Δεν αρκουν μονο οι υπολογιστες

Αναμφίβολα η εξαγγελία του υφυπουργού Παιδείας κ.Γκεσούλη για την χορήγηση πριμ σε 75.000 εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την αγορά υπολογιστή είναι θετική. Μένει όμως να γίνει πράξη. Πολλά απαιτούνται όμως να γίνουν στην πολύπαθη Παιδεία και όχι μόνο στον τεχνοκρατικό τομέα. Ευθύνη της πολιτείας είναι να καταστήσει τα σχολεία κύτταρα δημοκρατίας και πολιτισμού. Έχει επισημανθεί από πολλούς και σε όλους τους τόνους ότι η άνοδος της Ακροδεξιάς στην Ευρώπη οφείλεται εν πολλοίς και στην απουσία της δημοκρατικής κουλτούρας στην εκπαίδευση. Σε κάθε περίπτωση είναι ανάγκη να επισημανθεί ότι η παιδεία και το σχολείο δεν είναι μέσα παραγωγής της αγοράς. Αυτή η μονόπλευρη λογική έχει ουσιαστικά αποδυναμώσει τον ρόλο του σχολείου ως παιδευτικού οργανισμού και επιπροσθέτως ακυρώνει και τις βασικές συνιστώσες που οδηγούν σε μία πραγματική πολύμορφη, πολύπλευρη δημοκρατική παιδεία. Η Ελλάδα έχει αλλάξει και αυτές οι αλλαγές ελάχιστα έχουν γίνει κατανοητές από το εκπαιδευτικό σύστημα. Η πολιτεία οφείλει να επενδύσει πολλά στην Παιδεία ώστε πράγματι το σχολείο να προσφέρει αυτά που πρέπει. Το ζήτημα είναι πολιτικό και όχι τεχνοκρατικό. Καλοί οι υπολογιστές αλλά βεβαίως δεν θα λύσουν τα βασικά ζητήματα προσανατολισμού της Παιδείας. Ιδού λοιπόν η καλύτερη επένδυση όχι λεκτικώς βεβαίως. Η κυβέρνηση καλείται να το αποδείξει.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.