν το άνοιγμα των σχολείων. Ωστόσο όλο αυτό το χρονικό διάστημα δεν έχει αξιοποιηθεί για να παρθούν μέτρα ουσιαστικά για το άνοιγμα των σχολείων ώστε αυτό να γίνει με τη μεγαλύτερη δυνατή υγειονομική ασφάλεια, όπως εκτιμούν σύλλογοι εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα.

Στο πλαίσιο αυτό, εξέδωσε ανακοίνωση ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης «Οι Τρείς Ιεράρχες» με αφορμή το άνοιγμα των σχολείων, στην οποία καταγγέλλει την κυβέρνηση για την στάση της, ενώ ζητά να ληφθεί άμεσα μια σειρά μέτρων για «ανοιχτά και ασφαλή σχολεία».

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Ροδόπης έχει ως εξής:

«Ο Σύλλογός Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης κατ’ επανάληψη από την αρχή της σχολικής χρονιάς επισημαίνει και διεκδικεί τους αναγκαίους όρους ώστε τα σχολεία να λειτουργήσουν με ασφάλεια για μαθητές, εκπαιδευτικούς και όλη την κοινωνία τον καιρό της επιδημίας μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο που έτσι κι αλλιώς θα έπρεπε να προβλέπει σημαντική ενίσχυση και υποστήριξη της δημόσιας δωρεάν υγείας και παιδείας. Οι όροι αυτοί και κάποιοι επιπλέον λόγω αλλαγής των συνθηκών είναι αναγκαίοι για σχολεία ανοιχτά αλλά και ασφαλή:

  • Ανώτατο όριο 15 μαθητές στο τμήμα (με τα απαραίτητα τετραγωνικά πάντα) ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις και να μειωθούν οι μετακινήσεις εκπαιδευτικών μεταξύ σχολείων. Η μείωση του αριθμού μαθητών είναι επιβεβλημένη και για παιδαγωγικούς λόγους ώστε να καλυφθεί ο χαμένος χρόνος 4 μηνών (δύο πέρσι και δύο φέτος).
  • Εύρεση χώρων άμεσα για να λειτουργήσουν ως σχολικές αίθουσες, μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών με μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών για κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών. Ίσα δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών και ειδικότερα καμιά περικοπή των αναρρωτικών αδειών και των αδειών ειδικού σκοπού ευπαθών ομάδων.
  • Μειωμένη πληρότητα στα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών από και προς τα σχολεία και συνεπώς αύξηση του αριθμού των δρομολογίων.
  • Να αρθεί ο άδικος περιορισμός των 2 εκπαιδευτικών ανά αυτοκίνητο σε μετακινήσεις από και προς την εργασία τους από αστικές σε αστικές περιοχές που επιβαρύνει οικονομικά τους εκπαιδευτικούς. Όριο 4 ατόμων ενιαία όπως ισχύει για μετακίνηση για εργασία από αστικές σε μη αστικές περιοχές.
  • Τώρα σχεδιασμένη μείωση και αναδιάταξη της ύλης ώστε σε συνδυασμό με τη μείωση μαθητών ανά τμήμα να μπορέσουν όλα τα παιδιά να καλύψουν τις μορφωτικές τους ανάγκες.
  • Αυξημένη χρηματοδότηση για κάλυψη όλων των αναγκαίων μέσων προστασίας και καθαριότητας από το κράτος. Νοσηλευτής-τρια σε κάθε σχολείο και υποδομή χώρου αναμονής ύποπτων περιπτώσεων με πλήρη προστατευτικό εξοπλισμό.
  • Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς αλλά και εθελοντικά στους μαθητές ως μέρος συνολικού σχεδίου επιδημιολογικής επιτήρησης και ιχνηλάτησης για την αποτροπή μετάδοσης του ιού που θα περιλαμβάνει και ανακοίνωση έγκυρων και αξιόπιστων επιστημονικών – επιδημιολογικών δεδομένων στοιχείων.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας πλήρους ωραρίου ώστε να καλύπτεται όλο το ωράριο λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Το προσωπικό καθαριότητας να υπαχθεί στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.
  • Πρέπει να οργανωθεί ο μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών κατά προτεραιότητα, ως αναγκαίο μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και την προστασία όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας σε συνθήκες πανδημίας.

Η κυβέρνηση αδιαφόρησε πλήρως για τις επισημάνσεις αυτές παρά τα 150.000 κρούσματα και τις χιλιάδες νεκρούς.

Αντίθετα:

  • Άφησε ανοχύρωτο το δημόσιο σύστημα υγείας, με τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, ΜΕΘ, δομές πρωτοβάθμιας περίθαλψης ενώ μειώνει τις δαπάνες για τη δημόσια υγεία και παιδεία στον προϋπολογισμό του 2021 !!
  • Αντιμετώπισε εκπαιδευτικούς και μαθητές-τριες ως αναλώσιμους με εφαρμογή ελλιπών πρωτοκόλλων προστασίας στα σχολεία και με αύξηση του ορίου μαθητών στο τμήμα. Αποπειράθηκε με χρήση αναξιόπιστων επιχειρημάτων να παρουσιάσει τα σχολεία ως χώρους «ασφαλείς» όπου δε γίνεται διασπορά της νόσου χωρίς να παραθέσει απολύτως καμιά έρευνα ενώ όλες όσες έχουν δημοσιευτεί διεθνώς σχετικά καταδεικνύουν καμιά απολύτως έρευνα δεν έχει δημοσιευτεί που να στηρίζει τις κυβερνητικές θέσεις. Το γεγονός πως ο αριθμός των κρουσμάτων μειώθηκε με το κλείσιμο των σχολείων το Νοέμβρη αποδεικνύει πως αποτελούν χώρους διασποράς.
  • Χρησιμοποίησε την επιδημία ως ευκαιρία για την περαιτέρω διάλυση των εργασιακών σχέσεων στο σχολείο με την εφαρμογή του προσοντολόγιου και των τρίμηνων συμβάσεων αλλά και τη νομοθέτηση των τοπικών προσλήψεων και συμβάσεων που θυμίζουν εποχές ρουσφετιών και πελατειακών σχέσεων του παρελθόντος.
  • Επιχείρησε με αντιδημοκρατικές μεθόδους την περιστολή των συλλογικών δημοκρατικών δικαιωμάτων και διαδικασιών των εκπαιδευτικών με την επιβολή της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας για να πάρει την ομόφωνη ισχυρή και ηχηρή απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος με την τεράστια αποχή από τις ηλεκτρονικές εκλογές παρωδία.

Μετά από δύο μήνες τα σχολεία ανοίγουν ουσιαστικά χωρίς επιπλέον μέτρα!

Μέτρα όπως οι ώρες διαφορετικής προσέλευσης ή αποχώρησης και η χρήση διαφορετικών εισόδων ήδη εφαρμόζονταν όπου χρειαζόταν με αποφάσεις των Συλλόγων διδασκόντων.

Το πραγματικό πρόβλημα είναι ο συνωστισμός εντός των αιθουσών με τμήματα των 25 μαθητών αριθμός ο οποίος δε μειώθηκε.

Ο συγχρωτισμός στις αίθουσες θα λυθεί με το συχνό αερισμό στην καρδιά του χειμώνα όπως προβλέπει σχετική εγκύκλιος; Θεωρεί το Υπουργείο πως το μάθημα με γάντια μπουφάν και σκούφους θα μπορεί να γίνει ανεμπόδιστα;; Έχουν άραγε προβλεφθεί τα αναγκαία επιπλέον κονδύλια για συνεχή λειτουργία της θέρμανσης των σχολείων ώστε να παραμένουν οι θερμοκρασίες ανεκτές; Απαντήσεις για τα παραπάνω αγνοούνται….

Τα δωρεάν τεστ σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς παραμένουν υπό αίρεση. Δεν φτάνει η αποσπασματική διενέργεια τεστ σε λίγους εκπαιδευτικούς (και μάλιστα μετά την έναρξη των σχολείων) Περίπου 50.000 εκπαιδευτικοί αυτές τις ημέρες μετακινήθηκαν ανά τη χώρα για να επανέλθουν στους τόπους εργασίας τους.

Αναγκαίος θα ήταν λοιπόν ο σοβαρός προληπτικός επιδημιολογικός έλεγχος με χιλιάδες τεστ πριν ανοίξουν τα σχολεία που θα επαναλαμβανόταν
τακτικά. Το τεστ πρέπει να παρέχεται δωρεάν σε κάθε περίπτωση σε όλη την κοινωνία.

Η αναγκαιότητα για κατά προτεραιότητα εμβολιασμό των εκπαιδευτικών πρέπει να απασχολήσει σοβαρά το ΥΠΑΙΘ καθώς ο εμβολιασμός δε θα πραγματοποιηθεί με ευχολόγια. Επισημαίνουμε πως λόγω των διαδοχικών αυξήσεων ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης έχει αυξηθεί ο ηλικιακός μέσος όρος αλλά και ο αριθμός εκπαιδευτικών με υποκείμενα νοσήματα.

Το ΔΣ του Συλλόγου μας συνεχίζει μαχητικά και αταλάντευτα τις διεκδικήσεις μας όπως παρατέθηκαν στην αρχή του κειμένου για τη λειτουργία της εκπαίδευσης με σχολεία ανοιχτά και ασφαλή με όλες τις προϋποθέσεις για την προστασία της υγείας της εκπαιδευτικής κοινότητας και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, με ζωντανή εκπαίδευση ως τη μόνη πραγματική εκπαιδευτική διαδικασία.

Το ΔΣ του Συλλόγου μας καταγγέλλει την εγκληματική αδιαφορία της κυβέρνησης απέναντι στην επιβαλλόμενη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την ασφαλή επανέναρξη της λειτουργίας των σχολείων. Καλούμε έστω και τώρα την κυβέρνηση γενικά και τα αρμόδια υπουργεία ειδικότερα άμεσα να προχωρήσουν σε υλοποίηση των μέτρων που προτείνουμε και να δώσουν στη δημοσιότητα αναλυτικά και αξιόπιστα επιδημιολογικά δεδομένα για τη διασπορά του ιού στη σχολική κοινότητα.

Το ΔΣ του Συλλόγου μας καλεί τη ΔΟΕ άμεσα να επιληφθεί για το σύνολο των ζητημάτων που αναφέρονται.

Το ΔΣ του Συλλόγου μας αποφασίζει:

  • Α) Την έκδοση γράμματος προς τους γονείς με τις διεκδικήσεις του Συλλόγου για σχολεία ανοιχτά και ασφαλή.
  • Β) Την πραγματοποίηση παράστασης διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Π. Εκπαίδευσης την Πέμπτη 14/1/2021 και ώρα 13:30 με τήρηση όλων των μέτρων προστασίας».

Φωτο αρχείου

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.