Ανηφοριζει με ορεξη για δουλεια ο νεος γ.γ. της Αποκεντρωμενης Μακεδονιας-Θρακης Αθανασιος Καρουντζος

Αλλαγή σκοπιάς, όπως ανακοινώθηκε πριν από λίγες ημέρες, θα έχουμε στη Γενική Γραμματεία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης. Το σημερινό Γενικό Γραμματέα, κ. Θύμιο Σώκο, αποφασίστηκε να αντικαταστήσει ο κ. Αθανάσιος Καρούντζος, εν ενεργεία Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης και με μεγάλη εμπειρία στα αυτοδιοικητικά. Ο κ. Καρούντζος αναμένεται να αναλάβει επίσημα τα νέα του καθήκοντα την ερχόμενη εβδομάδα, μόλις οριστικοποιηθεί η μετακίνηση με την έκδοση ΦΕΚ και γίνει η ορκωμοσία του στη νέα του θέση.

«Οφείλω να είμαι διαλεκτικός με όλα τα θέματα, που είναι σημαντικά για τον ελληνισμό και για μια σειρά κοινωνικών ομάδων»

Λίγες ημέρες όμως πριν ανηφορίσει για να πιάσει δουλειά στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης, ο κ. Καρούντζος μίλησε στον «ΠτΘ» για τη νέα πρόκληση στην πολιτική του διαδρομή και τους βασικούς πυλώνες, πάνω στους οποίους θα εργαστεί κατά τη διάρκεια της θητείας του ως Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης.
«Και η Θράκη και η Μακεδονία είναι περιοχές επιφορτισμένες με πολλά κρίσιμα ζητήματα» υπογράμμισε, «κάτι που οφείλω να το σεβαστώ και να είμαι διαλεκτικός με όλα αυτά τα θέματα, που είναι και σημαντικά για τον ελληνισμό, αλλά και σημαντικά για μια σειρά κοινωνικών ομάδων, που ζουν σε αυτές τις περιοχές». Βασική του προτεραιότητα, όπως επισήμανε, είναι να στηρίξει τη δουλειά και την προσφορά του στη συνεργασία και στην κατανόηση των προβλημάτων, που αντιμετωπίζει σήμερα η τοπική αυτοδιοίκηση πρώτου και δευτέρου βαθμού. Οφείλω να αφουγκράζομαι τα προβλήματα των τοπικών κοινωνιών, τόνισε κατά δεύτερον, «και να μπορέσω να διευκολύνω τη διευθέτηση ζητημάτων, που έχουν σχέση με την ανάπτυξη και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών».

Στο επίκεντρο η θεραπεία των κενών του «Καλλικράτη»

Ερωτηθείς, πάντως, για τα κρίσιμα θέματα δυσλειτουργιών, που παρουσιάστηκαν από την εφαρμογή του «Καλλικράτη» στην αυτοδιοίκηση, ο κ. Καρούντζος εκτίμησε πως για την επίλυσή τους απαιτείται αφενός η συμβολή των Γ.Γ. των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων κι αφετέρου οι νομοθετικές παρεμβάσεις, που πρέπει να έρθουν από το κράτος.

«Παίζει καθοριστικό ρόλο», υπογράμμισε αρχικά, «το κατά πόσο ο γενικός γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης θα μπορεί να αναπτύξει μια υγιή και ασφαλή σχέση με την τοπική αυτοδιοίκηση». Κατά δεύτερον, όμως, επισήμανε ότι «επειδή ο «Καλλικράτης» άφησε εν μέρει κάποια κενά, θα πρέπει οπωσδήποτε να γίνει μια σοβαρή νομοθετική επεξεργασία για συγκεκριμένα ζητήματα». Ο ίδιος πάντως εμφανίστηκε αισιόδοξος σε αυτόν τον τομέα, εκτιμώντας ότι ήδη ο Υπουργός Εσωτερικών, κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης έχει εντοπίσει τα συγκεκριμένα κενά και υπάρχει ήδη στο Υπουργείο μια ομάδα, που επεξεργάζεται ένα καινούργιο πλαίσιο με σειρά θεραπευτικών ρυθμίσεων.

Κλείνοντας, ο κ. Καρούντζος υπογράμμισε πως «η Θράκη είναι ένας ιστορικός χώρος για τον ελληνισμό και υπάρχουν ζητήματα, που είναι παρά πολύ σοβαρά», δεσμευόμενος ταυτόχρονα πως «θα είμαι κοντά στα προβλήματα της Θράκης». Άμεσα, μάλιστα, μετά από την ανάληψη των καθηκόντων του και επίσημα, προγραμματίζει να επισκεφτεί τις πόλεις της Θράκης και να έχει επαφές με αυτοδιοικητικούς και κατοίκους της περιοχής.

 

Ποιος είναι ο Αθανάσιος Καρούντζος

Ο νέος Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης, κ. Αθανάσιος Καρούντζος, είναι έγγαμος με δυο παιδιά και η επαγγελματική του ιδιότητα είναι φαρμακοποιός. Είναι πτυχιούχος Φαρμακευτικής Σχολής του Πανεπιστημίου Urbino της Ιταλίας, καθώς επίσης και πτυχιούχος Δημοσιογραφίας Ανωτέρας Σχολής του ίδιου πανεπιστημίου. Την περίοδο 1979-1981 διετέλεσε πρόεδρος της Ομοσπονδίας των Φοιτητικών Συλλόγων Ιταλίας, έχοντας ενεργή παρουσία στο φοιτητικό κίνημα καθ’ όλη την περίοδο παραμονής του εκεί.

Ήδη από το 1975 ήταν μέλος του ΠΑΣΟΚ και διετέλεσε µέλος Καθοδηγητών Οργάνων – Τομέων του Κινήματος. Την τριετία 1991-1994 διετέλεσε γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής Β6 Αθήνας, ενώ διετέλεσε και μέλος του Εθνικού Συμβουλίου ΠΑΣΟΚ την περίοδο 2007-2008. Η ενασχόλησή του μετά κοινά άρχισε το έτος 1986 όταν πρωτοεκλέχτηκε δημοτικός σύμβουλος στο δήμο Περιστερίου. Στην ίδια θέση επανεκλέγει για δυο ακόμα τετραετίες, μέχρι το 1998. Τη διετία 1993-1994 μάλιστα διετέλεσε και Αντιδήμαρχος Περιστερίου.

Παράλληλα, κατά τη μακρόχρονη διαδρομή του στην αυτοδιοίκηση, πέρασε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου του Διαδηµοτικού Ραδιοφωνικού Σταθμού «Δίαυλος 10» την περίοδο 1992-1994, αλλά και από τη θέση του προέδρου του Ενιαίου Συνδέσμου Δήμων & Κοινοτήτων Νομού Αττικής (Ε.Σ.Δ.Κ.Ν.Α.) κατά την περίοδο 1995-1999. Από την παρουσία του μάλιστα στο προεδρείο του Ε.Σ.Δ.Κ.Ν.Α. αποκόμισε πολύτιμη εμπειρία στον τομέα της Διαχείρισης Απορριμμάτων, που αποτελεί ένα φλέγον ζήτημα και για την περιοχή μας. Από το 1996 μάλιστα μέχρι το 1998 διετέλεσε αντιπρόεδρος του Διεθνούς Συμβουλίου για στερεά απόβλητα και εκπρόσωπος της Ελλάδας.

Στη διεθνή του δραστηριότητα συγκαταλέγεται επίσης η συμμετοχή του ως μέλος στο Πολιτικό Γραφείο της «Διάσκεψης των Παράκτιων Περιφερειακών Περιοχών της Ευρώπης» (CRPM) την περίοδο 2002-2004. Επίσης, την περίοδο 2001-2004 διετέλεσε αντιπρόεδρος της «Επιτροπής των Νησιωτικών Περιφερειών» της CRPM, αλλά και αντιπρόεδρος του Πολιτικού Γραφείου της Διαµεσογειακής Επιτροπής της CRPM. Είναι ο µόνος Περιφερειάρχης από την Ελλάδα, που συμμετείχε στην «Ομάδα Μελέτης προοπτικών για το μέλλον της πολιτικής, της Συνοχής, στα πλαίσια μιας διευρυμένης Ε.Ε.» που έχει συσταθεί από την Ε.Ε. και στην οποία ηγείται ο Επίτροπος για την Περιφερειακή Πολιτική, Μ. Μπαρνιέ. Από το 2000-2003 εκπροσώπησε την Κρήτη στη Διεθνή Αθλητική Διοργάνωση «Παιγνίδια των Νησιών» (COJ1). Το 2001 βραβεύθηκε µε το πρώτο βραβείο, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για την καλύτερη σύμπραξη σε Πανευρωπαϊκό – Περιφερειακό Επίπεδο στην ανάπτυξη και υλοποίηση ολοκληρωμένου σχεδίου ένταξης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Να σημειωθεί ότι στις τιμητικές διακρίσεις, που έχει λάβει, περιλαμβάνονται η απονομή του Σταυρού του Αγίου Τίτου από την Ιερά Σύνοδο της Αρχιεπισκοπής Κρήτης για την συμβολή του στην αναστύλωση και ανάδειξη Μνημείων του Χριστιανικού Πολιτισμού της Κρήτης, αλλά και η απονομή του Σταυρού του Αγίου Ανδρέα από τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ, Βαρθολομαίο για την συμβολή του στο έργο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Περιφέρεια Κρήτης.

Τέλος, ο κ. Καρούντζος κατά την περίοδο 1999-2000 διετέλεσε Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και ακολούθως, την τετραετία 2000-2004, υπηρέτησε από την ίδια θέση την Περιφέρεια Κρήτης. Μια θέση στην οποία επανήλθε το 2009 και κατέχει έως σήμερα, ως γενικός γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στη μετά «Καλλικράτη» εποχή. Κατά τη θητεία του ως Γ.Γ. της Περιφέρειας Κρήτης πέτυχε την επιβράβευση της Περιφέρειας µε συμπληρωματικούς πόρους, αφού η Κρήτη κατετάγη στην πρώτη θέση µμεταξύ των Περιφερειών της Χώρας, όσον αφορά τα ποσοστά απορρόφησης του Γ” ΚΠΣ.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.