Καθαρες θεσεις

Η συζήτηση για το Ασφαλιστικό άρχισε και την σκιάζει σίγουρα η κρίση της παρελθούσης άνοιξης. Τα συνδικάτα, οι νικητές του περασμένου χρόνου, προσήλθαν στον διάλογο με επιφύλαξη δικαιολογημένη. Ήδη ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ αλλά και ο αναπληρωτής γραμματέας της Γ.Σ.Ε.Ε. επεσήμαναν τις «γκρίζες ζώνες» των νέων κυβερνητικών προτάσεων. Η κυριότερη ίσως είναι η χρηματοδότηση. Η κυβέρνηση ακόμα δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά της όσον αφορά στην δική της συμμετοχή, στο ύψος δηλαδή των πόρων που θα διατεθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό για την στήριξη του νέου ασφαλιστικού συστήματος. Γιατί είναι σαφές ότι από το ύψος της χρηματοδότησης θα εξαρτηθεί και η αξιοπιστία των κυβερνητικών προθέσεων. Το ασφαλιστικό σύστημα χρειάζεται πόρους που θα πρέπει να αντληθούν τόσο από την ασφάλιση των μεταναστών, όσο βεβαίως και από την ελαχιστοποίηση της εισφοροδιαφυγής, αλλά και από την συνέπεια της κυβέρνησης στο μερίδιο που της αναλογεί. Το ασφαλιστικό σύστημα ουσιαστικά είναι οι καταθέσεις των εργαζομένων για την εξασφάλιση μίας αξιοπρεπούς ζωής μετά την έξοδο τους από την εργασία. Σε κάθε περίπτωση κανείς δεν μπορεί να παίξει με αυτά τα χρήματα ούτε βεβαίως να εκχωρήσει τον καρπό του μόχθου της εργατικής τάξης στους ιδιώτες ασφαλιστές. Καθολική δημόσια και ισχυρή ασφάλιση είναι το ζητούμενο των εργαζομένων, και επιτέλους οι άνθρωποι που μόχθησαν για να φτάσει η Ελλάδα σε αυτό το σημείο και το δικαιούνται και το απαιτούν. Η κυβέρνηση δεν έχει περιθώρια για δεύτερη ήττα στο μεγαλύτερο θέμα της κοινωνίας. Ας είναι προσεκτική.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.