Ενα μεγαλο προβλημα

Έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου φανερώνει τα αδιέξοδα του εκπαιδευτικού συστήματος. Αποστήθιση, απουσία κριτικής σκέψης και ανασφάλεια χαρακτηρίζουν τους μαθητές, αλλά και αμηχανία τους εκπαιδευτικούς βαθμολογητές. Τα συμπεράσματα αυτά του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου είναι ορθά και φανερώνουν την προβληματική δομή του συστήματος. Όμως και το ίδιο το Π.Ι. δεν είναι άμοιρο ευθυνών. Είναι το κατεξοχήν αρμόδιο όργανο το οποίο εγκρίνει τα σχολικά εγχειρίδια, αλλά και ορίζει την ύλη των εξετάσεων. Ύλη η οποία είναι μεγάλη και αδύνατον τα παιδιά να την αφομοιώσουν και να την κατακτήσουν. Έτσι, όπως ορθά επισημαίνει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, τα παιδιά πάσχουν και η πάθηση αυτή γίνεται ορατή κυρίως στα φιλολογικά μαθήματα. Αδυναμία έκφρασης παρατηρεί η έρευνα και θίγει το πρόβλημα της επίδρασης της τηλεόρασης. Όμως η κατάσταση αυτή φαίνεται να οδεύει προς το χειρότερο. Και τούτο γιατί απουσιάζουν οι πραγματικά σοβαρές τομές στα θέματα της Παιδείας. Ένα σύστημα κατεξοχήν εξετασιοκεντρικό, όπου η αναζήτηση του ουσιώδους και η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών παραμένουν οιονεί ζητούμενα. Πάσχει το εκπαιδευτικό σύστημα και αυτό είναι ίσως το μείζον πρόβλημα. Γιατί αλήθεια τι μέλλον μπορεί να έχει μία κοινωνία, όταν η Παιδεία τόσο στο σύνολο, όσο και στα επιμέρους, είναι προβληματική; Πώς αλήθεια μπορούμε να ελπίσουμε σε καλύτερες ημέρες, όταν, εκτός από τις λανθασμένες επιλογές, πληρώνουμε και το γενικότερο κοινωνικό κλίμα, το οποίο πριμοδοτεί συμπεριφορές «τεχνητής αποβλάκωσης»;

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.