Απελευθερωση της αγορας εργασιας;

Οι δηλώσεις Ρέππα με αφορμή το Ασφαλιστικό, έδειξαν ότι υπάρχουν σκέψεις στην κυβέρνηση για «προσαρμογές» στην αγορά εργασίας δηλαδή πιο άνετες απολύσεις. Άλλωστε αυτή η θέση αποτελεί πάγιο αίτημα των βιομηχάνων οι οποίοι πιέζουν ασφυκτικά για αποδόμηση του όποιου κράτους πρόνοιας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι στις ίδιες δηλώσεις ο Υπουργός Εργασίας αναφέρει ότι αυτή η συζήτηση άνοιξε στην Ευρώπη με πρωτοβουλία των νεοφιλελεύθερων κυβερνήσεων. Μπορεί να δήλωσε την διαφωνία της κυβέρνησης για τέτοιες πολιτικές, πλην όμως ενόψει της προεδρίας του 2003 άφησε πολλά παράθυρα ανοιχτά. Ας παραδειγματιστούν λίγο από τα συμβαίνοντα στην γειτονική Ιταλία, όπου πλέον η κοινωνική αντιπολίτευση γιγαντώνεται με αφορμή την πρόθεση της κυβέρνησης Μπερλουσκόνι να καταργήσει το περίφημο άρθρο 18 που προστατεύει τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα. Τα εκατομμύρια των Ιταλών που διαδηλώνουν στέλνουν μήνυμα όχι μόνο στον κ.Μπερλουσκόνι αλλά και στους επίδοξους μιμητές. Η Γ.Σ.Ε.Ε. οφείλει να ζητήσει εξηγήσεις από τον Υπουργό Εργασίας σχετικά με αυτές τις δηλώσεις του. Και η κυβέρνηση να καταλάβει ότι η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας δεν επιτυγχάνεται με την κατεδάφιση του κράτους πρόνοιας, αλλά με την ισχυροποίησή του. Σε κάθε περίπτωση πάντως, αν υπάρχουν τέτοιες προθέσεις στην κυβέρνηση, χρήσιμο είναι να εξετάσουν πάλι το θέμα και να μην προχωρήσουν στην υλοποίηση τέτοιων ιδεών

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.