Το σαθρον των Υπερενομαρχιων και ο δευτερος βαθμος

Πολλοί χαιρέτησαν την καθιέρωση του δεύτερου βαθμού αυτοδιοίκησης. Πλην όμως αν εξαιρέσει κανείς την Ν.Δ. που δεν ψήφισε τον θεσμό, όλοι οι υποστηρικτές του θέτουν τα υπαρξιακά ερωτήματα για το μέλλον του θεσμού. Αυτό άλλωστε φαίνεται και από τις απαντήσεις κορυφαίων εκπροσώπων του δεύτερου βαθμού στο καλό ρεπορτάζ της «Κυριακάτικης Αυγής». Η πολτεία άφησε ορφανό τον θεσμό και ουδόλως τον στήριξε. Πέραν αυτού ο δεύτερος βαθμός ταλανίζεται ανάμεσα στην ισχυροποίηση του πρώτου και στην προοπτική δημιουργίας του ισχυρού τρίτου βαθμού. Το Υπουργείο Εσωτερικών δεν ξεκαθαρίζει την θέση του και είναι σαφές ότι όχι μόνο οι υποψήφιοι, αλλά και οι άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενοι δικαίως να ρωτούν για το μέλλον. Όσον αφορά στις Υπερνομαρχίες ο λόγος δημιουργίας τους είναι γνωστός, ο περίφημος «εθνικός λόγος» που συμπαρέσυρε στην «εθνική πορεία» και την Δραπετσώνα ή το Χαλάνδρι. Όμως επιτέλους μπορεί κάποιος να εξηγήσει ποια είναι η ρεαλιστική χρησιμότητα των υπερνομαρχιών; Μπορεί κάποιος εξ’ όσων θητεύουν τον θεσμό αυτό να μας πληροφορήσει για τα προβλεπόμενα από τον νόμο δικαιώματα ή για το παραγόμενο έργο; Μα δεν πρόκειται για προσωπκές αξιολογήσεις αλλά για θεσμικές ανεπάρκειες. Μήπως ήρθε η ώρα το Υπουργείο Εσωτερικών να καταργήσει τις υπερνομαρχίες αν όχι σε αυτές τις νομαρχιακές εκλογές, αλλά έστω από τις επόμενες; Εκτός αν το Υπουργείο Εσωτερικών διαθέτει στοιχεία που φανερώνουν ότι ο «εθνικός σκοπός» πρέπει να συνεχίσει να «υπηρετείται» έστω και με ανενεργούς θεσμούς.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.