Η ωρα των συμβιβασμων
Για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια επανέρχεται στις πρώτες σελίδες των ελληνικών εφημερίδων το Κυπριακό. Ασφαλώς αυτή η επιστροφή σχετίζεται άμεσα τόσο με την επικείμενη ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο βεβαίως και με τις προοπτικές μιας πιθανής λύσης. Για πρώτη φορά μάλιστα Τούρκος πολιτικός, ο νικητής των εκλογών, προτείνει συγκεκριμένο σχέδιο λύσης που, όπως δηλώνει, το έχει διαβιβάσει στον γ.γ. του Ο.Η.Ε. Προκρίνει μάλιστα ο κ. Ερντογάν το βελγικό μοντέλο και όχι, όπως πολλοί θα θεωρούσαν, το βοσνιακό. Αυτή είναι μία θετική εξέλιξη. Από την άλλη μεριά, όπως σωστά επισημαίνει και ο κ. Μαρκίδης, ο ειδικός σύμβουλος του προέδρου Κληρίδη για το θέμα, η λύση σίγουρα δεν παραπέμπει στην προ του 1973 κατάσταση. Με λίγα λόγια και η Αθήνα και η Λευκωσία, αλλά και η Άγκυρα, θα πρέπει να εννοήσουν ότι το Κυπριακό θα λυθεί μόνο όταν όλοι κάνουν γενναίες υποχωρήσεις και προκρίνουν έναν λειτουργικό ιστορικό συμβιβασμό. Ούτε η κατάσταση θα είναι η προ του 1973, αλλά ούτε η σημερινή. Θα είναι δίκαιη μία λύση που δεν θα απομακρύνεται από τα ψηφίσματα του Ο.Η.Ε και που θα δημιουργεί ένα κράτος το οποίο θα μπορέσει να υπάρξει και να λειτουργήσει εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης επ’ ωφελεία και των δύο κοινοτήτων. Αλλά σίγουρα θα πρέπει επιτέλους να απομακρυνθούμε από λογικές διχαστικές και λογικές μη λύσης. Η Κύπρος χωρά όλους και σε όλους μπορεί να δώσει τις δυνατότητες της προόδου. Είτε είναι Ελληνοκύπριοι είτε είναι Τουρκοκύπριοι.
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
