Tα τρενα αργουν ακομη
Το αφιέρωμα του «ΣΥΝ 5» στον σιδηρόδρομο της περιφέρειας δίνει την αφορμή για το σημερινό σημείωμα. Ο σιδηρόδρομος δεν έτυχε της προσοχής που του έπρεπε. Ουσιαστικά μεγάλη τομή και εκσυγχρονισμός έχουν να γίνουν από την εποχή του μεγάλου Τρικούπη. Έκτοτε μόνο επιμέρους βελτιώσεις οι οποίες όμως δεν επέτρεψαν στον σιδηρόδρομο να καταλάβει την θέση που του πρέπει στις προτιμήσεις των ανθρώπων. Στην Ελλάδα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο απ’ ό,τι συμβαίνει στις σοβαρές χώρες της Ένωσης, εκεί που το τρένο αποτελεί το κύριο μέσο μεταφοράς. Είναι αδιανόητο να ενθαρρύνεται συνεχώς η χρήση του Ι.Χ. και η αναγκαία από κάθε άποψη σιδηροδρομική Εγνατία. Τα πλεονεκτήματα του σιδηροδρόμου πολλά. πλην όμως οι ελληνικές κυβερνήσεις ελάχιστα έχουν προωθήσει τον εκσυγχρονισμό του τρένου. Προτιμούν να κατασκευάζουν μόνο δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, ενώ είναι τοις πάσι γνωστό ότι το τρένο όταν έχει τις προϋποθέσεις μπορεί να ξεπεράσει και το πιο γρήγορο αυτοκίνητο, με ασφάλεια και άνεση. Ελάχιστα τα ατυχήματα του τρένου μαρτυρούν την ασφάλεια και ταυτόχρονα δεν υπάρχει μέσο μεταφοράς που να σέβεται περισσότερο το περιβάλλον από το τρένο. Είναι αδιανόητο να υπάρχουν ακόμη μονές γραμμές και περιοχές της χώρας όπως η Ήπειρος, που αποτελεί πύλη της χώρας προς την Ιταλία να μην έχει σιδηροδρομικό δίκτυο. Ατυχώς φαίνεται ότι και η ίδια η κοινωνία δεν νοιώθει την ανάγκη να πιέσει για την δημιουργία ενός μοντέρνου και σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου. Προσδεδεμένη στο άρμα του Ι.Χ. η κοινωνία πληρώνει το ακριβό τίμημα κάθε σαββατοκύριακο, την στιγμή που θα μπορούσε να μετακινείται με ασφάλεια και ταχύτητα, αν οι κυβερνήσεις ήθελαν. Από τα πράγματα φαίνεται ότι ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρόμου γίνεται με ρυθμούς βαδίσματος χελώνας. Γιατί όμως;
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
